onderdelen

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Forumregels
Joske

onderdelen

Berichtdoor Joske » 30 Sep 2015 20:04

Hoi allen
Wie besteld wat waar?
Even uitgebreider zijn er leden die zelf sleutelen en waar halen zij hun onderdelen, bij een dealer of online?
Wie heeft er ervaring met bestellingen online,goed of slecht.
Laat maar eens wat van je horen.
Sportieve groetjes
Joske

Rik
Beheerder

Re: onderdelen

Berichtdoor Rik » 30 Sep 2015 21:35

Mijn inbreng zal hier eerder minimaal zijn :oops:
In mijn jeugd bijna continu aan het sleutelen geweest aan brommers en moto's, bij het leger 2 jaar mechanieker geweest.
Daarna 18 jaar vrachtwagenchauffeur geweest en in de beginperiode met versleten vrachtwagens gereden, veel gesleuteld.
Van zodra mijn toenmalige baas goeie vrachtwagens kocht en ik voor mezelf een goede auto en motor ben ik gestopt met sleutelen.
De techniek is me ook te ingewikkeld geworden en zonder bijscholing is er nauwelijks beginnen aan.

Nu wat de motorfiets betreft :
De Deauville gaat altijd voor alles bij de dealer binnen, behalve wat kleine opties monteren heb ik daar nog niets zelf aan gedaan.
Mijn CBF600 heb ik 2 maanden geleden zelf de olie ververste en een oliefilter vervangen, bij RAD aangeschaft.
Waarom RAD ? het is dicht in mijn buurt, zijn altijd vriendelijk, geven goede uitleg indien gewenst.
Zijn ze de goedkoopste ? Ik ben daar eigenlijk niet zo mee bezig. Als het materiaal geschikt is voor het doel... perfect !
Ook bij de dealer ga ik voor originele onderdelen (zoals remplaatjes) alhoewel de piraatstukken goedkoper zijn.
De originele gaan langer mee en veiligheid heeft voor mij geen prijs !
En een betrouwbare dealer is zeldzaam dus daar rij ik wat verder voor en gun hem zijn centen ;)
Ah ja, kleinere accessoires koop ik soms online maar enkel binnen de Europese unie.
Afbeelding

Divagent

Berichtdoor Divagent » 01 Okt 2015 10:00

Hoi Joske,

Wanneer ik onderdelen nodig heb voor m'n Deau, dan ga ik ook het liefst bij de officiële Honda dealer of RAD voor luchtfilter, oliefilter, etc...

Er is echter een webwinkel met vestiging net over de Nederlandse grens in Oostburg, die luistert naar de naam Japarts (even Googlen).

Ik gebruik deze site vooral om te vergelijken of de prijs bij de officiële dealer niet de pan uit swingen, Japarts heeft namelijk voor alle onderdelen netjes de prijs ernaast staan. Mijn ervaring tot dusver is wel dat de prijs voor de meeste onderdelen op een paar eurocenten na zo goed als dezelfde is.

De site is vooral handig om vooraf je onderdeel te zoeken, aan de hand van de originele Honda fiches (dezelfde die in het werkplaatshandboek staan) kan je precies opzoeken wat je nodig hebt en je kent onmiddellijk de prijs.

Japarts vraagt wel even om eerst een account aan te maken (wees gerust, je moet daar geen credit card of wat dan ook aankoppelen), daarna vragen ze ook om niet alleen het type motor maar ook om het chassisnummer in te geven zodat je steeds de correcte fiches voorgeschoteld krijgt.

Veel knutselplezier,

Dirk.
Met de Zumo op het stuur, doorheen de wonderschone natuur.

Redpoint

Berichtdoor Redpoint » 01 Okt 2015 17:21

Voor mijn Deau bestelde ik bij de plaatselijke Honda-dealer, vóór 16:00 uur besteld was de dag daarna binnen en ik was zeker dat het "Genuine Honda" was. ;)

Grtz
Yvan

Joske

Berichtdoor Joske » 02 Okt 2015 07:06

Alvast een goeie tip binnen gekregen die site van Japarts is zeer interessant.
Voorlopig haal ik mijn onderdelen ook nog bij Rad en ben daar best tevreden over.
Het kleine sleutelwerk vindt ik wel fijn om zelf te doen, je leert er ook wat over uw motor
voor de grotere onderhoudsbeurten gaat hij naar de dealer.

Bedankt voor de reactie's
groetjes
Joske

Terug naar “Deauville techniek en accessoires (uitgezonderd GPS) - openbaar (ook voor gasten)”