Waardige opvolger?

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Redpoint

Waardige opvolger?

Bericht door Redpoint » 08 mei 2016 06:58

Na het zien van de laatste MotoMe, dacht ik "hee, die Honda NC750X 2016 Travel edition lijkt me een waardige opvolger voor de Deau, met of zonder automaat". Al stevig wat bergruimte tussen de knieën en zij- en topkoffers zijn verkrijgbaar. Waarschijnlijk een lager zwaartepunt door de benzinetank die onderaan zit, lager gewicht en je kan al eens van het platgereden pad af. Mijn verbazing was groot dat, ondanks de extra 60 cc, het vermogen toch lager ligt dan van de Deau. Het verbruik is dan wel spectaculair te noemen. De zithoogte is dan weer net iets hoger. Misschien iets voor de solo rijders? Persoonlijk vind ik de lijn wel wat hebben. ;)

Grtz
Yvan

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: Waardige opvolger?

Bericht door Rik » 08 mei 2016 07:58

Ik heb die reportage ook met aandacht gevolgd en vindt het een heel mooie motorfiets. De prijs ligt goed, verbruik erg laag.
Windbescherming lijkt me niet te vergelijken met een Deauville, geen kardan, power onderin maar dat heeft de Deau ook :roll:
Als je het zitbankje voor de duo vergelijkt met de sofa waar je bij de Deau met comfortzadel zit, ik zou het wel weten.
Nee, zoals je zegt: "voor de solorijders", voor hen die veelzijdigheid boven comfort stellen, zeker en vast te overwegen.

Ik zou misschien, heel misschien mijn CBF er voor ruilen maar zeker mijn Deauville niet. Waarom trouwens? Off road mag bijna nergens.
Bovendien heb ik in 2010 tijdens een 4-daagse enkele serieuze stukken gravel gereden met de Deau, dat is héél erg goed verlopen.
(Dat was toen een bepaalde firmware van de Zumo550 de zaak helemaal in de soep deed lopen. Dat euvel is intussen al lang opgelost.)

Kijk, als ze die NC nu eens een kardan geven, een comfortabeler zadel, een volwaardige kuip en koffers.... een toerder maken.
Als je goed naar de reportage gekeken hebt, dan weet je ook dat er aan de billen ambetante uitstulpingen zitten :(
Maar er is dus nog héél veel werk aan de winkel om van een echte "waardige" opvolger voor de Deauville te spreken (in die cc klasse)
Mooi is de NC750X inderdaad, maar om hem in huis te halen? Nee.... daarvoor mist ie enkele heel belangrijke troeven.

Ik vergelijk hem met mijn CBF:
+ leuke fiets om er bij te hebben
+ heerlijk speelgoed dat verslavend werkt
- een echte toerfiets wordt het nooit
- om te reizen heb je echt meer nodig
Afbeelding

koen

Bericht door koen » 08 mei 2016 12:19

Jep
Mooie moto maar volgens mij toch ook geen opvolger voor de deau..waarschijnlijk leuk speeltje om solo andere zwaardere(echte moto's da ze zeggen) het nakijken te geven op speelse baantjes
Honda zal gewoon den deau moeten blijven maken he!
Doei koen

Vacaro
Contacteer:

Bericht door Vacaro » 08 mei 2016 17:33

Voorlopig hoop ik dat BorDeauke nog lang meegaat, zie geen echte opvolger op de markt momenteel.
Wil ik zelfde comfort en rijeigenschappen en cardan, dan zal ik zwaarder moeten gaan en denk ik dat ik van merk zal moeten veranderen.
Pan is wel ok, maar gaat al iets te lang mee, begin je er aan te zien als die tussen andere motoren staat!
Ik geniet dus nog van BorDeauke en denk nog ni aan opvolger, al kan ik af en toe weleens vreemd gaan! :-)
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

Pitt

Bericht door Pitt » 09 mei 2016 20:46

Hij ziet er geweldig uit en na het salon kan ik zeggen dat hij ook goed zit. Maar... voor ook mij... geen opvolger voor de Deauville. Het is gewoon een ander soort motorfiets.

Plaats reactie