Tis gebeurd

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
werner

Tis gebeurd

Bericht door werner » 06 apr 2019 16:18

Ja ja tis gebeurd, met toch een beetje spijt afscheid genomen van mijn 13 jaar oud deauke. :cry: ....
Maar..... er is wel iets anders in de plaats gekomen, geen Honda meer maar terug naar mijn oude liefde en het merk van mijn eerste motor: KAWASAKI :D
Het is een kawasaki versys 1000 gt geworden, beetje meer power ,beetje hoger maar toch heel plezierig om mee te rijden (met zeker zoveel windbescherming)
Ik hoop dat ik toch nog welkom ben op het forum en bij de DVC vriendenclub en dat er toch nog genoeg ritten zijn waar ik iedereen kan terug zien :lol:
IK heb in totaal 16 jaar op een honda deauville gereden en ik heb er geen moment spijt van gehad maar het was gewoon tijd voor eens iets anders :!:
DSCN5771a.JPG
Laatst gewijzigd door werner op 06 apr 2019 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: Tis gebeurd

Bericht door Rik » 06 apr 2019 17:51

werner schreef:
06 apr 2019 16:18
Ja ja tis gebeurt, met toch een beetje spijt afscheid genomen van mijn 13 jaar oud deauke. :cry: ....
Maar..... er is wel iets anders in de plaats gekomen, geen Honda meer maar terug naar mijn oude liefde en het merk van mijn eerste motor: KAWASAKI :D
Het is een kawasaki versys 1000 gt geworden, beetje meer power ,beetje hoger maar toch heel plezierig om mee te rijden (met zeker zoveel windbescherming)
Ik hoop dat ik toch nog welkom ben op het forum en bij de DVC vriendenclub en dat er toch nog genoeg ritten zijn waar ik iedereen kan terug zien :lol:
IK heb in totaal 16 jaar op een honda deauville gereden en ik heb er geen moment spijt van gehad maar het was gewoon tijd voor eens iets anders :!:
DSCN5771a.JPG
Hoi Werner, het zat er al een poos aan te komen hé, de goesting naar iets anders kon je de laatste tijd niet meer wegsteken.
Misschien was de noodzaak naar iets zwaarder er niet direct maar als de goesting te groot wordt... tja dan moet je toegeven.
Proficiat met je nieuw machien en heel veel veilige kilometers gewenst !

Omdat Honda geen zin heeft om een volwaardige middenklas toermachine uit te brengen moet er ontrouw gepleegd worden.
Kandidaten zijn dan Suzuki Vstrom, een Yamaha Tracer of inderdaad een Kawasaki Versys, veel meer keuze is er niet tot 1000cc.
Helaas alle 3 met ketting en helaas alle 3 een beetje naar de hoogpoter kant wat tegenwoordig een rage aan het worden is :(

Natuurlijk ben je nog welkom bij DVC, alle overstappers mogen blijven hoor je kan alleen geen lid worden zonder Deauville.
We zullen er bij het plannen van een rit meer en meer rekening moeten mee houden dat er meer ontrouwen in de club komen.
Wie een rit organiseert of voorstelt heeft de keuze om dat bij Deauville Only te zetten of bij gemengde ritten.
Alhoewel ik er altijd naar gestreefd heb de club Deauville zuiver te houden ga ik daar alvast niet meer wakker van liggen ;)

Ik ben blij dat je 16 jaar lang heel veel plezier gehad hebt van je Deauville's en wens je veel succes met de Versys.
Zelf heb ik nooit een Kawasaki gehad, wel Suzuki, Yamaha en Honda. de Honda's waren daar duidelijk het betrouwbaarst.
Je hebt in ieder geval de enige juiste kleur gekozen, black is beautifull :up:
Ik zie ook een Akropovic uitlaat, dus het mooie geluid zal je 4-cilinder ook laten horen :D
Het verwondert me dat de 1000cc hetzelfde gewicht heeft van de Deauville 700 : 250 kg
Ik heb alvast een collage gemaakt en de nieuwe avatar geplaatst, is dat OK ?
Afbeelding

brecht laebens

Bericht door brecht laebens » 06 apr 2019 20:50

het ziet er een heel mooie moto uit , al vind ik de deauville iets mooier
maar das natuurlijke persoonlijke keuze , daarover kunnen we niet discussieren
jij content ? iedereen content ! :P

werner

Bericht door werner » 07 apr 2019 18:12

Voor diegene die nog een goeie deauville willen "Motorhuis Erckens in zonhoven" (erckens.be) :up: :lol:
(ben het ver gaan zoeken hé :roll: )
deauville erckens.JPG
:P :oops: UPDATE: deauville is blijkbaar al verkocht :up:
Laatst gewijzigd door werner op 14 apr 2019 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

koen

Bericht door koen » 07 apr 2019 19:15

Jep
Mooi machien.denk toch een verschil om mee te rijden .Die extra power zal bij rijden met duo toch leuk zijn .
Geniet ervan en hopelijk vele leuke km.
Groeten,koen

Vacaro
Contacteer:

Bericht door Vacaro » 08 apr 2019 04:27

Proficiat Werner, mooi machien!
En ook al is het niet nodig, de extra power is toch leuk, spreek uit ervaring (ben ook een overloper :-) ) al is het verschil bij mij niet zo groot!
Ik heb wel redelijk wat koppel!

Veel veilige plezierige kilometers toegewenst!
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

Amadeeke

Bericht door Amadeeke » 10 apr 2019 00:50

't lijkt wel het verhaal van de tien kleine ...
Maar proficiat, Werner. Ge zei onlangs nog dat ge der niet meer zolang mee wou blijven rijden, den Deauville. Ik zou niet weten wat kopen na den Deauville.

Rik, 't voordeel is wel dat veel ex Deauvillers nog lid blijven. Als elk jaar forumleden hun Deauville verkopen, de kopers verplicht moeten aansluiten aan het forum, dan groeien we nog ! Zoek al maar om Gent expo te boeken !

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 10 apr 2019 08:57

Vacaro schreef:
08 apr 2019 04:27
En ook al is het niet nodig, de extra power is toch leuk, spreek uit ervaring (ben ook een overloper :-) ) al is het verschil bij mij niet zo groot!
Bij u het verschil niet zo groot Ronny? euhhh groter bedoel je... ;)
Werner : van 700cc naar 1000cc
Vacaro : van 700cc naar 1150cc
Afbeelding

Vacaro
Contacteer:

Bericht door Vacaro » 13 apr 2019 23:55

Rik schreef:
10 apr 2019 08:57
Vacaro schreef:
08 apr 2019 04:27
Bij u het verschil niet zo groot Ronny? euhhh groter bedoel je... ;)
Werner : van 700cc naar 1000cc
Vacaro : van 700cc naar 1150cc
Rik, ik wou bedoelen in pk's, in cc heb ik idd meer dan de Versys, maar in pk's kom ook ik tekort vergeleken bij de Kawasaki!
Ride BMW, hug a Briard!
Op mijn RT'ke verdwaal ik niet, ik verken enkel nieuwe wegen!
Ex-Deauviller, 650 en 700!

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 14 apr 2019 10:57

Vacaro schreef:
13 apr 2019 23:55
Rik, ik wou bedoelen in pk's, in cc heb ik idd meer dan de Versys, maar in pk's kom ook ik tekort vergeleken bij de Kawasaki!
Oh, die pk's zijn niet zo belangrijk hoor, mijn CBF600 heeft meer pk's dan de Deauville 700, het koppel/toerental is vaak belangrijker.
Bij de Deauville is dat koppel al op laag toerental beschikbaar, de CBF600 moet hoog in de toeren en gaat dan pas als een raket :up:
Iedere motor is zo verschillend, aantal cilinders en opstelling: 2-in lijn, V-twin, boxertwin, 3-in lijn, 4-in-lijn, V4, .....
Doorgaans kan je zeggen dat een 2-cilinder meer koppel heeft op laag toerental, de 4 cilinder in de hogere toeren.
Een 3 cilinder (Triumph en sommige Yamaha's) proberen die 2 karakteristieken te verzoenen.
Afbeelding

Pitt

Bericht door Pitt » 18 apr 2019 07:10

Mooi! Geniet ervan.

Gert Arijs
Contacteer:

Bericht door Gert Arijs » 23 aug 2019 20:09

Proficiat! Geniet ervan, een Versys is een mooi ding! Ik heb daar zelf ook nieuws over...
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...), Kawasaki Versys-X 300 (09/2019-...)
Afbeelding

dooke

Bericht door dooke » 24 aug 2019 19:56

Rik schreef:
06 apr 2019 17:51
….

Het verwondert me dat de 1000cc hetzelfde gewicht heeft van de Deauville 700 : 250 kg....
Eigenlijk vindt ik die vergelijking in gewicht niet zo verwonderlijk. Uiteindelijk is de Deauville een door ontwikkeling van een concept van 1996 (en nog eerder) Aan het kader is er niet veel veranderd en aan het motorgedeelte buiten de injectie ook niet. De cardan weegt ook wat meer dan een kettingaandrijving. Zelfs een BMW R1250RT weegt nauwelijks meer (279 kg onbeladen rijklaar)

Plaats reactie