Nieuwe Pan 1200!

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Vacaro
Contacteer:

Nieuwe Pan 1200!

Bericht door Vacaro » 28 sep 2016 23:58

Ondanks BorDeauke nog lang meekan en zal moeten, kijk ik ook eens rond wat de markt bied of later te bieden zal hebben.
Bij volgend berichtje kwam het water toch uit mijn mond gelopen, tegen dat mijn Bordeauke zen diensten voor mij bewezen heeft hoop ik dat volgende da in 2dehands te verkrijgen zijn:

http://www.motoplus.nl/nieuws/nieuwe-pan-european/

Duurt nog tijdje, maar vind deze alvast mooi, mss ook een kleinere/lichtere versie van in 800cc trim ofzo. Honda Beauville NT800V4 ofzo!!
Gedaan met gezuer over de rechten van de naam Deauville dan!
Volgt men hier mijn idee? :D
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: Nieuwe Pan 1200!

Bericht door Rik » 29 sep 2016 09:33

Je hebt nog heel veel tijd eer je aan de 200.000 km zit hoor ;)
Je rijdt ook altijd alleen, zonder duo dus is meer dan 700cc gewoon OVERKILL
- Jaren '70 begon ik met motorrijden, een 750cc was toen zowat het zwaarste dat te koop was. (uitzonderlijk kwam er een Bol D'Or 900 voorbij)
- Jaren '80 kwam de 1000 en 1100cc om de hoek piepen
- Jaren '90 werden het 1200 en 1300cc machines
- Jaren 2000 hadden we al 1500 en 1800cc
- Jaren 2010 is er klimaatproblematiek, dure accijnzen, lagere toegelaten snelheden....
Ik vraag me echt af waar we mee bezig zijn ??????????????? gaan we echt naar de 2000cc of keren we onze kar ????
Met een toegelaten snelheid van 70 km/u op gewestwegen, de benzineprijzen, de milieuvervuiling...
Hebben we echt niet voldoende met MAXIMUM een 700cc ? eigenlijk kan dat zelfs met een 500cc hoor
Ik snap niet waarom zo velen zich vastrijden in deze controverse. :o

Als die nieuwe Pan op de foto lijkt is hij in ieder geval niet mooier dan de huidige.
Kortom, ik betwijfel of het sop de kool waard zal zijn. Tenzij ze het koffiemolengeluid er uit gehaald hebben ;)
Tegen dat je de Deau echt moet vervangen zullen er weer andere opties zijn.
hopelijk hebben die dan al de kwaliteiten die we bij onze Deau zo appreciëren. (kardan, koffers, bescherming, betaalbaar)
Hij zal met andere woorden aan een heel pak eisen moeten voldoen, tot nu tot is een alternatief nog niet beschikbaar hoor ;)
Afbeelding

Amadeeke

Bericht door Amadeeke » 16 okt 2016 18:25

Ik denk dat de motor die ze in de NC750X gebruiken ook een mooie kandidaat is om als light-tourmachien te dienen.
2 cilinder in lijn met 40 kW @ 6250 rpm , 68 Nm koppel @ 4750 rpm, 3.5 l/100km verbruik.
Wat bakskes der op en een cardan der onder .... dik OK voor mijn meestal woon/werk verkeer.
Ik zou niet met een motor willen rijden die hetzelfde of meer verbruikt dan mijn auto.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 16 okt 2016 19:17

In 1973 ben ik met mijn vrouwke op huwelijksreis gegaan naar Hindelang (aan de Bodensee)
Dat was toen met mijn Suzuki 380 GT een 2-takt 3-cilinder !
Twee personen er op plus bagage, gezien mijn jeugdige leeftijd toen (20 jaar oud) was dat aan een vlot tempo.
Ter plaatse een 10-tal dagen de bergpasjes gedaan op de grens van Duitsland en Oostenrijk.
Dat is allemaal heel erg goed verlopen met 2 + bagage op een 360cc
Dus eigenlijk zijn we met onze 650cc en 700cc Deauvilles al serieus verwend hoor.
Tijd om te consu"minderen" zeg ik dan in plaats van te consu"meren", meer is heus niet altijd beter.

Het motorblok van de NC750 reeks is zeker een goede kandidaat als je de twee vergelijkt.
Deauville 2 cilinder in V met 48,3 kW aan 8000 toeren
NT750X 2 cilinder in lijn met 40 kW aan 6250 toeren
Deauville max. koppel 66 Nm aan 6.500 toeren, 4,5 l/100 km verbruik
NT750X max. koppel 68 Nm aan 4750 toeren, 3.5 l/100km verbruik.

Nu Honda nog wijsmaken dat daar een deftige kuip, een cardan en ruime koffers bij horen :roll:

Ik heb eens wat gephotoshopt en de kuip van onze Deauville op een NC750X gemonteerd.
Awel ik vind zelf dat het er eigenlijk niet slecht uitziet. Ik zou er best voor willen gaan ;)
Laat hem ons misschien de NC750T noemen (T van Touring) dan hebben we geen last meer van dat proces met de stad Deauville (F)
NC750X-+-NT700V.jpg
Afbeelding

Nic

Bericht door Nic » 16 okt 2016 22:09

Ziet er inderdaad niet slecht uit. Knap gedaan.
moto1.jpg
Ik heb er deze eens bijgeplaatst om hem te kunnen vergelijken qua uiterlijk.
Deze verbruikt wel meer (met over 100pk wellicht logisch) en ik heb geen idee hoe betrouwbaar het merk is. Is boverdien zonder cardan.
Merk is er afgehaald zodat je het eerst op uiterlijk kan vergelijken.
Laatst gewijzigd door Nic op 19 okt 2016 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.

Gert Arijs
Contacteer:

Bericht door Gert Arijs » 16 okt 2016 22:35

How die wil ik :-)
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...), Kawasaki Versys-X 300 (09/2019-...)
Afbeelding

Amadeeke

Bericht door Amadeeke » 17 okt 2016 22:21

Prima gechopt, zou Honda ons denktank-forum nog niet kennen ?

Nic

Bericht door Nic » 19 okt 2016 09:42

Ik heb mijn vorige comment wat aangepast. Stof om te bespreken?

Nic

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 19 okt 2016 11:59

Nic schreef:Ik heb mijn vorige comment wat aangepast. Stof om te bespreken?
Nic
Mijn hart doet ie niet sneller kloppen, een hoogpoter met net te weinig kuipbescherming en te verwaarlozen scherm.
Bovendien moet een toermachien altijd een kardan hebben zoals Deauke, VFR, FJR, PAN, Kawa 1400GTR en Beemers
Daarbij is de Deau de enige middenklastoermachine met kardan, hij heeft daarin geen gelijke, is te duur blijkbaar.
Afbeelding

Pitt

Bericht door Pitt » 20 okt 2016 06:13

Hoogpoters met touringcapaciteiten zijn hip. Honda heeft er al in het gamma. (Crossrunner, crosstourer) maar is een andere stijl van motorfiets. Ik blijf hopen, maar denk dat er geen Deauville vervanger zal komen. Maar dat we zullen moeten kiezen uit andere types met touringcapaciteiten of scooters for commutors of ...

Nickel

Bericht door Nickel » 20 okt 2016 09:04

Rik schreef: .... en te verwaarlozen scherm.
Dat kan bedriegen hoor...ik ben eens een dagje op toer geweest met de nieuwe Afric Twin en ik dacht eerst ook "zo'n klein schermpje"....bescherming mocht ik niet over klagen, was prima....ik ben dan ook maar 1,74 m groot hé :lol:

Pitt schreef:Hoogpoters met touringcapaciteiten zijn hip. Honda heeft er al in het gamma. (Crossrunner, crosstourer) maar is een andere stijl van motorfiets. ...
De Crosrunner en de Crosstourer zijn op zich binnen het Honda segment al 2 totaal verschillende motoren. De Crosstourer is al 55000 km mijn trouwe bondgenoot en een dagje Crossrunner.....neen niet mijn ding... ze zijn niet te vergelijken met elkaar.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 20 okt 2016 09:26

Gelukkig zijn er heel erg veel Deauville's in omloop want er zijn er heel veel van gemaakt en verkocht :)
Je kan tegenwoordig voor zo'n 1500-3500 euro een heel mooie en propere 650 kopen met niet eens veel km.
Kan je meer besteden dan heb je keuze te over bij de 700cc tussen 3500 en 5500 euro (de helft van de nieuwprijs)

De meeste Deauvilles zijn vrij goed onderhouden geweest want sportieve "afbeulers" kopen immers geen Deauville.
Als je dan weet dat het V-Twin blok makkelijk de 200.000 km haalt dan kan je met gerust hart nog 10 jaar verder genieten
Tegen dan zal Honda wellicht tot inkeer gekomen zijn en "iets" op de markt gezet hebben dat de Deauville waardig kan opvolgen.

De hoogpoters zijn inderdaad "hip", ik vergelijk die met de SUV's bij de auto's, een veelzijdig voertuig.
Iedereen wil een hoogpoter of een SUV omdat die off-road kunnen gaan, in de praktijk worden ze daar bijna nooit voor gebruikt.
Er worden heel weinig van die voertuigen gekocht omdat ze echt "nodig" zijn en zonder dat ze er echt voor geschikt zijn.
Gelukkig hebben ze ook vaak heel goede toereigenschappen en ze komen ook stoer over ;)

Zowel bij de auto's als de moto's zijn er veel "would-be" voertuigen bij die het in échte off-road omstandigheden vrij slecht doen.
Maar het is een trend, de verkoopcijfers liegen er niet om. Zowel de hoogpoter bikes als de SUV's blijven goed scoren.
Zo lang dat zo is zullen de merken dus liever hun energie daarin steken dan in een comfortabele 700-800 toerfiets :(

En ja... ik rij ook met een SUV (RAV4) en heb die 4x4 capaciteit nu niet echt meer nodig.
Ik kocht hem echter 11 jaar geleden toen ik nog met de kajak ging varen en avontuurlijk ging kamperen "in the middle of nowhere".
Als ik aan een rivieroever in beboste heuvels op een zeer drassige weide wou komen dan had ik echt wel een 4x4 echt nodig.
Nu is de kajak helaas weg (schouderprobleem) en dient de 4x4 enkel nog om op een soms natte weide de caravan te plaatsen.
Van zodra de caravan weg is heb ik ook geen 4x4 functie meer nodig en de volgende auto zal ook een "gewone" zijn.

Omdat ik met de motor ook nooit off-road wil gaan (respect voor de natuur) heb ik dus ook geen nood aan een all-road bike.
Trends volgen heb ik nooit aan mee gedaan, iets kopen omdat het "hip" is ook niet, voor mij moet het praktisch zijn.
Bij de motoren bevalt mijn combi Deauville en CBF600 me prima, de volgende auto zal iets Kangoo, Combo, Partner... of zo zijn.
Het praktische zal bij mij altijd de bovenhand halen op het esthetische maar het mag er natuurlijk ook wel mooi uitzien.

Ik ben straks in januari 64 lentes en mijn motorjaren zijn aan het inkorten, een nieuwe Deau zal dus niet meer voor mij zijn.
Hopelijk kan ik nog enkele jaartjes bij doen en mijn 2 blackies voldoen daar prima voor :)
Kajakken is al weggevallen, kamperen wellicht binnen 2-3 jaren ook, motorrijden zal ik moeilijkst kunnen loslaten.
Maar als het lichaam tegen zowat alles begint te protesteren moet je daar op de duur aan toegeven.... helaas....
Afbeelding

Nickel

Bericht door Nickel » 20 okt 2016 15:36

Rik schreef:...
De hoogpoters zijn inderdaad "hip", ....
Ze zijn niet alleen hip, zij rijden ook heerlijk :D

on6bvk
Contacteer:

Bericht door on6bvk » 22 okt 2016 22:37

Rik,
Ge kunt gij goed photoshoppen zulle
Subiet mag je nog als designer beginnen bij Honda ;-)

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 22 okt 2016 23:07

on6bvk schreef:Rik,
Ge kunt gij goed photoshoppen zulle
Subiet mag je nog als designer beginnen bij Honda ;-)
Tja, ik heb dat voor mijn job veel moeten doen hé, alle publiciteiten, folders, affiches, catalogi in de kampeerzaak, 17 jaar lang ;)
Afbeelding

Plaats reactie