Moeilijk in neutrale stand te krijgen.

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Desander

Moeilijk in neutrale stand te krijgen.

Berichtdoor Desander » 07 Mar 2018 08:20

Deauville 650 van 2001 - 32500km

Recent overgenomen van vorige eigenaar.
Schakelt moeilijk vanuit eerste en tweede versnelling terug naar de neutrale stand.

Schakelen van de ene naar de andere versnelling gaat wél vlot.
Is hier sprake van het opnieuw afstellen van de koppelingskabel of is er meer aan de hand...?

Rik
Beheerder

Re: Moeilijk in neutrale stand te krijgen.

Berichtdoor Rik » 07 Mar 2018 11:56

Dat is een zeer bekend fenomeen bij de Deauville hoor, we hebben er allemaal wel eens last van.
Beetje spelen met de gashendel en de koppeling, is nogal gevoelig daarvoor, zeker de 650, de 700 heeft daar iets minder last van.
(Mijn CBF600 heeft dat ook wel eens als hij nog niet helemaal op temperatuur is)
Als het schakelen naar andere versnellingen wel vlot gaat is de afstelling van de koppeling OK
Het heeft alles met de vertanding van de versnellingsbak te maken. No worries, we hebben het allemaal regelmatig voor.

Dit onderwerp kwam op ons forum al eerder aan bod in de volgende topic:
:?: viewtopic.php?f=16&t=3171&p=30196&hilit=neutraal#p29120

Lees deze ook eens door :arrow: https://www.honestjohn.co.uk/forum/post ... tm?t=78996

Op het UK Deauville Owners forum staat er ook een topic over maar daar moet je geregistreerd zijn
http://www.deauvilleuk.org/forum/viewto ... 33baef223c
Afbeelding

TomDB

Berichtdoor TomDB » 13 Mar 2018 09:26

Ik heb er ook weer veel last. Vooral als hij op temperatuur is.
Heb dit ook al eens aangehaald bij de lokale dealer, toen had ik voornamelijk problemen met kruipen (ontkoppeld in 1e aan de lichten toch vooruit willen gaan). De dealer sprak van de koppelingsplaten die beginnen te vervormen waardoor hij niet volledig meer kan ontkoppelen. toen een nieuwe koppeling gestoken en toch goed bij geweest voor zeker een 5000km nu exact de zelfde problemen. Om nu elke keer een nieuwe koppeling te steken... da kost me ook wel 80€ aan onderdelen, terwijl aan de frictie platen niets te zien is.
Schakelen is een ramp in bijna alle versnellingen, ik moet werken met tussen gas om hem soepel te houden.

Willy9090

Berichtdoor Willy9090 » 15 Mar 2018 19:12

Met mijn 700 nog geen probleem daarmee ondervonden en toch al over 108000 km. Dat kruipend gevoel eens een check op gedaan en heb dat als hij op de middenbok staat, dus niet als ik ergens sta te wachten om te vertrekken.
Honda Deauville NT700V, build for the rider who isn't interested in impressing anyone but himself.
Only een biker knows why a dog sticks his head out of the window...

dooke

Berichtdoor dooke » 15 Mar 2018 22:13

Willy9090 schreef:.... Dat kruipend gevoel eens een check op gedaan en heb dat als hij op de middenbok staat, dus niet als ik ergens sta te wachten om te vertrekken.

Dat meedraaien van het achterwiel kan je hebben als het koud is omdat alle olie in motor en cardan dan dikker is. In de zomer of als je motor warm is zal je dat normaal niet hebben.

TomDB

Berichtdoor TomDB » 16 Mar 2018 10:22

Ik denk dat het bij mij wel ergens in boite en aan de koppeling zit. laatste tijd durft hij eens een vitteske terug te pakken tijdens het rijden of vind ik geen 5e vittes meer, dan kan ik blijven trekken zonder weerstand op mijn pedaal, tot die er een beetje later zelf inschiet.
Als het wat beter weer wordt de koppeling nog eens uitnemen en een informeren bij de dealer naar wat het probleem met de boite kan zijn.

Nic

Berichtdoor Nic » 17 Mar 2018 18:20

Dat terug in neutraal zetten werkt bij mij ook niet optimaal. Om het te vermijden zorg ik ervoor dat hij in neutraal is vooraleer de Deau compleet stilstaat. De regel is dus in neutraal geraken vooraleer hij stilstaat, althans voor die van mij. Misschien ook eens proberen?

Gert Arijs

Berichtdoor Gert Arijs » 24 Mar 2018 22:48

Vandaag had ik er de eerste keer ook last van. De motor was wel heel warm (ventilator draaide overuren). Maar bij normale temperatuur geen enkel probleem. Normaal heb ik er geen problemen mee, nu ineens wel! Ik ga morgen nog eens testen om te kijken of het eenmalig was.
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...)
Afbeelding

Terug naar “Deauville techniek en accessoires (uitgezonderd GPS) - openbaar (ook voor gasten)”