Waar laat ik alles?

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Nero

Waar laat ik alles?

Berichtdoor Nero » 11 Jul 2018 17:13

Op de ST1300 was een zee van plaats om accessoires te zetten. De navi keurig boven de cockpit, de camerasteun aan de linker spiegel, evenals DRL leds aan de spiegelkappen, 12V in het afsluitbaar opbergvak, ...

Die plaats heb ik nu niet op de Deauville. Voorlopig is de RAM bal voor Garmin of smartphone op de linker stuurhendel gemonteerd, maar die plaatsing vind ik niet echt bevredigend.

Voor de camera overweeg ik een RVS plaatje onder de linker spiegelstang waarop dan een RAM bal kan worden geschroefd. Voor de voedingspunten heb ik nog geen goede oplossing gevonden.

Iemand suggesties?
Laatst gewijzigd door Nero op 11 Jul 2018 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

berreke

Re: War laat ik alles?

Berichtdoor berreke » 11 Jul 2018 19:42

Hoi Nero,
voor de navigatie heb ik een losse Ram-bal laten plaatsen in het midden op de cockpit.
12V-aansluiting laten leggen in het rechter bakje.
Een camera, stijl Go Pro, heb ik niet dus dat zou ik niet weten.
Hopelijk kan je hier wat mee.

Grotjes

Nero

Re: Waar laat ik alles?

Berichtdoor Nero » 11 Jul 2018 21:16

Wat ik zoek is iets in deze stijl, maar dan met en DIN aansluiting (zg BMW, de dunnere plug).

Afbeelding

Rik
Beheerder

Berichtdoor Rik » 12 Jul 2018 17:30

Ik heb de Deauville nu niet in de buurt want ik wissel de Deau en de CBF af in het tuinhuis en de garage verderop.
Van zodra de Deauville weer hier staat maak ik enkele foto's van de plaatsing van mijn GPS en stroomaanvoer.
Voor de voedingspunten zit er een accessoire aansluiting ergens achter het afsluitbaar opbergvak.
Mijn voeding zit in het rechter opbergvak en gaat rechtstreeks naar de batterij (met een zekering)
Ik wou dat zo omdat ik dan de GPS kan opladen zonder dat het contact moet aan staan en als laadpunt voor de Optimate.
Er zitten 2 standaard stopcontacten in dat vakje, 1 voor de stroom van de GPS en 1 voor de GSM.
In 1 van de stopcontacten kan ik ook een stekker steken met 2 USB poorten (om een power bank op te laden).
De GSM staat op een RAM mount op de linker stuurhelft, bedienbaar met de linkerhand.
Een Camera mount (RAM bol) staat bovenin de koppelingshendel geschroefd in het gat waar bij andere motoren de linker spiegel staat.
Afbeelding

Nero

Berichtdoor Nero » 14 Jul 2018 21:48

Het vraagstuk over de camera-montage is alvast opgelost:
AfbeeldingAfbeelding

Nu nog een betere plaats voor de navi. Deze staat voorlopig nog op het stuur, maar ik heb 'm liever boven het dashboard.

Nic

Berichtdoor Nic » 16 Jul 2018 23:14

Een tanktas is ook een alternatief. Sommige modellen hebben een plaats in de midden afgedekt met een mica waar je je gps of smartphone in kwijt kan. Werkt ok, maar de leesbaarheid van het scherm is soms niet 100% als de zon verkeerd zit. Stoort mij niet heel erg want de gesproken begeleiding maakt dat weer wat goed. Zie bvb: https://www.rad.eu/nl/c/p/51367-givi-ta ... -st602.htm
Zo'n tas heeft ook zo'n gaatje om je usb-kabel door te steken (of je hangt hem in de tas aan een powerbank)

Nic

Nero

Berichtdoor Nero » 17 Jul 2018 10:23

Tanktas is helemaal uitgesloten. Het is de bedoeling om alles maar naar het zichtveld te krijgen.

Lieven

Berichtdoor Lieven » 17 Jul 2018 17:45

zelf geen ervaring mee (ik rij meestal zelf met een uitgeprinte routebeschrijving in de tanktas :-D ), maar even googlen leverde volgende op:
https://starcom1.eu/shop/producten/gps/ ... gps-mount/
of iets dergelijks:
https://www.nc700-forum.com/forum/vendo ... -sale.html

berreke

Berichtdoor berreke » 17 Jul 2018 18:20

Ik heb zelf zoiets als in de link op het engelse forum. Zeer tevreden over.

Nero

Berichtdoor Nero » 17 Jul 2018 18:24

Die 2e link lijkt mij wel wat, maar de links in dat fomum topic lopen dood.

Ga eerstdaags zelf iets fabrieken, maar voor de montage moet blijkbaar wel heel wat gedemonteerd worden.

Terug naar “Deauville techniek en accessoires (uitgezonderd GPS) - openbaar (ook voor gasten)”