Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 29 sep 2010 20:13

Vandaag onderhoud 12.000 laten doen.....vriendelijke en eerlijke mens.

Olie................................. €30,41
Oliefilter........................... €13,32
Dichting........................... €0,48
Werkuren......................... €12,91

Totaal : €57,12

Felix

Bericht door Felix » 29 sep 2010 20:48

28/9 onderhoud van 18.000 km. (19023 km op teller )

Remblokken achter 56.58 €
Lamp achterlicht 1.25 €
Olie Motul 5100 10W/40 Tech Synth 25.65 €
Bijdrage klein materiaal 1.00 €
Bijdrage milieu kosten 1.00 €
Werkuren 40 minuten 33.00 €
Totaal 118.48 €

Zie dat 440 meer dan 30.00 € betaald voor olie ! Is dit ook Full Synth of half ?
De prijzen van olie zijn van dealer tot dealer toch wel echt verschillend.
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Bat21

Bericht door Bat21 » 29 sep 2010 21:59

Felix schreef: Zie dat 440 meer dan 30.00 € betaald voor olie ! Is dit ook Full Synth of half ?
De prijzen van olie zijn van dealer tot dealer toch wel echt verschillend.
10-11€ BTW incl. zijn toch normale prijzen zenne voor half-synth.

Denk dat het best is om alle prijzen te vermelden inclusief btw....want tussen prijzen met en zonder btw kun je moeilijk vergelijkingen gaan maken.

Toine

Bericht door Toine » 21 nov 2010 20:48

Mijn Vlam heeft bij ActivePits in Mechelen een onderhoudje gehad 24.000km

Bijproducten: 2,00€
2 bougies: 46,20€
Olie 3.2l: 25.44€
Oliefilter: 12.00€
Werkuren incl. kleppen stelle: 264.32€
Handvatverwarming origineel: 100.00€

In totaal 450.80€

Ik had bij het afzetten gemeld dat de bougies op 18.000km pas vervangen waren en die hebben ze nu toch opnieuw vervangen... Is het enige puntje commentaar dat ik had, verder heel tevreden van de service. Ze hadden zelfs gezien dat mijn mistlichtjes die ik er zelf heb opgezet een slecht contact geven en hebben dat gemeld.

Dommel

Bericht door Dommel » 19 aug 2011 23:29

vraagje over het eerste onderhoud ... is 't eigenlijk een probleem als ik 't eerste onderhoud na 2000 km nog steeds niet heb laten doen ? Wat doe ik "stuk" aan m'n nieuwe Deau ?

'k Heb donderdag een afspraak bij m'n dealer, maar ondertussen rijd 'k uiteraard rustig voort ! Tegen dan zullen 't er makkelijk 2400 km zijn ... !
Deauville 2011

Bat21

Bericht door Bat21 » 20 aug 2011 12:49

Dommel schreef:vraagje over het eerste onderhoud ... is 't eigenlijk een probleem als ik 't eerste onderhoud na 2000 km nog steeds niet heb laten doen ? Wat doe ik "stuk" aan m'n nieuwe Deau ?
Daar moet ge niet zozeer van wakker liggen zenne........
Als je eens in je boekske kijkt, dan zie je dat alléén olie en oliefilter vervangen wordt, de rest is nazicht.
Eerste onderhoud dient hoofzakelijk om de olie te vervangen; iedere nieuwe motor zal onzuiverheden bevatten die meestal veroorzaakt zijn door het fabricage en montage proces ervan. Hier en daar een klein braampje op een tandwiel enz.......
Die eerste kilometers wordt héél dat systeem gespoeld en komt alles terecht in de oliefilter. Na een 1000-tal km zou er dan toch alles moeten uit zijn.
Nu, door de modernere technoligie en betere machines is dat fabricageproces en de afwerking veel beter dan vroeger zodat er dan ook veel minder vreemde deeltjes in overblijven eens dat da spel nieuw gemonteerd is. Eigenlijk zal er niet al te veel meer terechtkomen in de filter.
Ook moet alles zich eerst "zetten", wat gebeurt tijdens de eerste kilometers, zoals koppelingshendel en nog veel andere dingen. Daarbij zijn ook de kleppen van de motor.

Nu, voor de kleppen wordt er volgens het onderhoudsboekje aangewezen om deze te controleren na 1.000km........Om daar aan te geraken moet natuurlijk bijna de hele bekisting worden afgebroken; ook moet dat gebeuren met de motor in koude toestand, wat overnachting betekent. Dit werkske kan gemakkelijk oplopen van nen halven dag tot nen dag afhankelijk wie en waar er aan gewerkt wordt natuurlijk en bijgevolg met een rekening van enkele honderden €urokes...... :o

In de praktijk gaat het er helemaal anders aan toe......in 98% van de gevallen wordt alléén olie en oliefilter vervangen en de rest oppervlakkig gecontroleerd en bijgesteld. Eeen werkske van nog geen half-uurke en ge kunt weer verder.
De praktijk heeft ook uitgewezen dat vrijwel nooit een klep moet bijgesteld worden vóór 30-50.000 km......bij sommige motoren, al dan niet een groot aantal staan de kleppen nog steeds binnen de specificaties nà 100.000 km....'t is maar om te zeggen.......

Als je nen deftige dealer hebt die niet uit is op frankskes, dan ben je daar op een half-uurke terug buiten en kost het je max. een 50-60 tal €urokes; wilt 'em persé de kleppen controleren, dan gaat dat oplopen in enkele honderden €uro's en ga je een antwoord krijgen dat ze goed stonden........

Redpoint

Bericht door Redpoint » 20 aug 2011 15:22

Heb me ooit laten wijsmaken dat de eerste olie een soort van “rodage olie” is die zou toelaten dat de cilinder beter en sneller zou inslijten. Deze olie zou een iets minder goede smeereigenschap hebben. Nogmaals: heb het van” horen zeggen”.

claes.w

Re: Nicky Nieuw Lid

Bericht door claes.w » 28 okt 2011 11:58

Vandaag dus Bij Ideal Motors / Melsele mijn nazicht van 6000 km laten uitvoeren..

Wat is er allemaal uitgevoerd.

- Oliefilter vervangen
- Olie vervangen
- Dichtingsring aflaatplug.
- Remsensor achter rem afgeregeld.
- Luchtfilter gereinigd ( Niet vernieuwd , maar er uitgehaald en gereinigd !! )
- Alle scharnierende, bewegende delen gesmeerd.
( Zoals bv. de veren van de zijsteun en middensteun, werden eerst gereingd en daarna ingespoten met nieuw vet ! )
- Verder alle punten gecontroleerd volgens instructie's van Honda.

- ± 1uur aan gewerkt.

Prijs voor dit alles 93,05 Euro.

Had twee mooie 2° hands Deauville's staan NT700V !!
- Een Zwarte van 11/2009 met 3750 km incl. Topcase ( Als nieuw )
- Een Grijze van 09/2008 met 28300 km incl. Topcas ( Prachtstaat !! )

Dommel

Bericht door Dommel » 10 mei 2012 19:22

Vandaag onderhoud 12K op 13577 km (L&C motors Olen)

nazicht batterijvloeistof, speling koppeling, remblokken, bandenspanning, lichten en bedieningsorganen
olie RS : 3 l à 9.01 = 27.04
oliefilter : 11,82
oliedop ring : 0.75
bout : 1.40
werkuren : 1 uur à 40

totaal incl btw 98.02
Deauville 2011

Roger

Bericht door Roger » 03 jun 2012 10:48

Gisteren mijn deauke opgehaald 52155 km beurt gehad,

2,8l olie 18,17€
oliefilter 11,49€
dichtingring 0,58€
2 Bougie's 40,58€
luchtfilter 42,23€
Brigestone 120/70 ZR17BT023F 121,86€
0,5l remmenreiniger 3,31€
kleppen gecontroleerd
koelvloeistof gecontroleerd
remvloeistof voor en achter gecontroleerd
remblokken voor en achter gecontroleerd
olie cardanas gecontroleerd
smeerpunten gecontroleerd
lichten gecontroleerd
batterij gecontroleerd
3,10 werkuren 128,10€

366,31€
BTW 21% 76,935
Totaal 443,24€

Dus weer een pak lichter :cry:
Born to enjoy

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 18 sep 2012 12:17

Net terug thuis van de garage (Van Rossom)
Onderhoud 36000km (had er eigenlijk al 37100km door de 8 dagen Zwarte Woud)

- Voorband Michelin Pilot Road 3 : 169,-
(vorige BT021 heeft het 19000 km uitgehouden)
- 3 liter half synthetische olie : 32,58
- oliefilter : 13,89
- dichting : 0,62
- werkuren 35' : 24,-
----------------------------------------------
totaal inclusief BTW 240,09 euro

opvallend : de Pilot Road 3 geeft me een veel baanvaster en zekerder stuurgedrag dan de BT021
rechtuit stabiliteit opvallend beter, minder neiging tot zwalpen, stuurt lichter en luistert veel beter
bij vertragen aan verkeerslichten kan ik op eender welke snelheid de handen boven het stuur houden
op geen enkel moment begint het stuur te schudden zoals bij de BT021 (ook niet als die nieuw was)

Kortom, en tevreden mens en ik weet nu al dat er later achteraan ook een Pilot Road 3 op komt.
Van Rossom monteert ie op Deauville meestal de PR2 maar dat komt doordat de PR3 ongeveer 30 euro duurder is.
Ik heb op dat verschil niet willen kijken want de 2 banden is je enige contact met de weg, het beste is dus goed genoeg ;)
Afbeelding

johan s.

Bericht door johan s. » 18 sep 2012 12:51

Mij heeft hij een paar maanden geleden nochtans aangeraden om er de PR2 op te leggen, omdat het verschil met de PR3 op de Deauville niet voelbaar zou zijn.
En de meerprijs zou dus eigenlijk weggesmeten geld zijn...
Omdat mijn vorige banden ook PR2's waren en ik daar zeer tevreden over was, heb ik zijn raad gevolgd en liggen er nu dus terug PR2's op. ;)

andré

Bericht door andré » 18 sep 2012 13:26

ik laat mijn deau'ke onderhouden bij garage Vleugels in Rekem, zelf een doorwinterd Honda -motorrijder. Hij heeft me Bridgestone aangeraden en tot nu toe heb ik daar alleen maar lof voor.
Ik had al een tijdje een Bridgestone achteraan en nu al even de ZR17 BTO23F vooraan.
Het lijkt alsof ik plots beter kan motorrijden :up: :lol:
De garage volgt ook rigoureus de (onderhouds-) programma's van Honda. Voor het 48000km onderhoud (inclusief band en 3,5uur werk) betaalde ik 390 euro.
groet aan ieder
MAD staat voor prettig gestoord Deau'ke

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 18 sep 2012 14:21

johan s. schreef:Mij heeft hij een paar maanden geleden nochtans aangeraden om er de PR2 op te leggen, omdat het verschil met de PR3 op de Deauville niet voelbaar zou zijn.
Omdat mijn vorige banden ook PR2's waren en ik daar zeer tevreden over was, heb ik zijn raad gevolgd en liggen er nu dus terug PR2's op. ;)
Iedereen is daar vrij van hé Johan, hij heeft je de PR2 aangeraden omdat die goedkoper is en zich heel goed gedraagt op de Deauville, misschien zelfs beter dan de Bridgestone BT023. Tegen mij zei hij ook dat ie gewoonlijk de PR2 op de Deauville's legt maar op de 700 eventueel op vraag van de klant (zoals ikke dus) een PR3 legt. Jij rijdt met een 650, ik met een 700, dus weer niet te vergelijken want beiden hebben sowieso met dezelfde banden al een ander weggedrag. Dus geen appelen met peren vergelijken: beiden fruit en beiden lekker, maar toch anders van smaak ! De 650 en de 700 zijn beiden motorfietsen en beide Deauville's maar daar houdt iedere vergelijking verder op. Ik heb enkele keren met een 650 mogen rijden en die voelt echt heel anders aan. Beiden zullen dus anders reageren met de PR2 en/of de PR3, zowel op droog als op nat wegdek : 650 heeft geen ABS, 700 in de meeste gevallen wel ABS, de balhoofdhoek is anders, de naloop is anders, de 700 weegt 10 kg meer,... dus als we al gaan vergelijken, laat het ons dan wel op identieke modellen houden. Voor ieder type motorfiets is er een "meer geschikte" en een "minder geschikte" band, denk dat echt slechte banden niet meer bestaan. Je gaat ook geen VFR1200 met een Crosstourer vergelijken omdat ze beiden dezelfde motor hebben. Ik weet het, de ene is een sporttourer en de andere een hoogpoter maar het is enkel ter illustratie.

Vooraleer ik besloot om de PR3 er te laten op monteren heb ik me serieus geïnformeerd op verschillende fora van diverse merken, zowel de Pan-rijders, de Beemers en de Ducati rijders (toch 3 verschillende doelgroepen) waren eenduidig in hun commentaar. De PR3 komt zeer goed uit hun kritieken. Het volstaat in Google eens te zoeken op volgende trefzin: michelin pr2 vs pr3

Wat die meerprijs en "weggesmeten geld" betreft, daar hebben we het ook al over gehad bij de discussie over benzine 95/98 en ook daar werd de 650 (carburatie) en de 700 (injectie) op een hoop gegooid. Enkel onder quasi labo-omstandigheden en met 2 identieke motorfietsen via dezelfde wegen, dezelfde reis, hetzelfde rijgedrag, hetzelfde merk benzine. enz... dan kan je perfect oordelen of veroordelen. Voor de rest ga je af op je gevoel en op de beoordelingen van de grote meerderheid. Heb je goed of fout gekozen? Zolang je die keuze zelf maakt kan je het enkel jezelf verwijten maar niet de garagist, de fabrikant, de motorfiets...
Afbeelding

Redpoint

Bericht door Redpoint » 18 sep 2012 17:09

Op mijnen Deau ligt nu ongeveer acht maand een PR3 achteraan op de velg en ben er zeer tevreden van. Het kost allemaal een frankske meer, maar op banden bespaar bespaar ik nooit, zowel voor auto als motorfiets, tenslotte hangt ons leven af van de paar centimeters rubber die contact maken met het wegdek. De PR3 geeft zowel op nat als droog wegdek vertrouwen in bochten en op rotondes en heeft me nog nooit in de steek gelaten. Gezien de meervoudige compount, ( zachter op de zijkanten voor meer grip en harder in het midden voor minder slijtage), is dat idiaal voor mijn woon-werkverkeer dat voor 60% over de autosnelweg loopt. Ik kan de PR3 alleen maar aanraden. ;)

Grtz
Yvan

andolou

Bericht door andolou » 19 sep 2012 23:15

rivanho schreef:
johan s. schreef:Mij heeft hij een paar maanden geleden nochtans aangeraden om er de PR2 op te leggen, omdat het verschil met de PR3 op de Deauville niet voelbaar zou zijn.
Iedereen is daar vrij van hé Johan, hij heeft je de PR2 aangeraden omdat die goedkoper is en zich heel goed gedraagt op de Deauville, misschien zelfs beter dan de Bridgestone BT023. Tegen mij zei hij ook dat ie gewoonlijk de PR2 op de Deauville's legt maar op de 700 eventueel op vraag van de klant (zoals ikke dus) een PR3 legt. Jij rijdt met een 650, ik met een 700, dus weer niet te vergelijken want beiden hebben sowieso met dezelfde banden al een ander weggedrag. Dus geen appelen met peren vergelijken: beiden fruit en beiden lekker, maar toch anders van smaak ! De 650 en de 700 zijn beiden motorfietsen en beide Deauville's maar daar houdt iedere vergelijking verder op. Ik heb enkele keren met een 650 mogen rijden en die voelt echt heel anders aan. Beiden zullen dus anders reageren met de PR2 en/of de PR3, zowel op droog als op nat wegdek : 650 heeft geen ABS, 700 in de meeste gevallen wel ABS, de balhoofdhoek is anders, de naloop is anders, de 700 weegt 10 kg meer,... dus als we al gaan vergelijken, laat het ons dan wel op identieke modellen houden. Voor ieder type motorfiets is er een "meer geschikte" en een "minder geschikte" band, denk dat echt slechte banden niet meer bestaan. Je gaat ook geen VFR1200 met een Crosstourer vergelijken omdat ze beiden dezelfde motor hebben. Ik weet het, de ene is een sporttourer en de andere een hoogpoter maar het is enkel ter illustratie.

Vooraleer ik besloot om de PR3 er te laten op monteren heb ik me serieus geïnformeerd op verschillende fora van diverse merken, zowel de Pan-rijders, de Beemers en de Ducati rijders (toch 3 verschillende doelgroepen) waren eenduidig in hun commentaar. De PR3 komt zeer goed uit hun kritieken. Het volstaat in Google eens te zoeken op volgende trefzin: michelin pr2 vs pr3

Wat die meerprijs en "weggesmeten geld" betreft, daar hebben we het ook al over gehad bij de discussie over benzine 95/98 en ook daar werd de 650 (carburatie) en de 700 (injectie) op een hoop gegooid. Enkel onder quasi labo-omstandigheden en met 2 identieke motorfietsen via dezelfde wegen, dezelfde reis, hetzelfde rijgedrag, hetzelfde merk benzine. enz... dan kan je perfect oordelen of veroordelen. Voor de rest ga je af op je gevoel en op de beoordelingen van de grote meerderheid. Heb je goed of fout gekozen? Zolang je die keuze zelf maakt kan je het enkel jezelf verwijten maar niet de garagist, de fabrikant, de motorfiets...

Volledig mee eens wat er hier geschreven wordt alhoewel ik niet veel ervaring heb met moto ,auto net hetzelfde heb in het verleden ook b-merken opgelegt en verhaal meegekregen wordt in dezelfde fabriek gemaakt dan .....maar kwa eigenschappen niet te vergelijken hoor zelf meegemaakt waren gelijk ski's in de regen .
Dus ben ik van gedacht op motor 2 wielen kan niet goed genoeg zijn ......veiligheid en stabiliteit voor alles !
Plus hoe duurder een band kost hoe meer tijd er ze hebben ingestoken naar ontwerp en compount (rubber).

Frank

Bericht door Frank » 23 sep 2012 16:33

Gisteren ons Deauke verwend met een welverdiend 18k onderhoud.

Dit heb ik ververst of vervangen.

Olie halfsynth. Champion 2,8l 20 euro
Oliefilter 9.90 euro (Rad)
Bougies NGK 2x 9,90 euro (Rad)
Cardanolie 1l 16.90 euro (Rad)
Luchtfilter 49,99 euro (ERX Honda)

Totaal : 116 euro

Werk uitgevoerd in 90 min.(incl. koffie & nicotine pauze) :-) :-)

Banden werden vervangen op 16k (BT23)
Laatst gewijzigd door Frank op 22 mar 2013 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Dommel

Bericht door Dommel » 25 okt 2012 12:43

vraag om advies : zit momenteel aan ca 20.500 km en vrees dat ik vóór de winter de 24.000 (groot onderhoud) niet meer haal (omdat ik tijdelijk minder met de motor op pad ben owv gewijzigde werksituatie).

Omdat vorige beurt (ca. 13.500 km) dateert van mei '12, heb ik de beurt van 18.000 voorlopig overgeslagen (anders sta ik alle 3 maanden bij de dealer ;) ) ...

Vraag : laat ik nú (voor de winter) nog een grote onderhoud doen ? Stel ik dat beter uit tot na de winter ? Wacht ik gewoon af tot ik die ca. 24.000 bereik ? Of ben ik een stoute jongen (omdat ik de 18.000 heb overgeslagen) en moet ik me onmiddellijk naar de dealer reppen om die beurt alsnog te laten geven ?

Advies ?
Deauville 2011

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 25 okt 2012 13:29

Persoonlijk zou ik voor de winter enkel de oliewissel laten doen en eventueel de koelvloeistof laten nakijken.
Mocht je de 18000 beurt niet hebben overgeslagen dan zou ik wachten tot 24000 maar nu... van 13000 naar 24000 met dezelfde olie ? Er zit al maar een goeie 2 liter in hé !
Waarschijnlijk zal je in de winter toch minder gaan rijden dus zou ik de rest van het groot onderhoud laten wachten. (Tenzij je remblokken of banden aan vervanging toe zijn)
Let wel : dat is wat ik zou doen hé, andere kunnen daar een andere opinie over hebben.

Tijdens de winter regelmatig de Optimate er eens aan koppelen. Ik rij eigenlijk wekelijks en toch was mijn Optimate niet content met de toestand van de batterij.
2 dagen laten laden en de hele cyclus laten aflopen, deze morgen had ik weer het bovenste groene lampke met de vrolijke smiley, is dus weer OK

Als je niet veel rijdt ook altijd zorgen dat je de motorfiets met een volle tank weg zet zodat er geen ruimte is voor condensvocht in de tank.
Afbeelding

Lieven

Bericht door Lieven » 25 okt 2012 20:22

Als er minder dan 1 jaar tussen de opeenvolgende oliewissels zit, is het geen enkel probleem om 12000km met dezelfde olie te rijden (dan spreken we wel over motorolie van goede kwaliteit). Dit is zelfs wat Honda voorschrijft. (tijdens de tussentijdse beurten dient enkel het niveau te worden gecontroleerd).
Als je van plan bent om deze winter te blijven doorrijden, dan zou ik gewoon doorbollen tot 24000km (wel controleren of er voldoende olie in het blok zit). Staat de motor deze winter stil, dan is het wss verstandiger om de olie te wisselen. (motor dan ook wegzetten met een volle benzinetank).

Dommel

Bericht door Dommel » 22 mar 2013 19:13

Gisteren onderhoudsbeurt van 24.000 km laten doen. Volgens de factuur is volgende gedaan (ben er niet bij gebleven) :

Nazicht van batterijvloeistof, gashendel en kabel, speling koppeling, wiellagers en bouten, achterbrug speling, speling bussen voor- en achtervering, middenbok en zijstaander (smeren), bandenspanning voor en achter, lichten en bedieningsorganen, kleppenspeling regelen.

Voorts volgende detailkosten (ex btw) :

2 bougies : 16.89
Olie RS : 36.06
Oliedop : 0.45
oliefilter K en R modellen : 11.07
luchtfilter element : 43.80
olie differentieel : 5.79
remvloeistof - remblok nazien : 7.44
5 werkuren à 45 : 225
remblok A : 42.98
band A 150/70 ZR17 BT023 R (69W) : 136.20
band V 120/70 ZR17 BT023 F GT : 112.20
milieubijdrage band : 4.72
forte 1 : 10.33

Totaalprijs incl btw 790.05 Amai !
Deauville 2011

Lieven

Bericht door Lieven » 22 mar 2013 21:51

ik dacht dat er een onderhoudsvrije batterij in de deauville zat? vloeistofpeil controleren is dan niet aan de orde.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 22 mar 2013 21:59

Zelfs altijd gelezen dat je zo'n batterij nooit mag open doen, éénmaal dicht geklikt is het tot einde levensduur ! Je kan dus het vloeistofpeil niet nazien :roll: :lol:
(tenzij het een transparante zou zijn maar dan heb je er ook geen werk aan buiten het "kijken")
Afbeelding

Dommel

Bericht door Dommel » 22 mar 2013 22:58

hmmm ... daarop moet ik ze dan eens aanspreken ! Mogelijks gaat er dan terug een uur vanaf :lol:
Deauville 2011

DeauWin

Bericht door DeauWin » 23 mar 2013 10:39

eerst en vooral : de gemelde prijs is natuurlijk ook met 2 banden inbegrepen.

kleppenspeling regelen ???? volgens het boekje moet dat inderdaad gebeuren maar......
Er zijn er veel die het aanrekenen en weinigen die het effectief uitvoeren.
NTV700 bevat titanen kleppen. Zijn zodanig hard dat ze (bijna) niet geregeld moeten worden.

Als het werk toch uitgevoerd werd : moet benzinetank verwijderd worden, huis waar luchtfilter in zit er af. Radiator moet ook iets mee gebeuren om de voorste cilinder te kunnen bereiken..... Werkuren lopen inderdaad flink op als dat allemaal uitgevoerd wordt
Maar.... zoals eerder gemeld : weinigen voeren het werk effectief uit.

Nazicht batterijvloeistof ???? Batterij in de NTV700 is van het onderhoudsvrije type.
Vooral de opmerking batterijvloeistof gecontroleerd, doet iemand wantrouwig worden

Speling controler bussen voorvering ??? Ik vermoed dat men enkel controle gedaan heeft of er geen speling aanwezig was op de voorvork.
Om de bussen te controleren moet de volledige voorvork gedemonteerd worden !!!
Als de voorvork gedemonteerd is, kunnen de inwendige bussen opgemeten worden.En kunnen dan ook de inwendige veren gecontroleerd worden. Dat op 24000 Km ???
Dan moet er normaal ook nieuwe voorvorkolie aangerekend worden (of is dat die forte 1 op de fatuur ?)

Ik zou toch eens wat meer info vragen aan de garage waar het onderhoud uitgevoerd werd.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de dealer....
Wil je snel gaan, ga dan alleen. Wil je ver komen, ga dan samen

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 23 mar 2013 12:48

En ik die in de hoop verkeerde dat de "kassa-kassa-kleppenregelende-dealers-à-la-Wim-Motors" er uit waren :? nee dus, er zijn er nog in omloop.
Dat terwijl intussen zowat elke "klantvriendelijke" dealer zou moeten weten dat er de eerste 100.000 km aan de kleppen van een Deauke gewoon niets te regelen valt.
Waarom ze dan persé al die moeite doen om je halve fiets te ontmantelen om aan die kleppen te geraken ? Simpel: enkel op werkuren verdienen ze nog iets :(
Dommel zei het al zelf : "ik ben er niet bij gebleven".... :roll: GROTE FOUT ! er zijn niet veel dealers waar je dat in volle vertrouwen kunt doen, helaas ! :(
Afbeelding

alex driver

Bericht door alex driver » 23 mar 2013 14:39

rivanho schreef:En ik die in de hoop verkeerde dat de "kassa-kassa-kleppenregelende-dealers-à-la-Wim-Motors" er uit waren :? nee dus, er zijn er nog in omloop.
Dat terwijl intussen zowat elke "klantvriendelijke" dealer zou moeten weten dat er de eerste 100.000 km aan de kleppen van een Deauke gewoon niets te regelen valt.
Waarom ze dan persé al die moeite doen om je halve fiets te ontmantelen om aan die kleppen te geraken ? Simpel: enkel op werkuren verdienen ze nog iets :(
Dommel zei het al zelf : "ik ben er niet bij gebleven".... :roll: GROTE FOUT ! er zijn niet veel dealers waar je dat in volle vertrouwen kunt doen, helaas ! :(
Dag rik
bij wie ga jij nu voor de onderhoud van uwe deau?
drive safely

Grtz
Alex

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 23 mar 2013 14:53

alex driver schreef:Dag rik, bij wie ga jij nu voor de onderhoud van uwe deau?
Van Rossom in Denderwindeke. Ver van Gent maar zeer tevreden. De Guy gaat daar ook, en nog anderen van DVC ;)
Afbeelding

Redpoint

Bericht door Redpoint » 29 mei 2013 16:08

Het wil lukken dat ik vandaag net alle stukken binnen heb "Genuine Honda" van bij de dealer:

Remblokken voor 43,63 euro (2 keer) (pad set 06455-MY5-731)
Remblokken achter: 49,92 euro. (pad set 06435-MFF-405)
Oliefilter 13,89 euro.

Het is wel voor ne 650.

Grtz
Yvan

Frank

Bericht door Frank » 29 mei 2013 17:20

Toch een flink prijsverschil van €37,11 tussen die originele Honda remblokken.

440
Remblokken vóór R & L.........2 x 62.11 -> €124,22

Redpoint:
Remblokken voor 43,63 euro (2 keer) (pad set 06455-MY5-731 -> €87,11

Deze dealer wint hier serieus op !!
Even terug naar de frankskes =1497Bfr. :shock: :shock: :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Frank op 29 mei 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie