Fotoavond met de Deauville naar Mongolië, Ninove

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
Rik
Beheerder
Contacteer:

Fotoavond met de Deauville naar Mongolië, Ninove

Bericht door Rik » 28 mei 2018 12:04

:idea: Ik kreeg vandaag onderstaand bericht van Alain, de mechanieker van mijn vaste Honda garage Van Rossom in Denderwindeke
Groeten van Rik

Beste vrienden,
op maandag 4 juni 2018 organiseer ik een foto avond in de bib van Ninove , over mijn Deauville reis naar Mongolie.
Jullie zijn allen welkom om eens te komen kijken tot wat zo'n machiene allemaal in staat is .
De inkom bedraagt 5€ en in ruil daarvoor krijgen jullie een drankje en hapje , maar vooral spectaculaire fotos en een straf vehaal voorgeschoteld .
Op voorhand wel even laten weten hoeveel man we mogen verwachten .
Avontuurlijke groetjes.
Alain
mongolie.jpg
Afbeelding

Gert Arijs
Contacteer:

Re: Fotoavond met de Deauville naar Mongolië, Ninove

Bericht door Gert Arijs » 28 mei 2018 23:30

Daar moet ik heen!!!!!
Wie gaat er mee?
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...)
Afbeelding

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 29 mei 2018 07:59

Had het graag willen bijwonen,maar jammer genoeg al op reis dan.
think positive :) even when shit happens

koen

Bericht door koen » 29 mei 2018 22:01

Jep,ben ook weg die week,groeten koen

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 30 mei 2018 10:17

Gert Arijs schreef:Daar moet ik heen!!!!!
Wie gaat er mee?
Ik wil er ook wel naartoe als ik niet alleen moet rijden. Misschien afspreken om 19u in Wetteren? Tankstation op de E40, wat denk je?
De fotoavond duurt 2 uren (20 tot 22 uur) met een pauze.
Eerste deel gaat meer algemeen over de projecten waar Alain de laatste jaren mee bezig was,
tweede deel gaat volledig over de reis naar Mongolië met de Deauville 650.
Ik heb Alain dinsdag (gisteren dus) gezien tijdens een klein onderhoud van mijn Deauke.
Afbeelding

Willy9090

Bericht door Willy9090 » 30 mei 2018 12:40

ben in la douche france(Gerardmer)
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 30 mei 2018 18:15

Willy9090 schreef:ben in la douche france(Gerardmer)
Hopelijk voor jou is het DOUCE France, want "DOUCHE" France zou niet leuk zijn !!! :(
Afbeelding

Willy9090

Bericht door Willy9090 » 30 mei 2018 21:39

ja, oke :)
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Amadeeke

Bericht door Amadeeke » 04 jun 2018 08:19

Helaas is het repetitie met de band vanavond. Dus spijtig.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 04 jun 2018 21:33

Gert is er alleen naartoe, ik moest afhaken wegens al twee dagen onder de pijnstillers.
Regelmatig opwellingen (aanvallen) van fibromyalgie spelen me parten.
Gisteren zo mooi weer en niet eens een toerke kunnen doen in de buurt :(
Héhé, 't is nie anders... volgende keer beter....
Afbeelding

Gert Arijs
Contacteer:

Bericht door Gert Arijs » 06 jun 2018 09:52

Een zeer kort verslagje:
Ik vond het écht heel goed! Zo'n reis is een aaneenschakeling van ontmoetingen met lokale mensen, problemen bij grensovergangen en vooral: erg slechte wegen. Alain kon goed vertellen (met een sappig Denderstreek-accent), het was grappig en erg leuke foto's. Het is een vol uur uitgelopen, maar dat vond ik niet erg. :D
De zaal was alleen véééél te warm voor de 100 man die er zat. De Desert Lions zijn straffe mannen!
http://www.desertlions.be/

Toen ik terug reed naar huis, reed ik dichtbij mijn straat een klein ommetje, maar door een stukje eenrichtingsverkeer moest ik terugdraaien. Dat deed ik via een zijstraatje en iemand stond op de straat en probeerde me tegen te houden. Het was toen half twaalf. Het was een Bulgaar met zijn vriendin, ze hadden een platte GSM- én autobatterij. Ze woonden in Gent, maar moesten nog 15km rijden. De auto heb ik dan in gang helpen duwen, maar dat lukte helaas niet... Door het geluid kwamen mensen eens kijken, en zo kregen we startkabels. Met die kabels en mijn motor heb ik dan hun Opel kunnen starten! Ze waren echt dolgelukkig!
Echt een mooi avontuur: de spreker Alain had onderweg ook soms pech op zijn reizen en werd toen ook geholpen door lokale mensen, net zoals ik de Bulgaren heb kunnen helpen. 8-) :up:
Alain vertelde: "Ik was in het pikdonker op zoek naar een slaapplek en belde aan bij het eerste huis dat ik tegenkwam. De mensen gaven me eten, drinken en een slaapplek. Hoeveel mensen zouden dat hier doen, als iemand 's nachts komt aanbellen uit een ver land, die ze niet kennen?"
En dat is waar: wij zijn snel bang maar dat is lang niet altijd nodig...
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...)
Afbeelding

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 06 jun 2018 19:39

Gert Arijs schreef:Een zeer kort verslagje:
De zaal was alleen véééél te warm voor de 100 man die er zat. De Desert Lions zijn straffe mannen !
Alé, het zou daar heel lastig geweest zijn voor mij, ik kan moeilijk tegen de warmte (hartpatient)
Gert Arijs schreef: Toen ik terug reed naar huis, reed ik dichtbij mijn straat een klein ommetje, maar door een stukje eenrichtingsverkeer moest ik terugdraaien. Dat deed ik via een zijstraatje en iemand stond op de straat en probeerde me tegen te houden. Het was toen half twaalf. Het was een Bulgaar met zijn vriendin, ze hadden een platte GSM- én autobatterij. Ze woonden in Gent, maar moesten nog 15km rijden. De auto heb ik dan in gang helpen duwen, maar dat lukte helaas niet... Door het geluid kwamen mensen eens kijken, en zo kregen we startkabels. Met die kabels en mijn motor heb ik dan hun Opel kunnen starten! Ze waren echt dolgelukkig!
Jij hebt meer lef dan ik hoor, om half twaalf 's nacht zou ik wel twee keer nadenken vooraleer ik stop voor iemand, heb al teveel verhalen gehoord van mensen op reis toen ik in de kampeerzaak werkte. De manieren waarop onze klanten overvallen werden en beroofd zijn niet te tellen. Ik heb lang geleden eens iemand meegenomen in mijn vrachtwagen die me een verhaaltje opdiste dat hij zijn portefeuille kwijt was en niet meer thuis zou geraken. Hij mocht een tijdje meerijden tot hij een andere richting uit moest en heeft me toen nog wat geld afgeschooid voor een trein tot zijn bestemming. Toen hij uitstapte riep hij me nog na: "le monde est fait pour les imbéciles" Toen viel mijne frank :evil: Nadien zeiden verschillende vrienden dat ik wel heel veel risico had genomen en ze hadden wel gelijk, ik had me laten misbruiken, dat nooit meer !
Gert Arijs schreef: Hoeveel mensen zouden dat hier doen, als iemand 's nachts komt aanbellen uit een ver land, die ze niet kennen?"
En dat is waar: wij zijn snel bang maar dat is lang niet altijd nodig...
OK ik ben wellicht een bangerik (bange Rik) en misschien onnodig maar zoals eerder gezegd, al veel te veel gehoord.
Toch bedankt voor het verslagje en blij dat je van de voordracht genoten hebt.
Afbeelding

Plaats reactie