Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Technische vragen, opmerkingen, zelf sleutelen, ervaringen bij onderhoud, plaatsen van toebehoren, tips,...
Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5997
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 13 jun 2018 07:46

Gert Arijs schreef:
Rik schreef:Op 13 juni gaat mijn CBF600NA voor de eerste keer naar Van Rossom voor een 6000 km onderhoud
[...] Ik ga ook nieuwe banden PR5 laten monteren omdat ik kies voor zekerheid en veiligheid.
Morgen dus! Die PR5 is echt een heel fijne band, ik heb er al +2000 km mee gereden en ze bevallen echt super goed!
Geniet ervan!
Ondertussen is morgen al vandaag , dus al terug van weg geweest voor het 6K onderhoud... :lol:
Het is de PR4 geworden, mijn Dealer had deze nog ruim voorradig, heb ze ook op mijn Deauville liggen en heel tevreden van.
Volgens hem halen de PR4 ook regelmatig 20.000 km en dat zou met de PR5 niet lukken, PR4 heeft ook prima afwatering.
Michelin PR4 vooraan 120/70-ZR17: 139,-
Michelin PR4 achteraan 160/60-ZR17: 175,-
Remolie laten vervangen: 8,35
Motorolie vervangen: 37,47
Oliefilter vervangen: 13,65
Sluitring: 0,68
Werkuren: 53,24
-------------------------------------
Totaal betaald 427,70 euro
'k weet het, het is geen Deauville onderhoud maar ik wou het toch even meegeven, misschien toch voor sommigen interessant.

* De banden waren wel aan vervanging toe, profiel kon nog zeker 12.000 km mee maar het rubber was wat verkleurd en verhard.
Bij de demontage bleek die verharding ook duidelijk want de band rolde zeer moeizaam over de velg in de machine.
* Meteen ook de ventielen in de velg laten vervangen want die rubber wordt dus ook brozer (gevaar voor scheuren tijdens oppompen)!
* remolie ook laten vervangen want die begon al geel/bruin te verkleuren en remolie is ook hygroscopisch.
Er stonden enkele condensdruppels op de binnenkant van het dekseltje van de remolie, dus was er een zeker % water in :cry:

:arrow: DUS: het is niet omdat een motorfiets nog maar 6000 km heeft dat je er mag van uit gaan dat alles na 9 jaar nog OK is !!!
Sommige zaken verouderen (banden), andere veranderen van samenstelling (remolie) en beiden zijn nodig voor de veiligheid.
Het was een serieuze kost maar ik ben weer gerust, de CBF stuurt heel erg goed nu en de achterrem werkt effectiever :up:
Afbeelding

Gebruikersavatar
koen
Berichten: 902
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:27
Locatie: Rumbeke

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door koen » 30 sep 2018 21:07

Hoi,
Verleden week op onderhoud geweest aan 115500km.dichting linkervoorvork moeten vervangen en ook nieuwe achterband.
Weer op pad voor 5000 km en 300 euro armer.groeten koen

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5997
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 01 okt 2018 18:35

koen schreef:Hoi,
Verleden week op onderhoud geweest aan 115500km.dichting linkervoorvork moeten vervangen en ook nieuwe achterband.
Weer op pad voor 5000 km en 300 euro armer.groeten koen
?? Honda onderhoudsschema is om de 6000 km hoor ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
koen
Berichten: 902
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:27
Locatie: Rumbeke

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door koen » 01 okt 2018 23:14

Tja,garagist zegt om de 5000,maar zit meestal tegen de 7000 voor ik er geraak.
Tis een deauville he,die kan daar tegen!
Gr koen

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5997
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 02 okt 2018 07:52

koen schreef:Tja,garagist zegt om de 5000,maar zit meestal tegen de 7000 voor ik er geraak.
Tis een deauville he,die kan daar tegen!
Gr koen
Tja, ne garagist heeft liever dat ge zo dikwijls mogelijk binnen komt hé. Is het enige waar hij kan op verdienen !
Op verkoop zijn de marges te klein om van te leven vus als je op 50.000 km 10 keer binnenkomt ipv 8 keer...
Als je dat dan vermenigvuldigd met al zijn klanten... kassa :o
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gert Arijs
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 feb 2016 22:53
Locatie: Gentbrugge
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Gert Arijs » 04 okt 2018 21:28

Ja, ik zou dat ook zeggen als garagist :-).

Ik merk heel hard wat een verschil nieuwe olie geeft. Dus ik ben zelf geneigd om ook sneller te gaan. Ik zit nu op een schema van 1000 kilometer sneller geloof ik :-). Op een totaal van 35000 gereden kilometers valt dat nog mee hé?
Mijn laatste onderhoud (Van Rossom, op aanraden van Rik) was 69 euro geloof ik. Enkel olie enzo, geen oliefilter ed (pas elke 12000 km). Viel dus enorm mee!
http://www.gertarijs.be
CBF125 (4/2015-2/2016), Deauville 700 (2/2016-...), Varadero 125 (12/2018-...), Kawasaki Versys-X 300 (09/2019-...)
Afbeelding

Gebruikersavatar
koen
Berichten: 902
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:27
Locatie: Rumbeke

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door koen » 11 okt 2019 18:54

Jep,
Hier ook weer onderhoud gehad.Verversen van olie en ook de lagers van mijn voorwiel.
Als de motor op de grote bok stond kon je het voorwiel doen klutteren .rechtse lager was stuk maar beide kanten vernieuwd.
ook weer nieuwe voorband geplaatst,weer dunlop road smart,was daar content van en heeft het 19500km uitgehouden.
245eurootjes armer maar weer een deauville die in orde staat,dus geen klagen.ondetussen staan er 127800km op de teller.
Groeten koen

Gebruikersavatar
Rik
Beheerder
Berichten: 5997
Lid geworden op: 18 jan 2008 23:39
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Onderhoudsbeurten 1K-6K-12K-18K-24K bij de NT700V

Bericht door Rik » 12 okt 2019 17:02

koen schreef:
11 okt 2019 18:54
...... ondertussen staan er 127800km op de teller.
Groeten koen
:o :o :o :up: :up: :up:
Afbeelding

Plaats reactie