Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Frank

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Frank » 29 mei 2013 17:20

Toch een flink prijsverschil van €37,11 tussen die originele Honda remblokken.


440
Remblokken vóór R & L.........2 x 62.11 -> €124,22

Redpoint:
Remblokken voor 43,63 euro (2 keer) (pad set 06455-MY5-731 -> €87,11

Deze dealer wint hier serieus op !!
Even terug naar de frankskes =1497Bfr. :shock: :shock: :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Frank op 29 mei 2013 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 29 mei 2013 18:08

Frank schreef:Toch een flink prijsverschil van €36,96 tussen die originele Honda remblokken
440
Remblokken vóór R.........62.11
Remblokken vóór L.........62.11
--------
€124,22
Redpoint:
Remblokken voor 43,63 euro (2 keer) (pad set 06455-MY5-731 -> €62,11

Deze dealer wint hier serieus op !!
Even terug naar de frankskes =1491Bfr. :shock: :shock: :shock: :shock:
Euh....geen gewone appelsienen met wijnappelsienen vergelijken......

Mijn remblokken voor: 06455-MCW-H02(R) en 06456-MCW-H02(L)
Remblokken achter: 06435-MBL-D02

Mijne zijn gesinterde, vermoed dat de andere gewone zijn.
Ook zijn die van de 700 niet dezelfde als die van de 650.
Frank schreef:Even terug naar de frankskes =1491Bfr. :shock: :shock: :shock: :shock:
Wacht totdat ge die van u zult moeten vervangen....... :mrgreen: :mrgreen:

Frank

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Frank » 29 mei 2013 18:10

440 schreef:
Frank schreef:Toch een flink prijsverschil van €36,96 tussen die originele Honda remblokken.
440
Remblokken vóór R.........62.11
Remblokken vóór L.........62.11
--------
€124,22
Redpoint:
Remblokken voor 43,63 euro (2 keer) (pad set 06455-MY5-731 -> €62,11

Deze dealer wint hier serieus op !!
Even terug naar de frankskes =1491Bfr. :shock: :shock: :shock: :shock:
Euh....geen gewone appelsienen met wijnappelsienen vergelijken......

Mijn remblokken voor: 06455-MCW-H02(R) en 06456-MCW-H02(L)
Remblokken achter: 06435-MBL-D02

Mijne zijn gesinterde, vermoed dat de andere gewone zijn.
Ook zijn die van de 700 niet dezelfde als die van de 650.
Oeps dan liggen de kaarten volledig anders.
1. Kon niet achterhalen dat jouw blokjes gesinterd waren.
2. Had er geen erg in dat het om een 650 & 700.
Dan gaat uiteraard het vergelijk niet op. :D

Frank

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Frank » 29 mei 2013 18:23

440 schreef:Wacht totdat ge die van u zult moeten vervangen....... :mrgreen: :mrgreen:
Die gaan een leven lang mee. :D :D :D :D
Neen even serieus ik denk niet dat het zo een grooooot verschil zal uitmaken. Het zal zeker iets duurder zijn da's normaal als er een Beemer logo op staat maar
het vervangen doe ik sowieso zelf dus dat scheelt al een heel stuk, ben tenslotte monteur. ;)
Als je tegenwoordig het onderhoud aan Jap laat uitvoeren is de rekening vaak hoger dan bij den Duits.
Eigenlijk moeten we de service van een RT vergelijken met dat van een Pan, GTR of FJR, benieuwd wie hier de grootste factuur zal hebben. :D

Gebruikersavatar
Felix
Berichten: 642
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:41
Locatie: Knokke Heist

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Felix » 29 mei 2013 18:31

Ter info: Wat zijn gesinterde remblokken.

http://motorenzo.nl/page/51/Gesinterde- ... r-de-motor
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 29 mei 2013 18:37

Frank schreef:Oeps dan liggen de kaarten volledig anders.
1. Kon niet achterhalen dat jouw blokjes gesinterd waren.
Eigenlijk wel... aan de prijs ;)
Frank schreef:2. Had er geen erg in dat het om een 650 & 700.
Eigenlijk wel... aan de avatars ;)
Afbeelding

Frank

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Frank » 29 mei 2013 18:39

Felix schreef:Ter info: Wat zijn gesinterde remblokken.
http://motorenzo.nl/page/51/Gesinterde- ... r-de-motor
Gaan inderdaad langer mee dan gewone blokjes maar de sinter kan de levensduur van je remschijven verkorten.
@Rik: 'tja wordt hoog tijd dat ik eens ga kijken voor een bril. :D :D :D
Frank

Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 29 mei 2013 18:53

Frank schreef:
Felix schreef:Ter info: Wat zijn gesinterde remblokken.
http://motorenzo.nl/page/51/Gesinterde- ... r-de-motor
Gaan inderdaad langer mee dan gewone blokjes maar de sinter kan de levensduur van je remschijven verkorten.
@Rik: 'tja wordt hoog tijd dat ik eens ga kijken voor een bril. :D :D :D
Frank
Schijven slijten idd. iets sneller.

Anderzijds, aangezien er af en toe - om niet te zeggen regelmatig - een reisje gedaan wordt naar het zwarte woud/vogezen/eifel....en nu alpen.......kies ik toch voor de betere prestatie.
Bergop hebben ze weinig nut, maar bergaf....... :?

Frank

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Frank » 29 mei 2013 19:00

440 schreef:
Frank schreef:
Felix schreef:Ter info: Wat zijn gesinterde remblokken.
http://motorenzo.nl/page/51/Gesinterde- ... r-de-motor
Gaan inderdaad langer mee dan gewone blokjes maar de sinter kan de levensduur van je remschijven verkorten.
Schijven slijten idd. iets sneller.

Anderzijds, aangezien er af en toe - om niet te zeggen regelmatig - een reisje gedaan wordt naar het zwarte woud/vogezen/eifel....en nu alpen.......kies ik toch voor de betere prestatie.
Bergop hebben ze weinig nut, maar bergaf....... :?
Heb geen ervaring met sinterblokjes maar zal zeker een goede upgrade zijn voor hogere remprestaties.
Had je in de bergen met de gewone blokjes last van fading (sponsachtig gevoel) of werden ze te heet?
Frank

Gebruikersavatar
Redpoint
Berichten: 808
Lid geworden op: 10 jul 2011 15:50
Locatie: Kortrijk

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Redpoint » 30 mei 2013 03:29

Prijzen op het internet:  06455-MCW-H02 (remblokken nt 700) : 35,88 euro.
06455-MY5-731: 37,50 euro (remblokken nt 650)

Grtz
Yvan

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 30 mei 2013 07:20

Yvan, een link daarbij zou altijd nuttig zijn.
De sites die ik vond met die prijzen komen nog verzendkosten bij.
En zijn het dan wel origineel Honda blokken, én sinter ?
Bij RAD kost een set al 40,45 euro en het zijn dan TRW's dus geen originele !
Doorgaans zit RAD wel goed met zijn prijzen.
Dus goedkoper dan RAD en "origineel", zou met sterk verwonderen.

Afbeelding Afbeelding

Voor de 700 zijn het altijd gesinterde
:arrow: http://www.rad.eu/nl/x0/moto/f/4000677+ ... le/p/1/v/l

Wat de 650 betreft kan je ook voor organische kiezen en die kosten daar 35,95 euro (komt overeen met jouw prijzen)
:arrow: http://www.rad.eu/nl/x0/moto/f/4000677+ ... le/p/1/v/l
Afbeelding

Bat21

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Bat21 » 30 mei 2013 10:18

Mannekes.......dat begint hier een serieus boeltje te worden. Er wordt hier vanalles door elkaar gemengd.

Eerst worden er appelen met peren vergeleken, daarna olifanten met nijlpaarden.

Nu worden de prijzen van de DEALER al vergeleken met de prijzen van het INTERNET.
Dit zijn 2 totaal verschillende zaken.

Als men vergelijkt, dan moet men 2 gelijkwaardige situaties vergelijken. Dealer-Dealer en Internet-Internet.
En ook niet vergeten DEZELFDE MODELLEN te vergelijken.
Ik weet ook wel dat er veel goedkopere prijzen te vinden zijn op het internet, maar anderzijds ook duurdere.

Ook is een dealer gebonden aan de minimum prijzen die hem opgelegd worden door Honda. Hoeveel winst hij daar wil op maken is dan zijn zaak. Een dealer is dan ook verplicht om zijn originele stukken te verwerven via zijn contractuele kanalen.
Gaat hij zijn originele stukken gaan halen via andere kanalen, dan riskeert hij zijn dealerschap bij Honda kwijt te raken.
Een voorbeeld hiervan is Schokaert in Aalst die zich genoodzaakt ziet alles te doen via parallel-import. Hij verkoopt Honda, maar je zult hem nergens terugvinden als "officiele dealer".

Het is niet omdat een dealer verplicht is om een minimum prijs opgelegd door Honda toe te passen dat men hem moet gaan bestempelen als grote winstmaker als men dan gaat vergelijken met het internet.
Voorbeeldje hiervan zijn de bougies voor de 700. Nergens bij dealers heb ik die al geweten onder de 14.50€ terwijl men identiek dezelfde ergens anders vindt voor 9.99€. En zo zijn er nog een hele resem stukken.

Prijzen die lichtjes onder de prijzen van bij de dealers ligt zul je hier vinden.
http://www.oemmotorparts.com/oem2.asp?M=Honda

Hier zul je zien dat een bougie voor een 700 17.18€ kost terwijl identiek dezelfde bij RAD 9.99 kost.
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M ... NT700V8-OQ
http://www.rad.eu/nl/x5/bougies/f/10361 ... 93/p/1/v/l

Remblokken.....voor en achter: 51.98 en 56.60€.
http://www.oemmotorparts.com/oem4.asp?M ... O-NT700VA8

Wil je bij originele Honda part-nummers gaan uitzoeken, het kan ook hier:
http://www.oemmotorparts.com/partno_search.asp

Nu, OEM motorparts.com is een hollandse site, en bijgevolg kunnen dan ook de prijzen opgelegd door Honda in nederland verschillen met die opgelegd in belgie.

Our Address:
Name: O.E.M. Tiel B.V.
Street: Lutterveldweg 5 A
Postal code: 4005LD Tiel
Country: The Netherlands.

Nu, nog efkes ter aanvulling van het internet om een voorbeeldje te geven:

Hier vind je remblokken voor de 700 aan 86€:
http://www.cmsnl.com/nt700va-deauville- ... 455mcwh02/

Terwijl je die hier identiek dezelfde kunt krijgen aan: 36.40$ wat omgerekend 28€ is aan dollarkoers van 1.300.
http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... acEt9jAaus

Amerikaanse prijzen liggen dan ook een heel stuk lager dan bij ons.
Zo kost b.v. een brandstofpomp van de 700 bij ons 573.59€ terwijl diezelfde in de states 227€ kost (295.46$), wat minder dan de helft is.
http://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M ... T700VA6-TM
http://www.mrcycles.com/fiche_section_d ... acGRNjAaus

Dus, als er wordt vergeleken, doe het a.u.b. dan met:
Officiele Dealer - Officiele Dealer ......en........Internet - Intermet.

Anderzijds, zou het ook raadzamer zijn, als er dan toch wilt gediscussieerd worden, dit te doen in een afzonderlijke topic, zodat deze niet met onnodige posts bevuild raakt. Op deze manier resulteert het alléén maar in een welletjes-nietjes spelletje.

En in het vervolg zul je mij hier ook geen onderhouds-prijzen meer zien posten.

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 30 mei 2013 10:39

440 schreef:En in het vervolg zul je mij hier ook geen onderhouds-prijzen meer zien posten.
:D Kan u geen ongelijk geven hoor !
Wie denkt via Internet goedkoper krak dezelfde onderdelen te vinden doet dat dan maar, elk zijn vrije keuze.

Wij zijn tevreden van onzen dealer en gunnen hem zijn percentje hé, als iedereen op Internet koopt en zelf gaat sleutelen ist rap gedaan met de dealers...
Waar ga je dan naartoe als er eens iets moet gebeuren wat je zelf niet kan of als je niet graag zelf sleutelt zoals ik, (ik heb genoeg gesleuteld in mijn jeugd)
Onze dealer geeft ook ook altijd de keuze of het originele stukken moeten zijn of after market.
Mocht hij op winstbejag uit zijn dan zou hij dat zelfs niet vragen, als wij er dus voor kiezen om voor "origineel" te gaan dan zitten wij in eigen zak, niet de dealer.

Discuteren over prijsverschillen kan je trouwens in elke sector hoor maar dat is een oeverloze discussie vrees ik.
Als men natuurlijk onder de topic "onderhoudsbeurten" post wat je betaald hebt kan iedereen gaan vergelijken en kan dat deze discussie op gang brengen.
Typisch voor de crisis zeker: we bijten iedere euro in 2, zoeken alternatieven, waardoor de economie stagneert, waardoor we straks nog meer zullen moeten bezuinigen :roll:

Laat ons misschien in het vervolg enkel nog vermelden wat er gebeurd is en op hoeveel km ?
Zo weten we een beetje wanneer wat aan vervanging toe is en of er iets abnormaals moest vervangen worden.

EINDE prijsdiscussie ;) (en onnodige brillenpost verwijderd)
BACK TO "onderhoudsbeurten"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Redpoint
Berichten: 808
Lid geworden op: 10 jul 2011 15:50
Locatie: Kortrijk

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Redpoint » 30 mei 2013 15:07

Sorry, ik wou niemand voor het hoofd stoten. :(, ik vond enkel het prijsverschil nogal groot en het was zeker niet mijn bedoeling om hier ambras over te maken. In mijn post stond duidelijk dat mijn prijs voor een 650 was. Ten andere waren die prijzen in mijn 2de post niet in euro, maar in dollars ( foutje van mij), maar het gaat om originele honda onderdelen. http://www.partzilla.com/parts/detail/h ... W-H02.html. Wat de verzendingskosten zijn om ze vanuit Amerika tot hier te krijgen is natuurlijk andere koek.

Ik hoop dat we hiermee deze discussie kunnen afsluiten.

Grtz
Yvan

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 30 mei 2013 15:43

Redpoint schreef:Wat de verzendingskosten zijn om ze vanuit Amerika tot hier te krijgen is natuurlijk andere koek.
Eerst in euro zetten én de verzendkost bijrekenen vooraleer een vergelijk te willen maken :roll: (andere muneenheid, ander werelddeel, 650 <->700...... tjonges toch ! )
Redpoint schreef:Ik hoop dat we hiermee deze discussie kunnen afsluiten.
Was al afgesloten, zie mijn post van hier net boven ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
werner
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 jan 2008 21:21
Locatie: Koningshooikt

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door werner » 17 apr 2015 20:32

Ik ga nog eens oude koeien uit de gracht halen maar is hier iemand die weet of de originele remblokken (6455-MCW-H01 PAD SET, R. FR)voor de nt700v nu gesinterde, carbon, of organische remblokken zijn.
Ik heb hier al gelezen dat volgens Rik (
Rik schreef:Voor de 700 zijn het altijd gesinterde
)het voor de 700 altijd gesinterde zijn maar bij de originele staat daar niets van bij en je kan ook organische of carbon kopen op sommige sites.
ik ben nog niet direct van plan om ze zelf te vervangen maar het is gewoon nieuwsgierigheid :roll:
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 17 apr 2015 22:06

werner schreef: maar bij de originele staat daar niets van bij en je kan ook organische of carbon kopen op sommige sites.
ik ben nog niet direct van plan om ze zelf te vervangen maar het is gewoon nieuwsgierigheid :roll:
Hier staat het duidelijk vermeld hoor : http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... e_2012.php
Trouwens, als ze niet gesinterd zijn riskeer je dat de organische (carbon) gaan verglazen als je te lang zou gaan remmen in de bergen en de pads te heet worden. Omdat de Deauville 255 kg weegt zou ik geen andere dan de originele willen, ze gaan ook zeer lang mee.

Welke de voorkeur hebben hangt ook af van de motor in kwestie. Voor motoren tot en met de jaren '80 combineren over het algemeen organische remblokken het beste met de originele remmen. In de jaren '90 vindt er een omslag plaats en vanaf deze eeuw staan de meeste motoren (zeker de sportievere) af fabriek op gesinterde remblokken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
werner
Berichten: 537
Lid geworden op: 20 jan 2008 21:21
Locatie: Koningshooikt

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door werner » 18 apr 2015 10:00

Merci Rik, da weet ik dan ook weeral
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

Gebruikersavatar
iveswesp
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 apr 2016 22:37
Locatie: Tielt

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door iveswesp » 22 mei 2016 17:52

Ik moet nu naar het volgende onderhoud, aan 6000km.
Die moest binnen aan 6150km, maar heb er al 6800km,dat kan geen kwaad hé.Ik heb wel al het oliepeil gecontroleerd en die was oké.
En waar moeten ze dan naar kijken met dit onderhoud? ;)

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 22 mei 2016 18:26

iveswesp schreef:Ik moet nu naar het volgende onderhoud, aan 6000km.
Die moest binnen aan 6150km, maar heb er al 6800km,dat kan geen kwaad hé.Ik heb wel al het oliepeil gecontroleerd en die was oké.
En waar moeten ze dan naar kijken met dit onderhoud? ;)
Dat is niet zo erg die 800 km extra, olie verbruiken doet een Honda trouwens nooit hoor.
Wat er allemaal moet nagekeken worden staat in de dealer zijn technische manual maar hij weet dat eigenlijk uit het hoofd.
Laat je wel niet ompraten tot het kleppen regelen... mijn dealer zei vorige woensdag nog dat een Deau dat de eerste 100.000 niet nodig heeft !
Afbeelding

Gebruikersavatar
koen
Berichten: 895
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:27
Locatie: Rumbeke

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door koen » 06 jun 2016 21:08

Jep
Hier den deau klaargezet om naar dmd te vertrekken.
Verse olie,olie en luchtfilter,bougies,achterremblokjes en achterband,dunlop Road smart 2.dus we kunnen er weer tijdje tegen.
Met 67000km op de teller is er ook nog nooit klepregeling gebeurt.
We zijn 411 eurootjes armer maar Tis het zeker waard,gaan met die handel!!!!!
Groeten koen

Gebruikersavatar
ALBERT
Berichten: 1262
Lid geworden op: 25 apr 2008 08:34
Locatie: ASSE - Mollem

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door ALBERT » 07 jun 2016 06:47

Eerlijke prijs ik heb 413 Euro betaald , voor het zelfde onderhoud + een Michelin achterband en het regelen van de ontsteking en injectie.
Laatst gewijzigd door ALBERT op 07 jun 2016 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5967
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 07 jun 2016 08:04

ALBERT schreef:.... en het regelen van de ontsteking en injectie.
Verbruik je nu minder ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ALBERT
Berichten: 1262
Lid geworden op: 25 apr 2008 08:34
Locatie: ASSE - Mollem

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door ALBERT » 07 jun 2016 17:54

Ja hoor mijn verbruik is al redelijk naar beneden gegaan. Laatste meting is van 6.3l naar 5.4l gegaan. De motor stond veel te zuinig afgesteld bij Tom. Geert vertelde mij dit direct wanneer ik de motor ging ophalen, en het was hoog tijd dat hij hiervoor binnen kwam. Het risico bestond zelfs dat ik de motor gewoon ging kapot rijden door deze te zuinige afstelling.

Denk wel dat door de reis naar Italië veel vuiligheid naar buiten zal gegooid worden aangezien alles was aangeslagen in de motor en de uitlaat.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Gebruikersavatar
Willy9090
Berichten: 984
Lid geworden op: 02 jul 2014 09:06
Locatie: Melle

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Willy9090 » 07 jun 2016 18:20

Albert,
Staat de prijs van de achterband er afzonderlijk op vermeld, vergelijking met bandencentrale, mijn achterband is aan vervanging toe.
Weet eigenlijk nog niet welke, BT 21 of 30, Maxxis (veel positief al van gelezen), dunlop of PR 4.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Gebruikersavatar
ALBERT
Berichten: 1262
Lid geworden op: 25 apr 2008 08:34
Locatie: ASSE - Mollem

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door ALBERT » 07 jun 2016 19:54

Willy, heb voor de Pr4 143 Euro zonder btw betaald. De vorige was een road smart 2 zoals Koen er nu een heeft opgelegd, heb deze verleden jaar ook vooraan gelegd, nu was hij achteraan versleten. Was wel zeer tevreden over deze band, nu de PR4 eerlijk gezegd is toch wel beter en geeft een zeer goed gevoel.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Nickel

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Nickel » 10 jun 2016 11:57

ALBERT schreef:Willy, heb voor de Pr4 143 Euro zonder btw betaald.
Zelfde prijs (173 €) als ik heb gekregen deze week bij de bandencentrale voor een achterband PR4. Was wel compleet met balanceren, milieubijdragen en monteren op de motorfiets voor die prijs.

Gebruikersavatar
mathias
Berichten: 119
Lid geworden op: 01 nov 2012 11:49
Locatie: Brasschaat

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door mathias » 12 jun 2016 18:41

Ik heb vorige maand voor en achterband laten vernieuwen michelin pr 4 300 euro voor beide + actie 30 euro is dus 270 euro voor 2 nieuwe banden.
en ben ook best tevreden over de michelin band.Heb er veel plezier aan gehad in Oostenrijk.


mathias

Gebruikersavatar
iveswesp
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 apr 2016 22:37
Locatie: Tielt

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door iveswesp » 12 jun 2016 21:18

Ik heb mijne deauville ook binnen gedaan voor onderhoud bij Caset te lichtervelde ,aan 7700 km.
De prijs daarvan was 78 euro in totaal, dat vind ik een redelijke prijs.
Andere olie en nazicht van alles.

Gebruikersavatar
Michaël
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 aug 2015 20:17
Locatie: Eeklo

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Michaël » 21 aug 2016 18:00

Terug naar ons TOPIC.
onderhoud700.jpg
Type onderhoud: klein - 6307 KM - 29/7/2015
Dealer: Wauters in Eeklo
Olie: 33,60
Oliefilter: **
Dichting: 1.5
Bougies: ***
Diversen:
Milieu: 2.5
Werkloon: 55
Totale prijs: 92.60
Tevredenheid: eerste onderhoud - Regel is bij hen alle 5000 KM verse olie -- verdacht ...

Type onderhoud: volgen hen een klein .... in tegenstelling tot Honda voorschriften -- 13050 kM - 14/05/2016
Dealer: Wauters Eeklo
Olie: 36.25
Oliefilter:14.34
Dichting:1.5
Bougies: ***
Diversen:
Milieu: 2.5
Werkloon: 59
Totale prijs: 113.59
Tevredenheid: dealer wou kleppen regel maar heb hem gezegd dat hij daar moest van afblijven ! - geen bougies en luchtfilter gedaan 8-)
afwachten en hen nog een kans geven

Type onderhoud: terug een klein - 19635 KM - 18/08/2016
Dealer: Wauters
Olie: 35
Oliefilter: **
Dichting:1.5
Bougies: **
Diversen:
Milieu:2.5
Werkloon:55
Totale prijs:94
Tevredenheid:
Nu is de maat vol !! Geen bougies en geen luchtfilter gedaan.... olie verversen, da's enigste waar deze kerels zich in specialiseren.
Doe m'n onderhoud zelf vanaf nu en dit volgens de voorschriften van HONDA.
Of heeft iemand daar andere ideeën over? Ben ik te kieskeurig of zijn deze voorschriften te streng?

Plaats reactie