Cardo (sho-1) naar de knoppen

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Plaats reactie
Redpoint

Cardo (sho-1) naar de knoppen

Bericht door Redpoint » 22 mar 2017 12:40

Vandaag wou de Cardo niet meer opstarten. Batterij opgeladen en opnieuw geprobeerd, noppes. Opgemerkt dat het afdekkapje van de datapoort (die ook gebruikt kan worden om de batterij op te laden) niet goed op zijn plaats zat. Onlangs nog in een flinke regenbui gezeten, waarschijnlijk is er toch water binnengedrongen en is de boel om zeep.
In de winkel werd me destijds aangeraden om de batterij op te laden via de datapoort omdat ik dan de batterijkabel van de unit dan kon laten zitten. In de toekomst ga ik dat toch vermijden, even het afdekkapje niet goed plaatsen is voldoende om een kleine 280 euro op te blazen. :(
De batterij is het niet want op de helm van de wederhelft werkt deze zoals het moet.
Ik gebruik de Cardo niet zozeer om te tetteren tegen mijn madam of muziek, maar de gesproken aanwijzingen van de GPS, via de Cardo, vind ik veiliger.

Enfin, de nieuwe SHO-1 is besteld.

Grtz
Yvan
Laatst gewijzigd door Redpoint op 22 mar 2017 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

berreke
Contacteer:

Re: Cardo (sho-1) naar de knoppen

Bericht door berreke » 22 mar 2017 12:43

stop je verzopen cardo eens voor een dag of drie in een kop ongekookte rijst. Dit trekt al het vocht er uit en wie weet werkt hij terug.

Willy9090

Bericht door Willy9090 » 22 mar 2017 20:18

berreke schreef:stop je verzopen cardo eens voor een dag of drie in een kop ongekookte rijst. Dit trekt al het vocht er uit en wie weet werkt hij terug.
Ja, heb ik ook al meer dan eens gelezen, zou evengoed werken bij GSM.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

Redpoint

Bericht door Redpoint » 24 mar 2017 11:53

Ondertussen is de nieuwe Cardo geleverd. Een klein uurtje bezig geweest om alles up-to-date te brengen en alles weer te koppelen met bluetooth.

Gevonden dat niet de unit zelf stuk is, maar dat er een onderbreking/kortsluiting in de primaire kabels zit. De specifieke kabel is (voorlopig?) niet verkrijgbaar. ( Bij RAD toch niet ). Het zal een onderneming worden om de beschadigde kabel uit te meten, die mini-usb-dingen zijn een ramp op gebied van storing zoeken.

Plaats reactie