Trajectcontrole voor- en/of achteraan?

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Vacaro
Contacteer:

Trajectcontrole voor- en/of achteraan?

Bericht door Vacaro » 11 feb 2014 22:49

Ik ben al paar keer trajectcontrole gepasseerd , mij lijkt dat sommige vooraan aflezen, ontsnapt een motorfiets dan aan deze controle?
Ik heb het vooral in Nederland gezien, einde van A12 richting Bergen op zoom!
Weet niet hoe het in Gent werkt?

Wie brengt hier duidelijkheid over?
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

mathias

Re: Trajectcontrole voor- en/of achteraan?

Bericht door mathias » 11 feb 2014 23:55

Die in Brasschaat en Brecht hier die pakt de achterzijde vlotjes mee volgens mij hoor, die camara's staan op alle punten gericht. Ik stel mij eerder de vraag kunnen ze op die manier de gordeldracht en telefoon en eet en rook enz gedrag zien?
En voor mijn deur staan ze soms met de anpr camera en die pakt ook beide rijstroken blijkbaar.
Dus best proberen snelheid te volgen en op zondag is toertje doen in haven scheldelaan bv ;)

Mathias

ALBERT

Bericht door ALBERT » 12 feb 2014 00:04

ANPR Camera neemt de beide rijstroken, wij werken bij ons er ook mee. Zelfs tijdens het rijden kunnen wij met de ANPR camera aan, de nodige registraties doen.

Traject controle camera's heb je 2 verschillende soorten.
1) De camera's die eruit zien als traject controle maar gebruikt worden als ANPR altijd en snelheid meting ( Pv overdreven snelheid ) Nazicht gsm gebruik vraagt veel tijd om al deze beelden te bekijken.

2) De traject controle meeting langs voor of achteraan bij de eerste meeting en meeting achteraan bij de tweede meeting.

Dus een gouden regel hou je aan de toegelaten snelheid en je hebt geen PV aan je broek.

Denk er aan er gebeuren ook meeting met bemande camera's soms kort na een trajectcontrole, omdat de meeste denken voilà nu kunnen we gas geven. En oeps een flits :o , foto volgt wel met de post en de rekening ook natuurlijk :lol: .
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Redpoint

Bericht door Redpoint » 12 feb 2014 05:55

Op de e17, ter hoogte van Deerlijk, hangen er ook camera's die vooraan registreren, maar deze dienen voor controle op gewicht van vrachtwagens. (WIM-systeem).

Grtz
Yvan

Vacaro
Contacteer:

Bericht door Vacaro » 12 feb 2014 06:04

Ik hou mij altijd aan de snelheidslimiet, maar soms door enthousisme van Deauke durf ik wel eens te overschrijden.
Meestal door de verkeersflow gewoon te volgen ook. Toer liever rustig en gewoon bochtjes meepikken ook leuk.
Met motor nog geen pv gehad voor wat dan ook. Ik zal camera's dus altijd legaal passeren.
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 12 feb 2014 09:56

Vacaro schreef:Meestal door de verkeersflow gewoon te volgen ook.
De enige twee boetes die ik kreeg zijn zo gebeurd : door de verkeersflow te volgen. Je hebt er geen erg in dat gewoon IEDEREEN te snel rijdt en je volgt gewoon.
Beide keren was dat op de kleine ring hier in Gent aan zo'n 57-58 km/u, gecorrigeerd dan zo'n 53 km. (50 euro)
Als ik me strikt aan de snelheid hou dan is het achter mij bumperkleven, claxoneren en handen zwaaien, onaangename situaties die agressie uitlokken.

Beide boetes waren toen met mijn vrouwke mee reed in de auto, zodat ik misschien ook wat afgeleid werd door het gesprek.
Als ik alleen rijdt in de auto, met de moto is dat dus altijd zo, heb ik nog nooit een boete gehad omdat ik niet afgeleid wordt.
Afbeelding

alex driver

Bericht door alex driver » 12 feb 2014 17:53

Al 2 verkeersovertreding met de moto 1) 51km/p/u 2de maal aan 52km/p/u en dan 2 maal aan de zelfde flitser :mrgreen: aan de New orleanstraat in gent
drive safely

Grtz
Alex

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 12 feb 2014 19:06

alex driver schreef:Al 2 verkeersovertreding met de moto 1) 51km/p/u 2de maal aan 52km/p/u en dan 2 maal aan de zelfde flitser :mrgreen: aan de New orleanstraat in gent
51 en 52 km/u gecorrigeerd dan, wil zeggen dat je ergens 56-57km/u reed ;) Ik passeerde daar alle dagen naar en van mijn werk tot ik met pensioen ging.
Altijd netjes aan de snelheid gehouden omdat die palen daar toch heel zichtbaar zijn (zelfs aan een politiepost staan) en het ook een serieus gevaarlijke baan is.
Afbeelding

alex driver

Bericht door alex driver » 12 feb 2014 21:40

Rik schreef:
alex driver schreef:Al 2 verkeersovertreding met de moto 1) 51km/p/u 2de maal aan 52km/p/u en dan 2 maal aan de zelfde flitser :mrgreen: aan de New orleanstraat in gent
51 en 52 km/u gecorrigeerd dan, wil zeggen dat je ergens 56-57km/u reed ;) Ik passeerde daar alle dagen naar en van mijn werk tot ik met pensioen ging.
Altijd netjes aan de snelheid gehouden omdat die palen daar toch heel zichtbaar zijn (zelfs aan een politiepost staan) en het ook een serieus gevaarlijke baan is.

Inderdaad Rik, dat was gecorrigeerd maar met de moto kijk ik niet contineu naar diene kilimetriek, met den auto let ik daar meer op
drive safely

Grtz
Alex

koen

Bericht door koen » 14 feb 2014 21:30

jep
ook boete aan mijn been.De eerste met de moto.
74 in zone 70.50 euro armer en we zijn weer vertrokken.Gewoon pech gehad.

groeten Koen

Plaats reactie