led pinker

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Plaats reactie
TomDB

led pinker

Bericht door TomDB » 07 sep 2016 14:57

Ik heb interesse om mijn lampen van mijn pinkers te vervangen door ledlampen. De ledjes heb ik al klaar liggen, maar die hebben last van het welbekende hyperactief zijn door het gebruik van de standaard pinkrelais. Weerstanden plaatsen zie ik niet zitten omdat ik ned zuiniger wil omspringen met men elektrisch vermogen. Momenteel heb ik last van een vermindereing van lichtintensiteit tijdens het pinken op mijn dashboard en koplamp. Dus met weerstanden zou ik hetzelfde fenomeen behouden.

Heeft er dus iemand een idee welk type relais er nu in zit? Dan kan ik opzoek naar een relais geschikt voor led verlichting.

Dan volgt ineens mijn volgende vraag, om 4 pinkers te activeren (als waarschuwing in de file) volstaat het toch om een schakelaar over mijn linker en rechter draad te plaatsen? Dat als ik die schakelaar aan zet en ik pink links of rechts, mij beide kanten gaan branden.
zoals voorbeeld op onderstaand schema dat ik ergens zag zweven op het net.

Afbeelding

Redpoint

Re: led pinker

Bericht door Redpoint » 07 sep 2016 17:33

Voor zover ik weet heeft de 650 een mechanisch knipperrelais. Leds werken, in dit geval, dus enkel met een weerstand en de truc met de bijkomende schakelaar gaat ook niet werken, denk ik.

RAD heeft elektronische knipperrelais in zijn assortiment, maar er zijn waarschijnlijk wel goedkopere exemplaren te vinden op het Internet. https://www.rad.eu/nl/x4/relais/f/10901

Plaats reactie