Altijd opletten voor koekendozen

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.

Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.

Forumregels
Rik
Beheerder

Altijd opletten voor koekendozen

Berichtdoor Rik » 11 Jun 2015 13:15

Afbeelding

Redpoint

Re: Altijd opletten voor koekendozen

Berichtdoor Redpoint » 11 Jun 2015 16:08

En dan zijn wij, de motards, de gevaarlijke en ongediciplineerden, jaja :roll:

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 11 Jun 2015 17:07

Ach, de zoveelste klojo in de rij. :x
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

mathias

Berichtdoor mathias » 11 Jun 2015 20:32

2 a 3 weken geleden op A12 in Wilrijk ben ik door een Nederlander klem gereden aan de lichten ter hoogte van ikea, die begon te discussiëren dat het niet kon dat ik zomaar tussen de fille's doorreed die man vond dat echt niet kunnen.
ik heb hem er op attent gemaakt dat dat in België zeker meer zal voorkomen.
Maar valt me wel zeer veel op dat Nederlanders zeker op de ring in Antwerpen hier echt geen moeite doen om op zij te gaan en zelfs eerder geneigd zijn om vrije ruimte dicht te rijden.
hebben jullie hier ook ervaringen in en zijn er mensen die in Nederland al fille hebben gereden maken ze daar wel plaats of is het daar juist niet toegestaan? Of zijn ze daar tegen motorrijders ?

mathias

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 11 Jun 2015 21:06

Vorig jaar in Frankrijk Nederlanders bezig gezien en niet in het verkeer, deze mensen, motards trouwens gedroegen zich als echte v.....s, hopelijk gedragen ze zich zo niet in verkeer. Dit zonder iedereen over dezelfde kam te scheren. Dat zijn mijn ondervindingen met Nederlanders, thuis gedragen die zich echt heel anders. Politie is daar trouwens alom.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.

Divagent

Berichtdoor Divagent » 12 Jun 2015 18:29

Mathias,

De Nederlanders hebben het er daar inderdaad heel moeilijk mee. Ik werk net over de grens in Terneuzen, Nederland dus, en ook daar zal ik zelden of nooit tussen de auto's door tot aan de de stoplijn van het verkeerslicht rijden. Toeterconcert gegarandeerd !!

Ook op het werk zelf heb al heel wat (onschuldige) discussies omtrent dit onderwerp gevoerd, ze zijn niet om te praten.

Blijkbaar is dat helemaal geen probleem in de dichtbevolkte randstad (Rotterdam, Den Haag, enz...), maar van zodra je op het platteland komt, inclusief heel Zeeland, dan krijg je sowieso "gesodemieter".

Idem met de Duitsers, maar daar is het officieel ook verboden.

Dirk.
Met de Zumo op het stuur, doorheen de wonderschone natuur.

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 12 Jun 2015 18:35

@ Dirk, de éénmaking van Europa heeft nog nooit zoveel verschillen per land gegeven :(
Afbeelding

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 12 Jun 2015 19:43

Divagent schreef:Mathias,

De Nederlanders hebben het er daar inderdaad heel moeilijk mee. Ik werk net over de grens in Terneuzen, Nederland dus, en ook daar zal ik zelden of nooit tussen de auto's door tot aan de de stoplijn van het verkeerslicht rijden. Toeterconcert gegarandeerd !!

Dirk.

Maar dat is dan ook geen file filteren zoals het beschreven is in de wetgeving, aan het rode licht zal ik het zelden of nooit doen. Ook zijn vele motards daar in de fout omdat ze daar op voorbehouden plaats voor fietsers gaan staan, idem als er een bushalte is aan het rode licht, vak met diagonale lijnen mag niet in stilgestaan worden bij rood licht, heb hier op Melle daarvoor een PV zien opmaken.

Terug naar “DVC Praatcafé - ons virtuele clublokaal - openbaar (ook voor gasten)”