Dichting voorvork... (en gebruik / niet gebruik achterrem)

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
koen

Dichting voorvork... (en gebruik / niet gebruik achterrem)

Berichtdoor koen » 17 Apr 2016 21:51

Jep,gisteren bij het poetsen (was weer eens nodig hoor)gezien dat dichting linkervoovork lekt.Heb het voorgehad met de rechter 2jaar terug.
Met bijna75000 km op de teller en ook wat winter km ben ik blij dat ik nog geen andere kosten heb gehad.morgen belletje doen naar garagist en herstellen dat ding,want we moeten mobiel blijven hoor.
Groeten koen

Rik
Beheerder

Re: Dichting voorvork

Berichtdoor Rik » 17 Apr 2016 22:43

Mijn voorvork heeft nog niet gelekt maar had wel wat oneffenheden. Ze was ook te slap geworden op verkeersdrempels.
Op 48000 km binnen geweest voor verse olie in de vork, oneffenheden weggepolierd en nieuwe dichtingen en nieuwe olie.
Stuurt weer als een nieuwe :)
Afbeelding

werner

Berichtdoor werner » 18 Apr 2016 17:23

Vandaag ook gezien dat mijn rechtervoorvork besmeurt was met olie dus tis hier ook zover ,nu was mijn voorvering al een tijdje aan de slappe kant volgens mij dus zal ik aan beide kanten alles maar eens laten vernieuwen. Is dit veel werk en kostelijk?? :?:
Het probleem is dat ik nu zaterdag samen met collegas op het werk heb ingeschreven voor de "big5" een rit van 555 km, is dat nu nog te doen met een lekkende voorvering :?:
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

ALBERT

Berichtdoor ALBERT » 18 Apr 2016 18:43

Werner ik zou het niet doen je weet nooit dat er een dichting het volledig laat afweten. Ik dacht dat ik voor beide kanten toen rond de 80 euro betaald heb.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

werner

Berichtdoor werner » 20 Apr 2016 09:46

voorvork kan pas 4 mei gemaakt worden maar volgens dealer zou ik wel de rit kunnen rijden," er zit ongeveer een halve liter olie in de vering, eer die er allemaal uit is ben je wel wat kilometers verder" Wel moet ik opletten dat er inderdaad geen olie op de remmen lekt dus moet ik er een doekje of iets rondbinden dat de olie absorbeert.
ik weet het dus niet meer, meerijden of niet :roll: :(
Ik ga morgen met de motor naar het werk +/- 20 km en eens zien hoeveel er eigenlijk lekt, is het veel dan ga ik er toch eens goed over nadenken, het is toch een rit van meer dan 500 km.
Heeft er anders iemand een motor op overschot :lol: :lol: :lol:
Je bent nooit te oud om motor te rijden. NIET motor rijden daar wordt je oud van.

ALBERT

Berichtdoor ALBERT » 20 Apr 2016 11:56

Werner, ik heb toen samen met Alex de verkenning van de liftenroute gedaan. Aan de eerste scheepslift heb ik toen vastgesteld dat de voorvork aan het lekken was aan de rechterzijde. Ik dacht eerst dat het mijn remklauw was omdat deze vol met olie hing, maar bij verder nazicht was het de voorvork. Wil alleen maar zeggen dat de olie richting remmen loopt en door het rijden deze olie langs alle kanten waait. Dus wees voorzichtig als je toch de route zou rijden.
Groetjes Albert
Hou steeds rekening met andere weggebruikers hun stommiteiten.
Deauville cho bao giờ hết

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 20 Apr 2016 15:01

werner schreef:Heeft er anders iemand een motor op overschot :lol: :lol: :lol:

Ik heb natuurlijk wel 2 moto' s hé Werner, maar ik heb onlangs op Facebook gelezen :
"Een motorfiets is al een vrouw : als ze van u niet is... blijft er af !" :lol: :lol:

Kan je niets regelen met je dealer voor een vervangmotor?
Afbeelding

dooke

Berichtdoor dooke » 20 Apr 2016 20:47

Bij de 650 heb ik indertijd op 30K een lekkende voorvork gehad en op 55K ook nog eens. Met de 700 nu heb ik met 55K (hout vast houden) nog geen lek gehad. Het eerste lek zag ik op een lange rit en gelukkig had ik een doek bij die ik rond de veerpoot kon binden. Sedertdien heb ik steeds een oude keukenhanddoek en wat lange kabelbinders bij om de olie op te vangen voor ze op de remschijf terecht komt. Je moet een beetje geluk hebben met je voorvork. Boven de eigenlijke dichting zit er nog een soort veiligheidsring maar als er daar toch een steentje of zo door raakt kan je ook prijs hebben. Ook steenslag kan je veerpoot beschadigen en dat kan op termijn ook voor lekken zorgen.

werner

Berichtdoor werner » 21 Apr 2016 19:56

Ik zal zaterdag maar thuisblijven denk ik, de rit gaat richting Eifel (Hellenthal) en daar spreken ze van temperaturen rond het vriespunt en gevoelstemperaturen van bijna -10 graden door de felle wind, ook bij ons en in de Walen waar we ook doorrijden is het niet denderend, daarbij af en toe nog wat regen en ik denk dat de fun van het rijden dan wel over is. Mijn collega's van het werk gaan het wel riskeren en langs de ene kant heb ik ook nog wel goesting maar mijn verstand zegt "thuisblijven" , 570 km in dat slechte weer en dan de lekkende voorvork erbij is een beetje teveel van het goede, ik ga niks riskeren.
Ik ben dan maar een "watje" en een "goedweer" rijder :oops: :oops:
Spijtig is het wel maar ik hoop op nog mooie ritten met de deauvilleclub dit jaar :roll: :)

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 21 Apr 2016 20:07

werner schreef:Mijn collega's van het werk gaan het wel riskeren en langs de ene kant heb ik ook nog wel goesting maar mijn verstand zegt "thuisblijven" , 570 km in dat slechte weer en dan de lekkende voorvork erbij is een beetje teveel van het goede, ik ga niks riskeren.
Ik ben dan maar een "watje" en een "goedweer" rijder :oops: :oops:
Altijd naar je verstand luisteren, watje of niet, veiligheid en plezier gaat altijd boven risico hoor, wellicht komen er nog leuke ritten dit jaar bij DVC ;)
Afbeelding

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 24 Apr 2016 12:08

Als het een troost mag zijn Werner : Luik Bastenaken Luik is nu : Neige-Bastogne-Neige en de renners zijn verkleumd :(
Veel lol zou je niet aan je rit beloofd hebben dus ook om te genieten zou het geen goed idee geweest zijn :(
Afbeelding

werner

Berichtdoor werner » 24 Apr 2016 21:32

Rik schreef:Veel lol zou je niet aan je rit beloofd hebben dus ook om te genieten zou het geen goed idee geweest zijn :(
7

Nu heb ik wel geen kou gehad maar echt genieten was er ook niet bij, ik heb dan maar verder gewerkt aan het maken van bergingkasten, dat moest eigenlijk al een paar jaar geleden gedaan zijn maar je kent dat bij een loodgieter thuis lekt ook alles en als schrijnwerker zijnde bij mij thuis....... :oops: :roll:

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 26 Apr 2016 08:20

werner schreef:ik heb dan maar verder gewerkt aan het maken van bergingkasten, dat moest eigenlijk al een paar jaar geleden gedaan zijn maar je kent dat bij een loodgieter thuis lekt ook alles en als schrijnwerker zijnde bij mij thuis....... :oops: :roll:

En het vrouwtje heel erg blij gemaakt waardoor je goei punten hebt gescoord en veel mag weggaan om ritten te rijden ;)
Afbeelding

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 11 Mei 2016 11:29

En Werner, is de voorvorklekkage intussen hersteld ?

Ik heb het intussen ook zitten op 49.000 km, zaterdag met Alex een rit van 400 km gedaan in Noord Frankrijk en terug thuis bleek dat zowel de remklauw, undercowl en zijkant radiator met oliespatten gezegend waren :( Stom dat de dichtingen niet meteen vernieuwd werden toen op 48000 de olie vervangen werd van de voorvork (tijdens groot onderhoud. Mijn dealer wil nooit iemand op extra kosten jagen en de dichtingen lekten toen nog niet.
Nu is het natuurlijk weer de poten demonteren en ook de vork zelf.... zucht...
Mijn dealer heeft bij zijn Goldwing al 3 keer die dichtingen moeten vervangen.
Afbeelding

werner

Berichtdoor werner » 11 Mei 2016 13:08

Rik schreef:En Werner, is de voorvorklekkage intussen hersteld ?

Yep, we kunnen weer bollen; alles is vervangen. Ze hebben ook de balhoofdlagers nagekeken op mijn vraag (er zat al een tijdje een knik in bij hevig remmen)en ze hebben het balhoofd wat kunnen vaster zetten, de lagers zijn nog oke.
Alles bij elkaar toch +/- 250 euro moeten betalen waarvan meer als de helft werkuren (1 uur kost 65 euro) maar dat is toch nog goedkoper dan een nieuwe motor :lol: :lol: :lol:

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 11 Mei 2016 13:10

1 Uur 65 €, waar ergens? Op een Honda Pan European 1100 voor beide poten slechts 150 € moeten betalen en nog niet zolang geleden.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 11 Mei 2016 13:33

Oesje... 65 euro/u ??? In september heb ik voor 2u en 50min werkuren inclusief 21% btw 137.13 euro betaald
Alles samen voor een groot onderhoud (filters, boegies, oliën, paar remblokken + verse vorkolie) totaal 441 euro betaald
Volgens mij heb ik in zijn werkplaats een groot plakkaat zien hangen waarop stond 45 of 50 euro/uur, zeker niet meer !
Als ik eens rondkijk op het net zouden de dichtingen zelf rond de 30 euro stuk kosten.
Ik zal je laten weten wat ik zal betaald hebben, moet er volgende woensdag naartoe ;)
Afbeelding

werner

Berichtdoor werner » 11 Mei 2016 16:01

Tja, we spreken hier over het Antwerpse hé en niet over die parking van over het water :lol: :lol: :lol: :lol:
Het gaat hier over Active Pits in Mechelen, zowat de enigste honda dealer nog in de geburen :cry: mischien niet de goedkoopste maar wel goede service en tot hiertoe nog geen problemen mee gehad

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 11 Mei 2016 17:14

Tjien, dat er op de parking van Vlaanderen :mrgreen: :mrgreen: nog een Honda dealer is verwonderd mij.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 11 Mei 2016 19:21

Willy9090 schreef:Tjien, dat er op de parking van Vlaanderen :mrgreen: :mrgreen: nog een Honda dealer is verwonderd mij.

Mijn dealer ligt niet meteen op de parking hier want ik moet 63 km enkele reis bollen naar Denderwindeke (voorbij Ninove)
In en rond Gent is er voor mij geen enkele dealer waar ik nog zaken wil mee doen, ben er al te vaak bedrogen geweest. :(
Dus is het me waard om heen en terug 122 km te rijden voor iemand die betrouwbaar, vriendelijk en niet te duur is.
Nog verder zou ik ook niet doen, als mijn dealer zou stoppen dan wordt het wellicht toch een ander merk vrees ik.
Afbeelding

Nic

Berichtdoor Nic » 11 Mei 2016 19:25

Rik. Je kan nog altijd naar Oudenburg (Westkerke) afzakken voor de service aan je Deau.(56km enkele reis)

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 11 Mei 2016 20:17

Nic schreef:Rik. Je kan nog altijd naar Oudenburg (Westkerke) afzakken voor de service aan je Deau.(56km enkele reis)

Is ook geen officiële Honda dealer hé ;)
Bovendien is mijn huidige dealer in het prachtig heuvelend pajottenland gelegen, veel leuker dan het platte Oostende :D
Afbeelding

koen

Berichtdoor koen » 11 Mei 2016 20:43

Jep
Is geen officiële dealer maar kan niet klagen over het geleverde werk en prijs..
Denk dat je bij caset veel hogere prijs zou betalen voor zelfde werk.,maar grote chowroom moet ergens mee betaald worden he.
Groeten koen

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 11 Mei 2016 21:17

Ik ga hier naar Westrem " MOTOTECH" is trouwens officiele honda dealer, gaan daar met 3 moto's.

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 11 Mei 2016 21:30

Willy9090 schreef:Ik ga hier naar Westrem " MOTOTECH" is trouwens officiele honda dealer, gaan daar met 3 moto's.

Toen mijn vorige dealer (Vangijsegem-Aalst) er mee stopte moest ik op zoek naar een andere dealer.
Op dat ogenblik was Mototech nog geen verdeler voor motorfietsen boven 125cc, vandaar dat ik voor Van Rossom koos. En tevreden ben.
Afbeelding

Nickel

Berichtdoor Nickel » 12 Mei 2016 09:10

Nic schreef:Rik. Je kan nog altijd naar Oudenburg (Westkerke) afzakken voor de service aan je Deau.(56km enkele reis)

Is dat bij Capelle? Content van ?
Logica brengt je van a naar b, fantasie brengt je overal.
Afbeelding

Nic

Berichtdoor Nic » 12 Mei 2016 18:29

Nickel schreef:Is dat bij Capelle? Content van ?

Dat is inderdaad bij http://www.motos-capelle.be/.
Ik heb nog niet zo lang mijn motorfiets. Maar alles daar laten uitvoeren is volgens (prijs)afspraak verlopen.
Geen extra kosten ooit gehad. Onderhoud is schappelijk qua prijs en wat niet dient te gebeuren wordt ook meteen gemeld.
Ik dacht dat mijn remmen bvb.dringend moesten vervangen worden maar die waren nog ok dus die zijn niet nodeloos vervangen geworden.

Dus tevreden ja.

Felix

Berichtdoor Felix » 14 Mei 2016 11:14

Ik dacht dat mijn remmen bvb.dringend moesten vervangen worden maar die waren nog ok dus die zijn niet nodeloos vervangen geworden.

Nic de achterste remblokken zijn vervangen bij 20.000 km en voor zaten er pas 2000 km op toen in de Deau aan je heb overgelaten.
Gr, ;-)
D@niel.

Pensioen heeft vele voordelen maar je verliest het plezier om uit te kijken naar het weekend...

Afbeelding

Nic

Berichtdoor Nic » 15 Mei 2016 19:32

Felix schreef:Nic de achterste remblokken zijn vervangen bij 20.000 km en voor zaten er pas 2000 km op toen in de Deau aan je heb overgelaten.

Dat had ik ondertussen vergeten... :( . Maar de voorste zijn nog goed momenteel en de achterste worden vervangen tijdens het onderhoud over een paar weken. Dus in lijn met wat je zegt. Ik rem eigenlijk zo goed als nooit met mijn achterrem maar met die CBS zal die wellicht goed mee slijten bij het remmen met de voorrem.

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 15 Mei 2016 20:41

Nic schreef:Ik rem eigenlijk zo goed als nooit met mijn achterrem maar met die CBS zal die wellicht goed mee slijten bij het remmen met de voorrem.
Die gewoonte zou je wel eens heel slecht kunnen bekomen als je ooit eens op een motorfiets zou stappen die geen CBS en ABS heeft :roll: :(
Afbeelding

Terug naar “Deauville techniek en accessoires (uitgezonderd GPS) - openbaar (ook voor gasten)”