Nieuw lid

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.

Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.

Forumregels
Bono

Nieuw lid

Berichtdoor Bono » 02 Mar 2015 22:58

Beste,

Met deze wens ik jullie proficiat met jullie forum.
Ikzelf ben nu nieuw lid. Ik rijd elke dag met de motor, nu een Deauville 650 van mijn woonplaats naar Antwerpen over de beroemde, of beruchte?, e313. Ik rijd al 14 jaar met de motor. Vroeger met een Yamaha 900cc en nu sinds enkele weken met een Deauville 650. Reden van overschakeling is dat de Yama al 100.000km had en nogal vrij lomp is in het verkeer. Ik hoorde dat de Deauville een veel betere motor is voor dit werk, vandaar.
Het is wel een hele overschakeling, meer windgevoeliger, de Yama trekt wel sneller op. Maar dit weegt niet op tegen de wendbaarheid en de tweecilinder eigenschappen van de Deau.

Verder in een ander onderdeel van dit forum heb ik een vraag gesteld naar handvatwindbeschermers. Op de Yama had ik steeds de oude manier van koude buiten te houden: van die grote sloffen over de handvaten ( heel afdoend). Heb nooit met handschoen- of handvatenverwarming gereden, alleen met die sloffen. Ik rijd ook met zoveel graden minus, alleen niet met sneeuw of ijzel.

Rik
Beheerder

Re: Nieuw lid

Berichtdoor Rik » 02 Mar 2015 23:42

Bono (of Daniel), van harte welkom op ons forum en bedankt voor de lof, we doen ons best om er een leuk en interessant forum van te maken.
Veel leesplezier alhier en veel rijplezier met je Deauville, zoals je zei: een zeer wendbare motor.
Afbeelding

LA GIRALDA

Berichtdoor LA GIRALDA » 03 Mar 2015 01:17

Hallo Bono !

Hartelijk welkom op het forum ! Goeie keus de Deauville 650 ,heb er zelf enige jaren mee gereden . Heel tevreden over
de motor draait als een naaimachientje . Doch nu met de 700 ,die stuurt nog iets beter , wendbaarder doch is in vergelijking
met de 650 iets luidruchtiger. maar dat word je ook gewoon hoor !

Groetjes La Giralda
Bajo el mismo cielo , sobre el mismo mar ,
tan lejos en la distancia , pero tan cerca en el corazón ...

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 03 Mar 2015 11:43

Welkom, en goede wissel gedaan
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Divagent

Berichtdoor Divagent » 03 Mar 2015 20:41

Hallo Daniel,

Van harte welkom in onze vriendenclub, geniet met volle teugen van je Deauke.

Wanneer ik je foto bekijk gelinkt aan je naam "Bono", dan vermoed ik dat dit iets te maken heeft met 4 rockers uit Dublin zeker ? :lol:

Dirk.
Met de Zumo op het stuur, doorheen de wonderschone natuur.

Terug naar “DVC Praatcafé - ons virtuele clublokaal - openbaar (ook voor gasten)”