kuip

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Plaats reactie
mathias

kuip

Bericht door mathias » 28 dec 2012 20:44

heeft er ooit iemand een kuip terug aan elkaar gelast met een soldeerbout, de vorige eigenaar heeft de deauville eens laten vallen denk ik en de linkerkap is in 3 stukjes gescheurd. Ik ga deze lassen met een soldeerbout maar zou willen weten of dit goed gaat denk het wel en of de lak dan rap verbrand of niet, ik was aan het denken om gewoon de binnen kant te doen en langs buiten gewoon zo te laten of zou dit terug scheuren.

Rik
Beheerder
Contacteer:

Re: kuip

Bericht door Rik » 28 dec 2012 20:52

Als je wilt dat het niet meer scheurt doe je de herstelling best met enkele lagen glasvezelmat en polyesterhars, dan is het sterker dan voorheen.
Ik vrees dat je met een soldeerbout nog meer schade zal veroorzaken omdat het ineensmelten vrij moeilijk te controleren is en er ook vervorming zal ontstaan.
Eigenlijk denk ik zelfs dat de kuip helemaal niet met de bout hersteld kan worden, vraag eventueel raad aan een carrossier !
Afbeelding

mathias

Bericht door mathias » 28 dec 2012 21:29

ik hoop dat er niemand geen ervaring in heeft maar vandaar ook een beetje mijn vraag, omdat ik al een beetje rond heb gesurft en ene site zegt dat je moet lassen omdat alle andere dingen terug lossen door trillen maar de andere sites zeggen van niet.
dus weet niet goed.

Redpoint

Bericht door Redpoint » 04 jan 2013 05:42

Op Youtube zijn er verschillende filmpjes te vinden ivm herstellingen van een kuip.

Grtz
Yvan

Stanny de la Ruelle

Bericht door Stanny de la Ruelle » 06 jan 2013 16:17

Kunststof verwerken met het doel om de onderdelen door verwarming aan elkaar te verbinden vraagt toch veel aandacht. Ik weet niet precies van welk kunststof de kuip is gemaakt, maar de verschillende kunsstoffen vragen om verschillende temperaturen om zich te laten verwerken.
Ikzelf heb dagelijks ervaring in het verwerken van kunststoffen vooral bedoeld voor automobielindustrie, maar ook voor electronica en zelfs wapenindustrie. Wij werken veel met PP, PCABS, PC en kunnen versterkt worden door glasvezel in te mengen ter versterking van deze producten. Hieraan zijn hoge kwaliteitseisen gesteld, en neem van mij aan dat het niet eenvoudig is om jouw probleem met de kuip even aan elkaar te maken met een soldeerbout.

Wil je het toch proberen, de URL hieronder geeft je meer duidelijkheid over het lassen van kunststoffen.
http://www.brinktechniek.nl/prodinfo/670210h.pdf

Ik zou eens rondspeuren voor een nieuwe kuip.

Succes!!

Groet,
Stanny

Plaats reactie