Nieuwe sloffen

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Nero

Nieuwe sloffen

Bericht door Nero » 14 okt 2019 10:34

Drie dagen na mijn laatste Luxemburg trip (16~18 okt) stond de achterband plat. Een spijker en een kram er door. De band was toch aan vervanging toe, zo goed als op de merktekens. Blijkbaar nog de originele banden - Bridgestone BT21. Na 11K km op? Toch snel...

Nu liggen er Michelin Pilot Road 4 op. De standaard, niet de GT zoals op de Pan nodig was.

De eerste 100 km zijn er door, en ik moet zeggen dat deze band mij veel meer vertrouwen geeft dat wat er voordien op lag. IMO een aanrader.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe sloffen

Bericht door Rik » 15 okt 2019 09:19

Bij mij liggen er zowel op de Deauville als op de CBF600 voor en achter Pilot Road 4 op.
Bij de Deauville is dat al de tweede set (vorige was wel de Pilot Road 3). Altijd een heel veilig gevoel mee gehad.
De Deau had daarvoor de BT023 en nog daarvoor de BT021. Daar heb ik regelmatig onverwachte uitstapjes mee gemaakt.
Daarmee bedoel ik dat in de bochten, bij het kleinste steentje, oneffenheid of asfaltribbel de achterkant gewoon versprong.
Dat verspringen was ook niet zo'n klein beetje hoor en 1 keer is mijn achterwiel zelfs meer dan 10 cm opzij gesprongen :o
In het zwarte Woud zijn er mooie wegen maar soms zijn barsten opgevuld met vloeibaar asfalt, wel... op zo'n richeltje.
Het heeft me in ieder geval doen besluiten dat er vanaf dan op geen enkel voertuig nog Bridgestone komt !!!
Op de duur was ik voor iedere bocht op zoek naar asfaltrichels of steentjes eer ik de bocht in durfde :( niet leuk !
Van het Moment dat er Michelin Pilot Road (3 en nadien 4) onder lag keerde mijn vertrouwen in de bochten helemaal terug.
Als de Deau nu nog eens een spatje opzij zet is het op een modderstrook of een mazoutplek, dat zou iedere band ook doen.
Ik veronderstel wel dat de nieuwere Bridgestone Battlax T31 nu beter zijn maar ik ga het in geen geval proberen.
Net zoals de merknaam Honda in mijn hersenen gebrand staat is dat nu ook met Michelin (en Nikon voor fototoestellen) :lol:
Afbeelding

werner

Bericht door werner » 15 okt 2019 09:59

Rik schreef:
15 okt 2019 09:19

Net zoals de merknaam Honda in mijn hersenen gebrand staat is dat nu ook met Michelin (en Nikon voor fototoestellen) :lol:
en Bmw voor :evil: :o :roll: :twisted: :down:

:lol: :lol: :lol: :lol:
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 15 okt 2019 16:02

werner schreef:
15 okt 2019 09:59
Rik schreef:

en Bmw voor :evil: :o :roll: :twisted: :down:
:lol: :lol: :lol: :lol:
euhhhh... dat laatste krijg ik zelfs gewoon niet opgeslagen in mijn hersenen.... :o
Heel fijn en respect voor wie er van houdt maar voor mij ? .... nope... ik heb ook mijn principes :lol:
Afbeelding

pvl

Bericht door pvl » 15 okt 2019 18:18

Zal maar niet reageren ;)

Nero

Bericht door Nero » 16 okt 2019 07:57

Rik schreef:
Daarmee bedoel ik dat in de bochten, bij het kleinste steentje, oneffenheid of asfaltribbel de achterkant gewoon versprong.
Dat gevoel had ik dus ook met die BT's. Nu weer de vertrouwde grip.

Btw, heeft er al iemand de PR5 op liggen? Heel recent uitgebracht.

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 16 okt 2019 13:29

Heb er nu m'n tweede road 5 opliggen , de eerste heb ik een 10.000 km mee gereden , maar voor de veiligheid vervangen (te veel nagelreparatie's (4) )
tweede achteraan ligt er nu een goeie 3000 km op , en geeft me een nog stabieler gevoel tegenover de pr4 die ik hiervoor had.
think positive :) even when shit happens

tony

Bericht door tony » 19 okt 2019 21:49

Ik heb pilot road 3 opliggen en ben heel tevreden over die band

Plaats reactie