Zeer stillekes hier - Verloren motorjaar - Covid-19

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Rik
Beheerder
Contacteer:

Zeer stillekes hier - Verloren motorjaar - Covid-19

Bericht door Rik » 09 okt 2020 10:40

Het is hier al een hele tijd zeer stillekes op het forum.
We hebben natuurlijk allemaal niet echt veel te vertellen over onze motor avonturen dit jaar.
Begin 2020 zette vrij normaal in met onze voorjaarsmeeting, nog geen vuiltje aan de lucht.
In maart kwam het slechte nieuws van het Covid-19 virus en moesten we in lockdown.
Niemand mocht nog gaan rijden behalve voor essentiële verplaatsingen, geen fun-ritten.
Pas in mei werd er een versoepeling ingesteld en mocht er mits beperkingen weer getoerd worden.

Door de constante dreiging van besmet te kunnen raken was de echte fun ver te zoeken.
Iedereen zoch in zijn/haar eigen bubbel een veilige manier dus groepsritten waren moeilijk.
De meeste organisaties hebben hun voorziene treffens gewoon afgelast, clubs ook hun vergaderingen en ritten.

De treffens waar sommige DVC leden aan deelnamen werden dus ook afgelast,
geen ALS treffen, geen Muco treffen, geen Competentietreffen, geen herfstrit, geen Vrijheid in zicht.
We hebben veel moeten ontberen en onze vaste vrienden niet "live" gezien, enkel online.
Het ziet er met de nieuwe opstoot van het virus in zowat heel Europa niet veelbelovend uit.
De clubs die ik ken hebben tot het einde van 2020 alvast al de activiteiten geschrapt.
Veel animo om al een kalender 2021 samen te stellen is er ook niet, begrijpelijk maar zeer spijtig.

We mogen ons echter niet laten ontmoedigen en genieten van wat momenteel wel veilig kan.
Motorrijden is ook een vrij individuele bezigheid en kan makkelijk veilig gebeuren.
In ons eentje gaan rijden is minder leuk dan met enkele vrienden maar beter dan niks.
Afspreken met 1 of 2 vrienden kan natuurlijk maar hou dan de 1,5m afstand, geen handen geven.
Horecabezoek tijdens de stops onderweg doe je best op het terras buiten.
Als dat niet kan neem je best een picnic en drankje mee voor onderweg, doe ik iedere keer.

Verzorg jullie, wees voorzichtig onderweg, blijf uit de buurt van Covid-19, afgevallen bladeren en modder.
We duimen allemaal voor 2021, dat het een positieve wending mag krijgen, niemand moeten missen.
Als je ergens onderweg was, laat ons dan ook eens mee genieten.

Groeten aan iedereen...
Rik
Afbeelding

brecht laebens

Re: Zeer stillekes hier - Verloren motorjaar - Covid-19

Bericht door brecht laebens » 09 okt 2020 18:27

bedankt voor deze korte samenvatting van het voorbije stille seizoen
maar zoals je zegt ; de moed niet verliezen en hopen dat het na de winter veel beter zal zijn
en ondertussen ? misschien ne goeien drinken om het leed te verzachten ....................santee :P

tc-white

Bericht door tc-white » 11 okt 2020 19:01

Is niet voor iedereen een stil motorjaar geweest . Normaal heb ik rond de 10.000km per jaar ,maar 2020 zal ik afklokken op 15.000km .
En net om de redenen die je vernoemd ,motorrijden is een veilige bezigheid en kan je individueel beoefenen . Zo heb ik meer dan andere jaren weekendjes luxemburg/Duitsland gedaan op een boerderij of camping . Langere ritten naar frankrijk en Italie om in de alpen te vertoeven . En kroatie omdat ik graag in kroatie ben.

Ik heb me eigenlijk nergens beperkt gevoeld, maar zoek ook geen grote steden op . Nu reed ik toch al niet veel meer in Belgie voor vrije tijd ,maar heb dit jaar het rijden terug gevonden dankzij corona dat is zeker. Het kan dus ook anders!

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 12 okt 2020 17:33

tc-white schreef:
11 okt 2020 19:01
Is niet voor iedereen een stil motorjaar geweest . Normaal heb ik rond de 10.000km per jaar ,maar 2020 zal ik afklokken op 15.000km .
En net om de redenen die je vernoemd ,motorrijden is een veilige bezigheid en kan je individueel beoefenen . Zo heb ik meer dan andere jaren weekendjes luxemburg/Duitsland gedaan op een boerderij of camping . Langere ritten naar frankrijk en Italie om in de alpen te vertoeven . En kroatie omdat ik graag in kroatie ben.

Ik heb me eigenlijk nergens beperkt gevoeld, maar zoek ook geen grote steden op . Nu reed ik toch al niet veel meer in Belgie voor vrije tijd ,maar heb dit jaar het rijden terug gevonden dankzij corona dat is zeker. Het kan dus ook anders!
FANTASTISCH :up: :up: :up:
Afbeelding

Plaats reactie