Prachtige dag voor een toer vandaag als...

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Plaats reactie
Nic

Prachtige dag voor een toer vandaag als...

Bericht door Nic » 02 apr 2017 20:30

je achterband niet lek is.

Was donderdag al gewaar geworden dat hij soms zijn achterste verzet.
's Avonds thuis gemerkt dat er nog maar 1.5 bar in de band was. Deze morgen was er van de 2.9 maar 2.2 meer over.
Even op de bok gezet en meteen nageltje opgemerkt. :cry: :cry:
Even wat gespoten met een spuitbus op het gaatje en ja meteen kleine blaasjes zichtbaar.
Morgen hopelijk tot bij de garage om het op te lossen. Vanavond nog eens nadenken over de mogelijkheden
Wiek (ik denk het niet), champignon (wellicht gezien de band zo goed als nieuw is) of nieuwe achterband.
Ervaring, suggesties welkom.

koen

Re: Prachtige dag voor een toer vandaag als...

Bericht door koen » 02 apr 2017 22:11

Jep
Heb mijn bijna nieuwe band op reis laten herstellen met tap van binnen naar buiten,en nooit problemen mee gehad.
Doei koen

Rik
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Rik » 03 apr 2017 09:29

Ik zou voor de champignon gaan, van binnenuit dus. Ik heb het ook eens voorgehad met een band van amper 2000 km.
Mijn dealer heeft er toen een wiek van buitenaf in gestoken en ik heb daarmee gereden tot de band aan vervanging toe was.
Moet er wel bij vertellen dat de schroef net naast het midden van het loopvlak zat.
De herstelde plaats kwam dus niet de hele tijd in contact met het wegdek, enkel in de bochten.
Nadat ik dat verhaal toen hier op het forum plaatste kreeg ik veel kritiek dat ik daar zo mee verder gereden had.
Wellicht dat ik nu toch ook voor de champignon van binnenuit zou gaan hoor maar toch nooit problemen gehad met mijn wiek ;)
Afbeelding

pvl

Bericht door pvl » 03 apr 2017 19:02

Zelf ook voorgehad wil op mijn werk wegrijden, slappe band.
ANWB heeft mij toen ook gedepanneerd dmv wiek.
Band verder probleemloos af kunnen rijden.
Maar behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. ;)

Nic

Bericht door Nic » 03 apr 2017 23:56

Bedankt voor de reacties. Het is een wiek geworden. Ik houd het van kortbij in de gaten.
Als hij de komende weken geen druk verliest dan laat ik het zo. En anders wordt het opnieuw gedaan met een champignon.
Nu was de ganse klus in 15 minuten gedaan en dat is toch ook iets.

Plaats reactie