Andere helm

Tips, vragen of informatie die je met andere forumgebruikers wil delen.
Geen ritvoorstellen of technische zaken, daarvoor zijn er specifieke rubrieken.
Plaats reactie
dooke

Andere helm

Bericht door dooke » 24 aug 2019 20:37

Sedert ongeveer 7 jaar reed ik met een Shuberth Concept (C1) De eerste 4 jaar dagelijks (WW) en nu nog sporadisch (veel te weinig) Ondertussen was deze helm tot op de draad versleten. Sedert zo'n 2 jaar had mijn vrouw een Shark Evoline die haar eigenlijk ietsje te groot bleek te zijn Veertien dagen geleden waren we bij Louis in Aken en daar paste ze zo'n Shark Evoline serie 3 Hoewel van dezelfde maat paste die helm wel perfect. Er zijn wel een aantal kleine aanpassingen (verbeteringen) gebeurd tussen de verschillende versies.
Om een lang verhaal kort te maken heb ik nu de "oude" helm van mijn vrouw overgenomen en er ondertussen zo'n 600 km mee gereden onder verschillende omstandigheden. 300 km als begeleider van een wielerwedstrijd en gisteren 300 km om een ijsje gaan te eten in Ciney 8-) .
Het grootste verschil is dat je met de Shark op de N4 aan 110 km/h kan rijden met het kinstuk volledig weggeklapt. Met de Shuberth kon je dat alleen met de helm gesloten. Overigens is de Shark goedgekeurd om open en gesloten te rijden
Voor helmen zal wel hetzelfde gelden als voor banden : De ene vindt zijn gading bij een merk en de ander bij een ander. Ik ben alleszins tevreden met mijn overstap naar Shark.

Willy9090

Re: Andere helm

Bericht door Willy9090 » 02 sep 2019 17:15

Is normaal, de dikte van de binnenbekleding van de helm die wordt dunner, waardoor de helm groter wordt. Is daarom van groot belang dat de helm goed aansluit bij het kopen.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Gert Arijs
Contacteer:

Re: Andere helm

Bericht door Gert Arijs » 06 sep 2019 19:58

Vaak kan je de binnenbekleding van een helm, als ze teveel versleten is, gewoon opnieuw kopen. Dan past hij weer beter.
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...), Kawasaki Versys-X 300 (09/2019-...)
Afbeelding

Plaats reactie