ICE nummers in uw GSM zetten

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Rik
Beheerder
Contacteer:

ICE nummers in uw GSM zetten

Bericht door Rik » 06 nov 2013 09:49

Afbeelding

Verzoek van de Ambulancediensten

Wij, medewerkers van ambulancediensten, maken steeds vaker mee dat de patiënt wel een mobieltje bij zich heeft,
maar dat we de hele gsm moeten doorspitten om het telefoonnummer te vinden van: ouder/partner/contactpersoon.
Dit hebben we landelijk in de groep gegooid en we zijn tot een slimme oplossing gekomen.
De zgn. ICE code. Wij vinden het een goed idee, een standaardnaam te hanteren, die verwijst naar een contactpersoon voor noodgevallen.
Wij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (= In Case of Emergency).
Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die geïnformeerd moet worden in geval van nood.
"ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING.
Met deze codeletters weten politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren.

Indien u meerdere nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,...
't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.

Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM. !

Bron : https://www.facebook.com/f.politie
Afbeelding

alex driver

Re: ICE nummers in uw GSM zetten

Bericht door alex driver » 06 nov 2013 23:20

wel een goed idee
drive safely

Grtz
Alex

andré

Bericht door andré » 07 nov 2013 12:06

Zeer goed idee, heb dit al een aantal jaren in de GSM staan. Je weet maar nooit.
MAD staat voor prettig gestoord Deau'ke

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 07 nov 2013 14:27

Ik heb het ook al 4-5 jaar in mijn GSM staan maar als ik rondvraag in mijn omgeving kent men dat nog niet.
Hoog tijd dat dit eens beter bekend geraakt.
Bij mij staat ook mijn bloedgroep op mijn helmen en op de kuip van de Deauville
Als ik op reis ga hangt er ook een USB-stick aan mijn nek, daarin staan mijn medische gegevens (en medicijnen)
Als hartpatiënt kan ik niet voorzichtig genoeg zijn en hoe sneller men geholpen wordt hoe beter.

Wanneer je met een vriend op reis gaat is het ook nuttig dat je elkaars gegevens hebt.
ICE nummers van je reisgenoot, telefoonnummer van de Reisbijstand en zo, hou ook die van je reisgenoot bij.
Je weet maar nooit dat één van beide iets voorheeft zodat de andere stappen moet ondernemen (hopelijk niet)
Bij een ongeval ben je meestal over je toeren en denk je niet helder om alles te gaan zoeken.
In zo'n geval is het super handig alles in je GSM staan te hebben of op een handig document.

Bij diefstal is het ook handig dat je een USB-stick bij je hebt met scans van alle belangrijke papieren.
De kans dat je papieren én je USB-stick samen gestolen worden is kleiner, zeker als die stick aan je nek hangt.
Afbeelding

tony

Bericht door tony » 18 dec 2013 21:30

goed idee, juist de nummers van mijn vrouw en dochter en zoon onder de ice nummers gezet.
bedankt voor de tip

groetjes tony

Redpoint

Bericht door Redpoint » 24 jul 2015 22:36

Handige tip voor de iPhone en Android gebruikers onder ons!

Regelmatig komen wij, maar ook andere hulpdiensten, bij een ongeval of andere noodsituaties waarbij wij mensen, zoals familie of vrienden, willen inlichten.

Nog niet zo lang geleden konden de hulpdiensten dit gemakkelijk vinden, omdat personen in een telefoon werden aangegeven als “ICE”, In Case of Emergency. Dit was ook bekend bij de hulpdiensten.

Tegenwoordig is het zo dat veel telefoons vergrendeld zijn met een code of zelfs met een vingerafdruk. Hulpdiensten kunnen vaak de telefoon niet ontgrendelen en weten dan ook niet wie ze moeten bellen.

Maar voor de IPhone en Android gebruikers is hier een oplossing voor!

IPhone**:

Ga naar de app ”gezondheid”, ga naar je Medische ID(rechts onderin). In dit scherm kun je een contact toevoegen voor noodgevallen en je kunt gelijk een relatie aan de persoon toevoegen.

Wanneer de hulpdiensten nu gegevens nodig hebben kunnen zij die makkelijker vinden.
Bij een vergrendeld scherm zie je links onderin “Noodgeval”. Je klikt erop en dan krijg je, links onderin, “Medische ID” te zien. Klik hierop en dan worden de gegevens, welke je hebt ingevoerd, zichtbaar en zo kunnen de hulpdiensten de gegevens zien en weten zij wie ze moeten bellen!

** Dit geldt alleen voor iPhones vanaf Iphone 4S en voorzien van IOS8 en hoger.

De app is niet te downloaden in de AppStore. Het maakt deel uit van het standaard pakket van iOS 8

Voor de Android gebruikers:

ANDROID*
Ga naar contacten. Ga naar groepen. Ga naar: ICE contact bij nood. Klik op de Button om contact toe te voegen. Klik op contact noodgevallen en selecteer een contactpersoon. Sla je aanpassingen op.

Je zult nu zien dat als je telefoon vergrendeld is, je rechts onderin op noodgeval kunt duwen, in dat menu kun je een noodnummer bellen zoals 112. Maar als je nogmaals links onderin klikt, zie je de ICE contact personen.

*Het kan zijn dat dit niet bij iedere Android-telefoon op deze manier werkt. In de app-store zijn diverse apps te vinden die (ongeveer) hetzelfde doen.

Maak elkaar bewust en deel dit bericht !

Bron: Politie Veghel

TonyDK

Bericht door TonyDK » 25 jul 2015 11:23

Heel handig Redpoint als je over zo een nieuw toestel beschikt.
Ik heb het volgende gedaan en is misschien ook een goede tip voor iedereen.
Heb een kaartje gemaakt op afmetingen van een identiteitskaart met mijn gegevens erop, zoals :
voorkant foto van mezelf/naam/adres/telefoonnummers familie en huisdokter/bloedgroep/medicatie die ik neem/enz....
Ik heb dit gemaakt voor ieder van mijn gezin. Hopelijk hebben we dit nooit nodig....toch handig om bij te hebben.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 25 jul 2015 11:26

Dat is ook een goed systeem Tony, ikzelf heb op reis ook een USB stick mee (een witte met een rood kruis er op)
daar staan ook mijn medische gegevens op, contactadres en zo maar dat is minder snel opvraagbaar bij een ongeval dan een kaartje.
Bij het leger handen we zo een "Dog Tag" in 2 delen, dat hing rond je nek aan een kettingske.
Als je sneuvelde werd het doormidden gebroken en 1 deel (tussen je tanden) met jou begraven op het slagveld voor latere identificatie.
Het tweede deel werd via de commandopost dan aan de nabestaanden bezorgd. Griezelige gedachte maar het werkte wel.
Als je dit naar nu doortrekt kan je een kaartje met foto en gegevens plastificeren en aan je nek hangen.
Als je met de motor een ongeval hebt en buiten bewustzijn dan staat daar alles op wat de hulpdiensten nodig hebben
In de hoop dat we dit NIET nodig hebben natuurlijk.
Afbeelding

Redpoint

Bericht door Redpoint » 26 jul 2015 07:58

In de motorjeans van Richa kan je ook je ICE- gegevens kwijt op een speciaal label dat in de broek gestikt is. In feite zou zo een label de regel moeten zijn bij alle motorkledij.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 26 jul 2015 08:48

Bij mij staat ook mijn bloedgroep op het windscherm van de Deau en op al mijn helmen, is een klein stickertje.
Afbeelding

NIK

Bericht door NIK » 26 jul 2015 13:15

Wist niet van die ICE nummer en heb het nu in orde gemaakt . :up:

Fred
Contacteer:

Bericht door Fred » 05 aug 2015 23:11

Bedankt voor de goede tip Redpoint . Heb medische ID in gezondheidsapp geüpdate met mijn gegevens in mijn iPhone.
Grtz Fred
Never look where you are going, always look where you want to go. :shock:

dirkdebock

Bericht door dirkdebock » 06 aug 2015 00:08

Goed zo Fred !! En nu weet iedereen ineens ook dat je een (dure) Iphone hebt en niet zomaar een smartphone of (nóg ordinairder) gsm ! :-)

Willy9090

Bericht door Willy9090 » 06 aug 2015 08:39

iphone, smartphone, GSm en wat nog allemaal, ik zijn nog bezig met een goeie ouwe tamtam en als die het niet doet met rooksignalen. :D
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Fred
Contacteer:

Bericht door Fred » 06 aug 2015 09:24

dirkdebock schreef:Goed zo Fred !! En nu weet iedereen ineens ook dat je een (dure) Iphone hebt en niet zomaar een smartphone of (nóg ordinairder) gsm ! :-)
Bedankt voor je reactie Dirk. Nu weet ik tenminste dat jij met een Deauville rijdt en niet met één of andere ordinaire motorfiets :up: :up: ;)
Never look where you are going, always look where you want to go. :shock:

ALBERT

Bericht door ALBERT » 06 aug 2015 16:24

Het beste is nog steeds een usb stick zoals ik dit al sinds 1999 bezit. Rik en ik hebben dit steeds bij, het voordeel is dat de hulpdiensten niet moeten zoeken hoe een bepaald soort gsm moet ontgrendeld worden. Neem het van mij aan, heb dit vaak genoeg meegemaakt en daar sta je dan met zo'n super telefoon :lol: . Bij mij in de topcase hangt ook nog een geplastificeerd document met de noodnummers op, om het nog eenvoudiger te maken.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Redpoint

Bericht door Redpoint » 09 aug 2015 09:25

ALBERT schreef: het voordeel is dat de hulpdiensten niet moeten zoeken hoe een bepaald soort gsm moet ontgrendeld worden. Neem het van mij aan, heb dit vaak genoeg meegemaakt en daar sta je dan met zo'n super telefoon
Redpoint schreef: Tegenwoordig is het zo dat veel telefoons vergrendeld zijn met een code of zelfs met een vingerafdruk. Hulpdiensten kunnen vaak de telefoon niet ontgrendelen en weten dan ook niet wie ze moeten bellen. Maar voor de IPhone en Android gebruikers is hier een oplossing voor!
Dat probleem zou dus opgelost moeten zijn, de ICE gegevens kunnen opgevraagd worden zonder de telefoon te ontgrendelen. ;) Die stick is misschien wel handig in verband met medicatie, bloedgroep en dergelijke maar zo te zien gaan de hulpdiensten steeds eerst zoeken naar een telefoon of GSM. ( De bovenstaande oplossing heb ik ergens gelezen). Mijn ordinaire Android-phone :lol: ;) is ondertussen ook aangepast.

Grtz
Yvan

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 09 aug 2015 19:24

Net eens gekeken in mijn ordinaire Android en neen, onder contacten - groepen - staat er geen button ICE contact bij nood :(
Androidversie 2.3.6 en geen update beschikbaar....
Afbeelding

ALBERT

Bericht door ALBERT » 10 aug 2015 09:39

Je kan altijd een ICE contact aanmaken in je Phone, bij ons staat dit op he startscherm. Zo hoeft er niemand te zoeken, enkel op dit icoon gaan en de rest gebeurt van zelf.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Redpoint

Bericht door Redpoint » 10 aug 2015 15:54

Rik schreef:Net eens gekeken in mijn ordinaire Android en neen, onder contacten - groepen - staat er geen button ICE contact bij nood :(
Androidversie 2.3.6 en geen update beschikbaar....
Klopt, even nagekeken bij moeder de vrouw haar telefoon (Samsung Ace Plus (2012), Android versie 2.3.6) en het is niet aanwezig. Aangezien ze haar telefoon niet vergrendeld met paswoord heb ik gewoon een nieuwe groep met ICE aangemaakt. Mijn telefoon (Samsung Galaxy S3 (2012), Android versie 4.3) heeft de voorziening wel.

Plaats reactie