Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Gebruikersavatar
cdr700
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2008 22:26
Locatie: Aarsele

Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door cdr700 » 21 mei 2008 22:09

Wie heeft er al een 12000km beurt laten uitvoeren aan zijn 700.
Zo ja, wat moet er vervangen worden en gecontroleerd en moet dit zo strikt het zelfde zijn zoals aangegeven volgens het instructieboekje?

Bartd

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Bartd » 22 mei 2008 11:23

De mijne is vorige week binnen geweest voor 12.000km.

Hieronder een detail van mijn factuur (prijzen incl. BTW):
1x achterband = 188,76
1x voorband = 155,85
2x milieubijdrage = 4,80
1x luchtfilterelement = 44,92
2x bougie = 19,58
1x oliefilter = 11,71
2,90 liter olie = 27,55
2x dichting = 2
1x remblokken voor = 40,99
4u15 werk = 195,5
In het werk zit dus het onderhoud van 12000 (kleppen stellen, ...) en het hoger monteren van het scherm.

Grtz,
Bart
Laatst gewijzigd door Bartd op 24 mei 2008 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

luc

Re: 12000km beurt 700

Bericht door luc » 22 mei 2008 20:12

Onderhoud 12000 km (van gijsegem) ;)
NT 700
Dichting-1-0,43€
Oliefilter-1-10,87€
Bougies-2-17,45€
Olie GPS-2,80L-6,07€ de L
+21% BTW en terug vertrokken tot 18000 km
Groetjes LUC
:D

Dookie

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Dookie » 22 mei 2008 20:31

Geen werkuren :?: Normaal wordt de klepspeling op 12mille gecontroleerd :?:


GRTZ ,


Bob

ALBERT

Re: 12000km beurt 700

Bericht door ALBERT » 24 mei 2008 09:58

Onderhoud 6000 Km stand nu 6900Km, bij Honda VAN DEN DRIESSCHE WEMMEL
olie 2,60L > 26,54
oilieilter > 8,95
diversen > 3,52
milieu > 1,50
werkloon > 48,00

Totaal + 21% btw > 107,09 Euro

Teveel betaald of niet ??

Grtjs Albert

rustig

Re: 12000km beurt 700

Bericht door rustig » 27 mei 2008 07:01

Ja Albert, als we een sponsor zoeken, dan weten we waar aanbellen, "grapje"
Nee, vind het ook tamelijk hoog.
Net voor onze Vogezentrip met de deaukes, heb ook gedaan: olie, nieuw rondelleke, oliefilter, cardanolie, diversen en milieu en loon + efkens kijken als alles nog erop zat op mijn oud moddeleke en ik kwam aan een totaal van € 75.
Vb:Bij de diversen is de koffie erbij denk ik.
Als ik efkens goe zie: oliefilter Albert: €8.95
Luc: € 10.87
Denk zelf da hun deau dezelfde kleur heeft :?:

Deaugroeten nadia en marc ;)

Dookie

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Dookie » 27 mei 2008 12:16

Ik ben blij dat ik de Haynes manual heb : is reeds terugbetaald en gaat nu echt geld opleveren :D . Gemiddeld uurloon : +/- 50 Euries , Haynes Manual : 40 Euries ;) Na 1 onderhoud terug verdiend :D

Leve "piston slap and valve clatter " !

Bob

Toine

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Toine » 31 mei 2008 16:45

Onderhoud 1000 Km , bij Honda Center Joris Sport in Blankenberge
olie 2,80L > 29.96
oliefilter > 12.31
diversen > 0.45
milieu > 2.50
werkloon > 10.50

Totaal + 21% btw > 55.72 Euro

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Rik » 31 mei 2008 16:48

Dirk en Albert, de topic gaat over de 12.000 km beurt, jullie hebben het over de 6000 km beurt.
Appelen en peren, weet je wel ;)
Toine heeft het zelfs over een 1000 km beurt...
Beetje ON TOPIC blijven hé jongens !
Afbeelding

Toine

Re: 12000km beurt 700

Bericht door Toine » 01 jun 2008 15:26

We zijn idd appelen met peren aant vergelijken, maar ne oliefilter blijft toch ne oliefilter... Als je dan de prijzen daarvan alleen al maar vergelijkt, denk ik dat er om mijn Vlam ne gouwe staat :lol:

Mss een idee om een overzichtje te maken van wat het onderhoud kost ahv een lijstje... Kan interessant zijn als je nog op zoek bent naar ne goeien dealer om uw onderhoud te laten doen...

Type onderhoud:
Dealer:
Olie:
Oliefilter:
Dichting:
Bougies:
Diversen:
Milieu:
Werkloon:
Totale prijs:
Tevredenheid:

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 01 jun 2008 20:11

Ik heb de titel van de topic aangepast zodat alle types onderhoudsbeurten hier kunnen vermeld worden en niet alleen de 12000km beurt zoals eerst het geval was.

Intussen ook eens mijn kaftje bovengehaald met volgend resultaat:
----------------------------------------------------------------
Type onderhoud:1000
Dealer: Vangijsegem Aalst
Olie 2,8L:17,-
Oliefilter: 10,87
Dichting: 0,43
Milieu: 0,50
Werkloon: 15,-
BTW: 9,20
Totale prijs: 53,- incl btw
Tevredenheid: zeer goed zoals gewoonlijk (ga daar al met de 4de motorfiets)
-------------------------------------------------------------------------
Type onderhoud: 6000
Dealer: Vangijsegem Aalst
Olie 2,8L: 17,-
Oliefilter: 10,87
Dichting: 0,43
Diversen: - plaatsen luchthoorn 1 dik uur werk (tupperware links volledig demonteren)
- zekeringhouder + zekering luchthoorn 8,-
- vulkanisatie van gaatje in achterband 4,-
Milieu: 0,50
Werkloon: 75,-
BTW: 24,32
Totale prijs: 140,12
Tevredenheid: zeer goed zoals gewoonlijk (ga daar al met de 4de motorfiets)
-------------------------------------------------------------------------
Afbeelding

Toine

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Toine » 23 apr 2009 16:30

Type onderhoud: 12.000km
Dealer: Joris Sport (Blankenberge)
Olie: 24,76€ + BTW
Oliefilter: 10,38€ + BTW
Dichting: 0,39€ +BTW
Bougies: Niet nodig
Diversen: Remblokken ook niet nodig
Milieu: 1,64€ + BTW
Werkloon: 1u - 24,01€ + BTW
Totale prijs: 74,02€
Tevredenheid: Alles OK

Toine

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Toine » 24 apr 2009 13:07

Straf om te zien hoe sommige garages al op 1000 en 6000 km ne nieuwe oliefilter steken...

:roll:

Duveltje

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Duveltje » 24 apr 2009 13:21

Nog straffer vind ik het prijsverschil van de olie...
Tot 50% duurder.:shock:

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 24 apr 2009 21:03

Nieuwe oliefilter op 1000 km is ZEKERRRRRRRRR nodig hoor, al het rodagegruis zit er immers in !!!
Er zijn zelfs ook motards die slechts 3000 tot 4000 km per jaar doen met hun bike.
Die olie verzuurd en wordt "belegen". Best is dan om het jaar te verversen en nieuwe filter te steken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gi30810
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:57
Locatie: Wilrijk

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door gi30810 » 24 apr 2009 23:03

Onderhoud 7000km

olie half synth 2,8 l 25,20€
oliestop dichting 1,00€
Oliefilter 11,20€
bandenspanning nagekeken
verlichting nagekeken
laadsysteem nagekeken
smeerpunten gesmeerd
remmen v en a nagekenen
koelvloeistof nagekenen
milieubijdrage 2,00€
Kleinmateriaal 5,00€
Werk 36,75€

Totaal 81,15€

valt mee vind ik.
oliefilter word bij mij bij elke beurt vervangen, beter 1x teveel vervangen dan te weinig.
volgens het onderhoudsschema van Honda moet de Deauville maar een beurt krijgen om de 12000km
Rudi

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 25 apr 2009 09:27

gi30810 schreef:volgens het onderhoudsschema van Honda moet de Deauville maar een beurt krijgen om de 12000km
Dan heb jij toch een ander boekje dan dat bij de meeste deauville's zit hoor.
normale onderhoudsbeurten: 1000 - 6000 - 12000 - 18000 - 24000 - 30000.... en zo verder tot 200.000 ;)
Afbeelding

megosupi

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door megosupi » 25 apr 2009 22:30

Vreemd... ik heb nog eens gekeken bij m'n boekjes die bij de deau waren, en ik heb zelfs geen onderhoudsboekje.
Enkel de handleiding en da van Honda assistance.
Ondertussen ook al een onderhoud gehad van 1000km. en zij hebben me daar niets over gezegd.
Nu, ik heb er ook nie bij stil gestaan over een onderhoudsboekje.

Zit dat er normaal bij of krijg je dat bij je eerste onderhoud??

Type onderhoud: 1000km
Dealer: Joris Sport (Blankenberge)
Olie: 17,69€ + BTW
Oliefilter: 10,38€ + BTW
Koelvloeistof: 1,24 + BTW
Dichting: 0,37€ +BTW
Bougies: Niet nodig
Diversen: Remblokken ook niet nodig
Milieu: 1,64€ + BTW
Werkloon: 1u - 24,01€ + BTW
Totale prijs: 66,94€ BTW in
Tevredenheid: Alles OK

Gebruikersavatar
gi30810
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:57
Locatie: Wilrijk

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door gi30810 » 25 apr 2009 23:19

Ik heb juist een foto geuploaded naar
http://foto.zita.be/0689464807 paswoord onze type moto

hierop kun je het onderhoudsschema van de deauville bekijken. Heb juist een scan gemaakt uit mijn gebruyikershandleiding.
Voor zover ik kan zien moet de olie maar vervangen worden om de 12000km. juist of niet?

Ik laat wel alle 6000km de olie enzo vervangen want 12000km vind ik veel als je maar 2.8 liter olie hebt.

groetjes,
Laatst gewijzigd door gi30810 op 26 apr 2009 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudi

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 25 apr 2009 23:45

Je foto kreeg ik niet te zien, vandaar het schema hieronder. Inderdaad om de 12000, maar wel ook op 1000 olie en filter !
Bijlagen
onderhoud700.jpg
onderhoud700.jpg (94.08 KiB) 69488 keer bekeken
Afbeelding

Gebruikersavatar
gi30810
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 feb 2009 19:57
Locatie: Wilrijk

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door gi30810 » 26 apr 2009 10:28

Het kon niet dat ik alleen zo een onderhoudsschema had van om de 12000km
maar ik vindt dat toch een beetje veel voor maar 2.8L olie in het blokje.
Ik laat om de 6000km olie en oliefiltervervangen. Ik denk toch beter voor het blokje.


groetjes
Rudi

Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 26 apr 2009 11:35

gi30810 schreef:Het kon niet dat ik alleen zo een onderhoudsschema had van om de 12000km
maar ik vindt dat toch een beetje veel voor maar 2.8L olie in het blokje.
Ik laat om de 6000km olie en oliefiltervervangen. Ik denk toch beter voor het blokje.


groetjes
Half-synthetische GPS olie kost zowat 9-12€ /L.......incl. btw afhankelijk van waar je die koopt natuurlijk.
Castrol GPS 4T 10W-40 is vervangen geweest door: Castrol RS 4T 10W-40.
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... s_id=10128

Verder ben je wel beter om de olie iedere 6.000 km te laten vervangen; dat is nu ook weeral de grote kost niet en anderzijds is het de "bloedsomloop" van je motor.

Op de 650 doe ik alles zelf:
6.000 km: olie, cardanolie.
12.000 km: oliefilter
18.000 km: Luchtfilter

Bougies, benzinefilter, secundaire luchtfilter, remblokken e.d. vervang ik wel of niet bij inspectie.

Onderhoud op de 700 laat ik voorlopig doen wegens inbreng in de belastingen.
Onderhoud 1.000 km bij VG: zelfde als de Rik

Dichting: 0,43
Oliefilter: 10,87
Milieubijdrage: 0,5
Olie GPS 2,8L: 17,00
Uurloon: 15,00
BTW 21%: 9.20
Totaal: 53.00€

Gebruikersavatar
Felix
Berichten: 642
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:41
Locatie: Knokke Heist

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Felix » 28 apr 2009 23:31

Maandag middag de Deau binnen gedaan bij Wim Motors voor een onderhoud aan 1000 km. Tot me verbazing moest ik hem achterlaten want de kleppen moesten geregeld worden en daar voor moet het blok koud staan. Geen probleem, direct een demo Deau gekregen ter vervanging tot vandaag (gratis). Ik wist niet dat dit reeds bij 1000 km gebeurde maar blijkbaar wel. Ondertussen de koppeling laten regelen en brede koffer deksels laten op zetten.

Kosten:
Motor olie 2.60 L 27,70 € ( is wel duur hé)
Bijdrage klein materiaal 1 €
Bijdrage milieu kosten 1 €
Oliefilter 13,12 €
Totaal 39,82 €

Brede kofferdeksels 299,68 €

Kleppen geregeld
Koppeling geregeld
Algemeen nagezien + gesmeerd en banden blazen
Kofferdeksels monteren
Werkuren 2u 15 min 103,50 €
Totaal 443 euro inc. btw
Voel hem wel beter draaien en versnelling is ook beter
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Felix
Berichten: 642
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:41
Locatie: Knokke Heist

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Felix » 28 apr 2009 23:33

Sorry, olie was maar 24,70 euro maar toch nog wel erg duur.
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 29 apr 2009 07:07

@ Felix, men heeft er waarschijnlijk volsynthetische olie in gedaan. Dat is niet echt nodig bij de toerentallen die een Deauville draait. Het is een rustige toermachine en geen racemonster. Volgende keer vragen naar halfsynthetisch, dat is zeker voldoende voor onze Deaukes :up:
Typisch verschijnsel bij de dealer waar je geweest bent: KASSA KASSA.. Ik kan me daar zo boos in maken. Hetzelfde voor kleppen regelen. Jouw dealer regelt die iedere keer dat je de motor binnensteekt: 1000 - 6000 - 12000 km..... nergens voor nodig. Je motor moet koud staan, je moet hem daar laten, je kan en mag er nie bij blijven... echt triestig. Mijn deauke heeft momenteel 16000 km en bij de officiële dealer waar ik ga zullen ze de eerste keer geregeld worden op 24000 km. Zoals ik al zei, we rijden met geen racemonster hé. De motor van ons deauke kan 200.000 km meegaan, is dus oersterk en zeer onderhoudsvriendelijk, maak het dan niet onnodig duur, tijdrovend en ingewikkeld.

De motoren van de recente autos zien meestal heel wat meer af dan onze deaukes en die autos moeten tegenwoordig maar om de 20.000 km binnen. Om maar te zeggen. Je kan daar dus in overdrijven en bij iedere onderhoudsbeurt de halve deau uit elkaar laten halen en bijregelen. Dat is helaas wat sommige dealers doen want aan de verkoop van de motor is niet zo veel te verdienen, aan het onderhoud echter wel. En mocht je het niet weten... je garantie loopt gewoon verder als je van garagist wisselt hoor, maak je daar geen zorgen over. (Joris is voor jou trouwens dichter)

:arrow: HEEL BELANGRIJK !!! Zorg dat je bij de motor mag blijven en zelfs toekijken wat er aan gedaan wordt. Ik ging vroeger ook bij enkele dealers waar de motor achter gesloten deuren "verzorgd" werd. Ik kan je daar cowboyverhalen over vertellen hoor. In mijn scootertijd hebben ze eens onder mijn 600cc Silverwing remblokskes gezet van een 125cc Pantheon, ze hebben die zelfs moeten bijvijlen, na 800 km zat ik op het metaal te remmen :evil: Veren ondersteboven in de voorvork steken, olie van slechts 1 veerpoot vervangen en de andere vergeten :evil: soit, ik kan nog doorgaan hoor...
Onder het mom van "het mag niet voor de verzekering" of "je stoort de mechaniekers" heeft men mij vroeger al heel wat toerkes gelapt. Wij betalen toch die mechaniekers zeker, als wij met hen staan babbelen dan moeten wij daar dus zelf voor betalen, wat is het probleem? Sindsdien is het voor mij essentieel: als ik er niet mag staan op kijken ga ik elders en daarom ben ik hééél erg tevreden van mijn huidige dealer, die heeft niets te verbergen en na een uurtje rij ik tevreden naar huis.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Felix
Berichten: 642
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:41
Locatie: Knokke Heist

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Felix » 29 apr 2009 09:36

Bedankt Rivanho voor de goede tips. Normaal ga je voor het eerste onderhoud terug waar je de aankoop heb gedaan maar ben toch wel een beetje verschoten van de prijs. Het is inderdaad Tech Synth olie dat ze er in hebben gedaan, vandaar de dure prijs. Heb wel de Deau bij Wim gekocht voor de goede prijs van aankoop die lager was dan bij Joris en Casset en de goede prijs van overname van me scooter. Zal wel er even over nadenken om me volgende onderhoud bij Joris te laten doen al heb ik er vroeger ook al het een en ander meegemaak waar ik liever niet op het net over verder ga.
Groetjes,
Daniel.
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Nickel

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Nickel » 29 apr 2009 10:05

Bij mij was men van plan om de kleppen te regelen aan 1000 km, aan 6000 km en aan 12000 km had ik het moeten geloven. Ik heb al iedere keer gezegd dat ik daar geen tijd voor heb, zo heb ik al veel geld uitgespaard :evil: . Nu aan 18000 km moeten ze zeker geregeld worden zeggen ze. We zullen zien :lol: misschien doe ik het wel .....

Nickel

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5992
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Rik » 29 apr 2009 18:43

Tjonge jonge... en van Caset heb ik ook al rare dingen gehoord... waar moet ne mens op den duur nog naartoe om als klant écht koning te zijn hé. 't Is niet omdat het crisis is dat ze nu allemaal moeten stoppen met vriendelijk te zijn en service te geven hé, INTEGENDEEL, ik zou juist proberen om nét dat extra beetje dienstverlening en klantvriendelijkheid te geven om de klanten naar me toe te lokken, maar ja.... niet iedereen gaat met zoveel plezier met zijn klanten om :D

Bij mij is dat een beetje een hobby, een goed contact met een klant maakt mijn dag goed, zelfs al is het informatief of voorbereidend en is er geen directe verkoop geweest. Ik weet zeker dat die persoon terugkomt omdat ik hem goed geïnformeerd heb en vriendelijk was, kopen komt er dan uiteindelijk ook wel van. Positief is daarbij dat een goed geïnformeerde klant ook de juiste keuzes maakt en later nooit spijt kan hebben van zijn aankoop. Klantvriendelijke dienstverlening is super belangrijk !!!
Afbeelding

Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 29 apr 2009 19:00

Toine schreef:
Felix schreef:Zal wel er even over nadenken om me volgende onderhoud bij Joris te laten doen al heb ik er vroeger ook al het een en ander meegemaak waar ik liever niet op het net over verder ga.
Groetjes,
Daniel.
Ik heb bij Joris mijne moto nieuw gekocht, mijn volledig kostuum en helm + voor de madam, mijn onderhouden... maar ne vriendelijke goeiendag en nen dankuwel, ff tijd voor de klant kan er nooit echt af... Zeker nu ze mij ne prijs gemaakt hebben voor banden om van achterover te vallen denk ik dat ik naar een andere locatie ga uitzien.
Voor de banden ben je nog goedkoopst in een bandencentrale.
PR2 voorband heb ik in Temse laten vervangen....was 132€ (08/2007)
PR2 achterband in Erembodegem laten vervangen.....175€ (04/2008)
Dit was bij beide inclusief uitbalanceren.
Wel zelf wielen thuis uitgenomen en er mee naartoe gereden.

Als ze dat wiel ook nog eens moeten demonteren en monteren, dan zal dat al snel 20-30€ per band meer kosten denk ik.
Bij de 700 moet zo te zien ook de uitlaatdemper verwijderd worden om het wiel te demonteren.

DEAU2006

Re: Onderhoudsbeurten 1000-6000-12000-... km bij de NT700V

Bericht door DEAU2006 » 29 apr 2009 19:05

De ene motard gaat naar hier en de andere gaat naar een andere motogarage...
Voor de ene telt de kwaliteit, voor de andere telt de prijs, voor de andere de dienst na verkoop, enz...
Volgens mij moet er een klik, een vertrouwensrelatie, zijn tussen u en de garage. Als er een goeie relatie is, mag er al eens een beetje meer betaald worden voor een bepaald onderhoud. Iedereen weet dat je goedkoper af bent voor de vervanging van een band in een bandencentrale, maar toch ga ik bij mijn dealer gewoon omdat ik er een goed gevoel bij heb en hij mijn motorfiets door en door kent.

Plaats reactie