lentekriebels, maar ook dit...

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Nic

lentekriebels, maar ook dit...

Bericht door Nic » 15 mar 2017 14:05

Lentekriebels... enthousiasme...hoogmoed....etc..

We staan weer allemaal te springen om er tegen aan te gaan, maar laat ons er ook even bij stilstaan dat dit ook de periode is dat het vlugger kan verkeerd gaan.

Getuige deze van de laatste dagen en dan alleen al in W-VL...

http://www.focus-wtv.be/nieuws/motorrij ... ij-ongeval
http://www.focus-wtv.be/nieuws/motorrij ... l-deerlijk
http://www.focus-wtv.be/nieuws/motorfie ... rachtwagen
http://www.focus-wtv.be/nieuws/pizzakoe ... e-toestand

Ieder jaar hebben we het er over. Ook dit jaar er best even bij stilstaan dat we wat kilometers moeten doen vooraleer de 'winterroest' weggewerkt is. En ook dan blijft het natuurlijk oppassen geblazen. Hopelijk komen we er met z'n allen dit jaar door zonder kleerscheuren en technische problemen. We hebben alvast het voordeel dat we met een Deau rijden. Omtrent het laatste is de kans toch al wat kleiner.

Honda

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: lentekriebels, maar ook dit...

Bericht door Rik » 15 mar 2017 21:00

Bij het eerste ongeval lees ik:
aangereden door een wagen..... Uit onderzoek van het parket blijkt dat de motorrijder voorrang had,
reed misschien wel te snel maar motorrijders worden sowieso vaak "niet gezien" winterroest of niet

Tweede ongeval is duidelijk zijn schuld:
De man, die achter haar reed, reageerde te laat en reed met hoge snelheid op de vrouw in.

Derde ongeval, achteraan op een vrachtwagen rijden is ook eigen schuld natuurlijk

Vierde ongeval: pizzacouriers hebben geen winterroest maar zijn bekend om hun roekeloos rijgedrag
werd door een vrachtwagen aangetikt maar kans is groot dat ie daar zelf de oorzaak van kan geweest zijn.

Zorg er in ieder geval op dat er zich geen winterroest kan vormen, door zelfs in de winter te gaan rijden.
Als er geen sneeuw of ijs ligt is er ook geen excuus ! warme kleren aan en rijden maar.
Vandaag nog gehoord dat super benzine 98 een bewaartijd heeft van 3 maanden max,
benzine 95 heeft een bewaartijd van slechts 5 weken vooraleer ze plakkerig wordt, met die E10 is dat nog erger geworden.
Regelmatig gaan rijden en verse benzine in doen, liefst 98 als je weinig km doet, anders zeker een additief bij doen.
Dus is doorrijden beter voor jou en ook voor de motorfiets !
Afbeelding

Felix

Bericht door Felix » 16 mar 2017 10:52

Derde ongeval, achteraan op een vrachtwagen rijden is ook eigen schuld natuurlijk
Als je de feiten van het ongeval niet kent en ook met de plaats van het ongeval niet bekent bent is het ook niet nodig om hier te zeggen wie hier de schuld heeft. Puur op wat in de media staat voorgaan en daar een conclusie uit trekken is gemakkelijk.

Ik ken de plaats van het ongeval zeer goed, 25 jaar lang moeten passeren om naar me werk te gaan en meermaals daar ongevallen gezien. Zowel met fietsers, personenauto's, vrachtwagens, de kusttram en spijtig genoeg ook met bromfietsen en motoren.

Het is één van de gevaarlijkste plaatsen aan het zeesluizencomplex in de haven van Zeebrugge waar ook al tientallen jaren gewerkt wordt aan de bruggen en er permanent één brug van de vier buiten dienst is wegens onderhoud of panne. Bij het versassen gaan er dan nog twee bruggen buiten dienst en moet het verkeer van de kustbaan en ook het drukke haven verkeer over één brug en dit samen met de kusttram in beide richtingen over één spoor dat ook een rijvak is. Er is een zeer slechte aanduiding met dagelijks grote file tot gevolg en verkeerslichten die om de haverklap niet werken.

Nu het ongeval zelf is de scooterrijder door een vrachtwagen gegrepen toen deze van het linker vak net voor de brug naar het rechter vak reed het vak waar de scooterrijder zich op dit ogenblik bevond. De vrachtwagen (autotransporter) heeft de scooterrijder waarschijnlijk niet opgemerkt en deze is bij het haperen onder het eerst deel van de vrachtwagen terecht gekomen en meegesleurd en dus NIET achter op de vrachtwagen gereden.
Er is trouwen weinig schade aan de scooter.

Zo zie je maar dat je niet te vlug een oordeel kan of mag vellen en laat zoiets verder eerst het onderzoek afwachten.

Het slachtoffer is voor ons een bekende, een neef van Greta. En laat het hier ook duidelijk zijn al is de chauffeur van de vrachtwagen uit Litouwen die met zal dit ook niet gewild hebben.
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 16 mar 2017 12:28

Felix schreef:Nu het ongeval zelf is de scooterrijder door een vrachtwagen gegrepen toen deze van het linker vak net voor de brug naar het rechter vak reed het vak waar de scooterrijder zich op dit ogenblik bevond. De vrachtwagen (autotransporter) heeft de scooterrijder waarschijnlijk niet opgemerkt en deze is bij het haperen onder het eerst deel van de vrachtwagen terecht gekomen en meegesleurd en dus NIET achter op de vrachtwagen gereden.
Er is trouwen weinig schade aan de scooter.

Zo zie je maar dat je niet te vlug een oordeel kan of mag vellen en laat zoiets verder eerst het onderzoek afwachten.
Excuus dan maar de media hebben het fout verkondigd. Als je achteraan op een ander voertuig rijdt is het doorgaans eigen schuld.
Afstand houden en juist inschatten is je eigen verantwoordelijkheid. Zijwaarts aangereden worden en meegesleurd is iets helemaal anders !
Eigenlijk is dit meer een dodehoek situatie.
Sterkte aan de familie !!!
Afbeelding

Gert VH

Bericht door Gert VH » 17 mar 2017 10:53

Hey Deauville tuffers,

we mogen het draaien en keren zoveel wij willen, verkeersslachtoffers vallen er meestal door roekeloos rijgedrag van bestuurders in't algemeen, een deel dat op de baan zit willen zo snel mogelijk van punt A naar B zonder echt rekening te houden met andere weggebruikers! de anderen die wat vroeger vertrokken zijn en hun tijd nemen om hun doel te bereiken zijn hier het slachtoffer van en wij motorrijders zijn daar niet tegen beschermd je mag defensief rijden zoveel je wilt als je de pech hebt dat je zo ene tegenkomt mag je blij zijn dat je het overleefd! Ik heb een collega met een geweldig opschrift op zijn fluo hesje, "cars are made of hard metal, where not! Ik houd mij bijna altijd aan de regels, waarom voel ik mij altijd gestraft als ik dat doe? Er moet gewoon een mentaliteitsverandering komen op de belgische wegen en dringend!!!

grtz. Gert

Redpoint

Bericht door Redpoint » 22 mar 2017 13:30

Als ik sommige motorrijders soms aan het verkeerslicht zie vertrekken of ze op de ring 's avond hoor optrekken dan vrees ik dat bij enkele motorrijders het kinbandje van hun helm teveel spant en hun bloedtoevoer naar de hersenen is afgesneden. Maar net zoals bij de motorrijders zitten er overal idioten tussen, te voet, op vier- en twee wielen. Maar ja, als je ziet dat mensen hun leven ervoor over hebben om geen 5 minuten te moeten wachten aan een spooroverweg dan sta ik van de rest ook niet meer versteld.

Als motorrijders kunnen we enkel maar leren van een ander zijn fouten.
Aan iedereen een veilige zomer gewenst.
Grtz
Yvan

Plaats reactie