winterbescherming handen

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Plaats reactie
ludodg

winterbescherming handen

Bericht door ludodg » 23 okt 2010 15:55

Beste vrienden,
Ik ben van plan om zo lang mogelijk te blijven doorrijden met m'n Deau tijdens de wintermaanden.
Ik wilde hier dan ook wel eens horen, aangezien het m'n eerste motorjaar is, wat je allemaal kan doen om makkelijker de gure ritten te weerstaan.
Ik weet dat er handvatverwarming bestaat, weet dat er deflectoren bestaan om op uw handvaten te monteren waardoor je handen uit de wind blijven, ..
Ik heb al een hele goede motorjas (de Richa Spirit in het grijs) en qua motorbroeken zit het ook safe.

Ik vraag me nu af wat ik allemaal kan doen om bvb geen koude voeten te krijgen, behalve een extra paar oma-sokken aan te trekken (ik had een oma die niet anders deed dan dikke wolle sokken breien. Ze kende de namen van haar kleinkinderen niet meer maar kende wél nog ieders schoenmaat :) )

Daarnaast wil ik wel eens uitkijken naar eventueel verwarmde handvaten. Welke types/merken zijn aan te raden, of kies ik gewoon best de verwarmde handvaten van Honda?
Ik wil ook zeker van die hand-winddeflectoren te monteren want ik weet zeker dat dat een groot verschil kan uitmaken. In het tijdschrift Motorrijder las ik een tijdje terug een review van dergelijke dingen door Jamie, maar ik kan het betreffende motorrijder-tijdschrift hier niet terugvinden. Het voordeel van die bewuste kappen was dat je ze makkelijk kon demonteren. Ook hier weer: welke kunnen me aangeraden worden?

Ik vond op 't forum wel een beetje info over stuurmoffen maar die was niet uitgebreid en dus durf ik er hier nog eens naar vragen.

Ik heb ook zo'n batterijdruppellader gekocht en die zal ik zeker één van de volgende eens monteren (een permanente stekker op de batterij langswaar je dan kan aansluiten zonder het zadel te moeten demonteren).

Ook vraag ik me af of er ook zoiets bestaan als winterbanden voor de motor. Ik heb me vorig jaar een set winderbanden gekocht voor mijn rijdend blik en kon met al dat sneeuwgedoe heel goed merken dat deze banden een ZEER GROOT verschil maakten.

Ik kan natuurlijk ook naar m'n lokale motor-accessoire-boer stappen: Van Zeebroeck .. but ... dat zijn heeeel vriendelijke mensen maar ik heb al een paar keer moeten merken dat verkopen voor hen belangrijker is dan perfect-op-maat-oplossingen. Ik heb hier zo een motorjas en broek hangen die eigenlijk niet goed passen en nutteloos blijken te zijn.

Bat21

Re: winterbescherming handen

Bericht door Bat21 » 23 okt 2010 16:25

Wel, voor mijne 650 heb ik een jaartje geleden stuurmoffen gekocht, terug te vinden in deze topic:
viewtopic.php?f=6&t=732

Het is geen zicht, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Deze zijn waterdicht en er zit ook een voering in (niet uitneembaar). Ook staat er handvatverwarming op, en in combinatie met deze rij ik in putteke winter met zomer of haf-seizoen handschoentjes.
Het is zéér effectief, gezien dat in geval van regen de handjes steeds droog blijven en uit de wind. Natte pollekes is het slechtste dat ge kunt hebben, zeker als het koud is.
35€ betaald bij Hofman in Schoonaarde. Gewoon over de handvaten schuiven en de strap aantrekken; één minuutje op die erop te zetten, en evenveel tijd om die er terug af te nemen.
Het zijn deze: http://www.bikeit.co.uk/bars_product.asp?ID=100

Wat handvatverwarming betreft, bij mij staan er originele van Honda op; zowel op de 650 als op de 700 en ben er zeer content van. Kosten wel een pak duurder dan andere, maar zijn wel kwalitatief. Andere heb ik geen ervaring mee.
De 650 gebruik ik eigenlijk in de slechtste weersomstandigheden, en meest in de winter; dit om de 700 ook een beetje in ere te houden.

Koude voeten heb ik eigenlijk nog geen probleem gehad, maar de woon-werk afstand is zo'n 17km, een 20-tal minuutjes rijden. Je moet wel goei botten aan hebben.

ludodg

Bericht door ludodg » 23 okt 2010 17:17

OK, dan bij deze ... wat zijn goede botten.
Ik ben begonnen met een eenvoudig paar maar zou wel andere willen/moeten aanschaffen.

Moeten omdat de zool al na de eerste twee weken vlakke plekken begon te vertonen. Ik heb al een paar keer m'n voet voelen wegglijden als ik bij een stoplicht m'n voet aan de grond zette, of wanneer ik de motor wil verzetten of wegduwen op een ruwe ondergrond (steentjes, gravel, ...)
Ik begrijp dat het altijd een compromis zal zijn: een vlakke zool om makkelijk te kunnen remmen, schakelen, .. en tegelijk toch profiel om een goede grip te bieden bij contact met de grond.
Daarnaast zou ik gerust willen uitkijken naar het type laars dat veel bescherming biedt (type race-laars?) maar tegelijk ook warmtebestendig is.
Nu vraag ik wellicht teveel zeker?

globetrotter

Bericht door globetrotter » 23 okt 2010 17:49

Ik rij al vier jaar met de winddeflectoren van Honda, met goede winterhandschoenen nog nooit koude handen gehad.
Zijn voldoende voor mijn 30km woon-werkverkeer enkel, daarna begint het toch frisjes te worden.

Lex

Bericht door Lex » 23 okt 2010 18:30

Ik heb tijdens de afgelopen jaarwisseling een paar weken naar de andere kant van het land moeten gaan (200km)
Toen was ik blij dat ik mijn verwarmde handschoenen had, en minder blij dat mijn botten niet van de warmste waren.
Maar zoals je uit de vorige berichten kunt afleiden zijn er verschillende factoren die ervoor kunnen zorgen dat je een aangename rit hebt. Je kunt ervoor zorgen dat je je handen opwarmt (handschoenen, handvaten). Of je kunt ervoor zorgen dat ze het niet koud krijgen. (wind deflectors)
Hetzelfde geldt voor de voeten.

klusje

Bericht door klusje » 23 okt 2010 20:17

Mijn vrouw heeft de bekabeling van mijn verwarmde handschoenen op mijn binnenvest vastgenaaid, en langs de L-zijde een 25 cm uit laten hangen en aan de mouwen een 5 tal cm. Op de moto heb ik links, waar die kleine opening onder het zadel is de plug in verstopt, die haal ik er uit als het nodig is en anders is die onzichbaar. Dat eindje langs links, heb ik een grote toespeld hangen in de jas, en als ik de handschoenen niet gebruik steek ik de kabel daarin. Je hoeft dan alleen op te passen als je afstapt, maar het is het waard, zeker weten. Moest u de handschoenen aanschaffen, koop ze niet te groot, want ze moeten goed aanpassen, anders voelt ge het niet voldoende. Bij mij zijn geld waard ( Gerbing's eu. 179.00. :up:
gekocht bij Tom Serneels te Westerlo )

Rudy

LievenDeauville

Bericht door LievenDeauville » 26 okt 2010 21:35

Bij mij staan de deflectoren erop sinds deze Honda Deauville :up: nieuw was, ze beschermen goed tegen de kou en regen

Ik heb verwarmde handschoenen van Klan, ik kan met deze winterhandschoenen wel 30 km rijden zonder de verwarming aan te zetten, de volgende 30 km lekker warm, daarna wordt het te warm voor mij, dus dan regelmatig aan en uit zetten

Botten van de Aldi of Lidl zijn niet van die kwalitieit voor de winter, ik had eerst laarzen van Ixs, 8000 fr nu heb ik Daytona van 205 €, ik geef liever meer uit voor een goede laars dan kou voeten te hebben

Felix

Bericht door Felix » 26 okt 2010 22:17

Ik heb de bekabeling voor de verwarmde handschoen vast gemaakt met zelfklevende velcro tussen de binnen en buitenjas en de draden zijn gemakkelijk van tussen de twee lagen velcro te verwijderen voor de zomer als de binnenjas er uit gaat. De draad komt er bij mij rechts uit ongeveer 10 cm. De andere kabel aan de moto komt er ook ongeveer 10 cm uit en als ik afstap en vergeet de kabel los te maken trek hij automatisch los doordat je links afstapt. Ik heb ze nu nog niet nodig maar zou ze toch niet meer kunnen missen. :)

Gr, ;)
Daniel
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

johan

Bericht door johan » 27 okt 2010 15:58

440 schreef:Wel, voor mijne 650 heb ik een jaartje geleden stuurmoffen gekocht, terug te vinden in deze topic:
viewtopic.php?f=6&t=732

Het is geen zicht, maar daar is het dan ook niet voor bedoeld. Deze zijn waterdicht en er zit ook een voering in (niet uitneembaar). Ook staat er handvatverwarming op, en in combinatie met deze rij ik in putteke winter met zomer of haf-seizoen handschoentjes.
Het is zéér effectief, gezien dat in geval van regen de handjes steeds droog blijven en uit de wind. Natte pollekes is het slechtste dat ge kunt hebben, zeker als het koud is.
35€ betaald bij Hofman in Schoonaarde. Gewoon over de handvaten schuiven en de strap aantrekken; één minuutje op die erop te zetten, en evenveel tijd om die er terug af te nemen.
Het zijn deze: http://www.bikeit.co.uk/bars_product.asp?ID=100

Wat handvatverwarming betreft, bij mij staan er originele van Honda op; zowel op de 650 als op de 700 en ben er zeer content van. Kosten wel een pak duurder dan andere, maar zijn wel kwalitatief. Andere heb ik geen ervaring mee.
De 650 gebruik ik eigenlijk in de slechtste weersomstandigheden, en meest in de winter; dit om de 700 ook een beetje in ere te houden.

Koude voeten heb ik eigenlijk nog geen probleem gehad, maar de woon-werk afstand is zo'n 17km, een 20-tal minuutjes rijden. Je moet wel goei botten aan hebben.

hallo
ik heb sinds enige tijd ook deze moffen gekocht en er op zitten.ik woon dan wel in het "hoge noorden" (Den Helder Holland) maar ze werken tot nu toe lekker.
geen handschoenen of met de zomer handschoenen.
wat waar is waar het ziet er niet :lol: uit maar voor woon/werk verkeer (in principe het hele jaar door) zal, het mij een zorg zijn.
ook heb ik handvat verwarming (saito hot grips) en wind deflectoren voor hand en voeten. Toch worden mij voeten koud. ik moet dan ook 140km vv rijden misschien Eletrische zooltje of sokken?? heeft iemand daar trouwens ervaring mee??

mvg Johan

ludodg

Bericht door ludodg » 02 nov 2010 21:38

vandaag een paar moffen gekocht. Originele van Honda.
De verwarmde handvaten laat ik nog even achterwege (zeker nadat ik de prijskaartjes had gezien bij de dealer).

ludodg

Bericht door ludodg » 03 nov 2010 00:14

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mof_(kleding) :lol: ;) maar dat had je dus wel door denk ik :)

Toine

Bericht door Toine » 06 nov 2010 20:06

Ik heb bij mijn onderhoud van 24.000km eens geïnformeerd naar stuurverwarmers en bleek dat die een deel oude stock hadden opgekocht en die daardoor lieten gaan voor 100€ per set. Wie op zoek is naar handvatverwarmers moet dus zeker is gaan kijken bij Active Pits in Mechelen.

Op weg naar huis al eens geprobeerd en het ziet er goed uit. Denk dat ik voor de winter nog stuurmoffen koop en in combinatie met zomerhandschoenen moet dat lukken om de koude te trotseren...

TomDB

Bericht door TomDB » 22 dec 2016 09:50

die wind deflectoren van Honda , iemand eenig idee waar in belgie ze nog te koop zijn?
in de UK, betaal ik tamelijk veel shipping en mijn chinezen hebben het niet in de aanbieding ;)

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 22 dec 2016 10:03

TomDB schreef:die wind deflectoren van Honda , iemand eenig idee waar in belgie ze nog te koop zijn?
in de UK, betaal ik tamelijk veel shipping en mijn chinezen hebben het niet in de aanbieding ;)
Honda biedt die niet nieuw meer aan via de dealers, eventueel bij een motorsloop bedrijf kan je ze nog vinden.
Ze werden wel nieuw nagemaakt door iemand in Groot Brittannië :arrow: http://robdavistelford.co.uk/webspace/d ... eflectors/
Of misschien is er iemand op het forum die plannen om zijn 650 in te ruilen voor een 700 en die hadkappen heeft.
Die kan ze misschien demonteren vooraleer zijn 650 bij de dealer over te laten.
Afbeelding

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 22 dec 2016 10:06

think positive :) even when shit happens

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 22 dec 2016 10:07

Staat duidelijk bij "discontinued" dus NIET meer te krijgen bij Honda
Afbeelding

alex
Contacteer:

Bericht door alex » 22 dec 2016 10:24

misschien eens contact mee opnemen ,is niet echt een honda verdeelpunt,en verzending een pak goedkoper als uit engeland?
think positive :) even when shit happens

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 22 jan 2017 09:16

Afbeelding

Plaats reactie