Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Rik
Beheerder

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Berichtdoor Rik » 13 Jun 2018 07:46

Gert Arijs schreef:
Rik schreef:Op 13 juni gaat mijn CBF600NA voor de eerste keer naar Van Rossom voor een 6000 km onderhoud
[...] Ik ga ook nieuwe banden PR5 laten monteren omdat ik kies voor zekerheid en veiligheid.

Morgen dus! Die PR5 is echt een heel fijne band, ik heb er al +2000 km mee gereden en ze bevallen echt super goed!
Geniet ervan!

Ondertussen is morgen al vandaag , dus al terug van weg geweest voor het 6K onderhoud... :lol:
Het is de PR4 geworden, mijn Dealer had deze nog ruim voorradig, heb ze ook op mijn Deauville liggen en heel tevreden van.
Volgens hem halen de PR4 ook regelmatig 20.000 km en dat zou met de PR5 niet lukken, PR4 heeft ook prima afwatering.
Michelin PR4 vooraan 120/70-ZR17: 139,-
Michelin PR4 achteraan 160/60-ZR17: 175,-
Remolie laten vervangen: 8,35
Motorolie vervangen: 37,47
Oliefilter vervangen: 13,65
Sluitring: 0,68
Werkuren: 53,24
-------------------------------------
Totaal betaald 427,70 euro
'k weet het, het is geen Deauville onderhoud maar ik wou het toch even meegeven, misschien toch voor sommigen interessant.

* De banden waren wel aan vervanging toe, profiel kon nog zeker 12.000 km mee maar het rubber was wat verkleurd en verhard.
Bij de demontage bleek die verharding ook duidelijk want de band rolde zeer moeizaam over de velg in de machine.
* Meteen ook de ventielen in de velg laten vervangen want die rubber wordt dus ook brozer (gevaar voor scheuren tijdens oppompen)!
* remolie ook laten vervangen want die begon al geel/bruin te verkleuren en remolie is ook hygroscopisch.
Er stonden enkele condensdruppels op de binnenkant van het dekseltje van de remolie, dus was er een zeker % water in :cry:

:arrow: DUS: het is niet omdat een motorfiets nog maar 6000 km heeft dat je er mag van uit gaan dat alles na 9 jaar nog OK is !!!
Sommige zaken verouderen (banden), andere veranderen van samenstelling (remolie) en beiden zijn nodig voor de veiligheid.
Het was een serieuze kost maar ik ben weer gerust, de CBF stuurt heel erg goed nu en de achterrem werkt effectiever :up:
Afbeelding

Terug naar “Deauville techniek en accessoires (uitgezonderd GPS) - openbaar (ook voor gasten)”